suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 5:23 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 27, 2015 9:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2013 9:10 pm
Posty: 229
Lokalizacja: Nidzica
Witam, mam pytanie odnośnie skrzyń biegów auta będę używał w terenie ale nie wiem czy lepiej kupić z manualna skrzynią biegów czy automatyczna, na oku mam 1.6 w automacie dlatego pytam, a miałem już 3 vitarki w manualnu więc nie wiem czy się decydować czy odpuścić i szukać manuala :P

_________________
Błoto wciąga :D
____________________________________
Suzuki Vitara 1.6 16v 92r.
Bodylift 6cm
Lift:
-tył felicja kombi, amory omega
-przód merc
-sierżant
-dystans na wał
-Snorkel
-kopia Simex-a 265/75r16
-Felgi et-35 8J
-Winda Dragon Winch 12000lbs


Na górę
Post: pt lut 27, 2015 10:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 25, 2014 8:05 am
Posty: 220
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 2.5V6
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 1998
Jedyny słuszny wybór to automat!!!
Zmienianie biegów zostaw parobkom

_________________
Vitara Long Automat 1996r. 2.0TD
Grand Vitara 1998r. 2.5 benzyna (ogień pod nogą)


Na górę
Post: pt lut 27, 2015 10:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Automat jest spoko ale prawdziwy kierowca (nie mylić z posiadaczem prawa jazdy) sam zmienia biegi.

Szlachta jeździć nie umie i parobkami musi się wysługiwać. :lol:

Tak trochę bardziej serio jakbym miał automata to do dzisiaj bym siedział w lesie czekając na lawetę. A tak na pych odpalił i pojechali do domu. :wink:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: pt lut 27, 2015 10:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 25, 2014 8:05 am
Posty: 220
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 2.5V6
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 1998
W automacie nie utopisz sprzęgła

_________________
Vitara Long Automat 1996r. 2.0TD
Grand Vitara 1998r. 2.5 benzyna (ogień pod nogą)


Na górę
Post: pt lut 27, 2015 11:01 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Ale jak utopisz to skrzynie na amen ;)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pt lut 27, 2015 11:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 04, 2014 9:57 pm
Posty: 176
romix_72 pisze:
Witam, mam pytanie odnośnie skrzyń biegów auta będę używał w terenie ale nie wiem czy lepiej kupić z manualna skrzynią biegów czy automatyczna, na oku mam 1.6 w automacie dlatego pytam, a miałem już 3 vitarki w manualnu więc nie wiem czy się decydować czy odpuścić i szukać manuala :P

Radka zapytaj zdaje się że vitarka Justyny jest w automacie ale nie jestem pewien :)

_________________
Long 2.0 V6 '97 LPG
lift 4" będzie body lift 2" BFG MT T/A KM2 29"
stal, tarcze, snorkel
Poznań


Na górę
Post: sob lut 28, 2015 6:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 25, 2014 8:05 am
Posty: 220
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 2.5V6
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 1998
Ja mam automata i manuala, automat fajniejszy bo ciągle ciągnie.
W manualu jak kończy się jedynka w piachu to nie zmienisz na dwójkę bo stanie. ja osobiście wolę automata do piachu

_________________
Vitara Long Automat 1996r. 2.0TD
Grand Vitara 1998r. 2.5 benzyna (ogień pod nogą)


Na górę
Post: sob lut 28, 2015 7:07 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Niedzwiadz pisze:
Ale jak utopisz to skrzynie na amen ;)


?
nie wiem jak 4 biegowy w longach ale 3 biegowy w 3d jest ciężki do zabicia (nie wiem czy w ogóle się da :)

Automat w Vitarze Justynki:
gotowany bo jeżdżony bez chłodnicy
jeżdżony bez oleju
jeżdżony z olejem ponad stan
jeżdżony na wodzie w oleju (wody więcej niż oleju)
zmiana z R na D z butem w podłodze i z D na R też

Poprzedni właściciel auta też mówił że katował tą skrzynię

Ostatnio stwierdziłem że przy okazji zmienię ten "zajechany" automat na taki w idealnym stanie co by było lepiej.
Nie pomogło.
Czyli po tym wszystkim automat wcale nie był zajechany !! :shock:

Filmik z pierwszej jazdy w ternie Justynki automatem (jarałem się jak dziecko)
https://www.youtube.com/watch?v=RROY1BDJPEs
(Przejazd przez wodę na końcu filmiku - tu skrzynia dostało z parę litrów wody :lol: )



Wszystko ma swoje plusy i minusy ale jak dla mnie na razie więcej na + dla automatu:

1) Ruszanie pod górkę na +
nie mylić z ruszaniem pod górkę na parkingu w galerii handlowej Tylko ruszanie pod stromizmę w sytuacji gdy brakuje 10cm do pieczątki ( zaraz z tyłu mamy drzewo a z przodu rów - na manualu mamy do wybory albo spalić sprzęgło albo strzelić ze sprzęgła i zamiast podjechać 10 cm to 15cm i niechcący wpaść do tego rowu z przodu)

2) ogólnie manewrowanie typu podjazd o 2 cm w ciężkich warunkach to główna przewaga automatu.

3) przy używaniu wyciągarki automatem możemy lekko pomagać - manualem też możemy lekko pomagać paląc sprzęgło albo pomagać bardziej czyli cały czas kopać.

4) manewrowanie przy technicznej jeździe z bardzo małą prędkością - auto nie gaśnie - nie palimy sprzęgła

To co pisze emeryt czyli ąutomat cały czas ciągnie nawet jak redukuje bieg na długim podjeździe albo na długim przelocie przez bagno
(w manualu taka redukcja często oznacza wklejkę)

Podstawowy minus

koziołek pisze:
...jakbym miał automata to do dzisiaj bym siedział w lesie czekając na lawetę. A tak na pych odpalił i pojechali do domu. :wink:


Czyli rozrusznik musimy mieć zawsze w idealnym stanie (katując auto w błocie co wyjazd czyszczenie rozrusznika)
Dużo pomaga wywalenie elektromagnesu - zastąpiłem go linką i heblem - wtedy do zepsucia zostają tylko szczotki w silniku

Minusem jest też:
hamowanie silnikiem z górki a raczej jego brak
przy wklejce trudniej rozbujać auta ( przód - tył)

koziołek pisze:
Automat jest spoko ale prawdziwy kierowca (nie mylić z posiadaczem prawa jazdy) sam zmienia biegi.

Szlachta jeździć nie umie i parobkami musi się wysługiwać. :lol:


Jak już żartujemy to miałem 10 lat temu automat i też stwierdziłem, że automat jest dla hmm... pedałów :lol:
Teraz od roku mamy Vitarę 3d w automacie tylko do terenu i tak mi się to spodobało że "asfaltowego" Longa w manualu zamieniłem na Toykę w automacie i teraz twierdzę, że manual jest dla hmm... frajerów
I tylko w tej kwestii wole być pedałem :lol: :mrgreen:

Podsumowując.

Nie ma co czytać tych pierdół

miałeś 3 manuale - kup automat i sprawdź - wg mnie będzie Pan zdowolony

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob lut 28, 2015 7:54 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jeśli znalazłbym dawcę 2.0 16v w automacie w sensownych pieniądzach to bym się długo nie zastanawiał nad przekładką.

Wady:
1. większa masa
2. droższy serwis
3. mniejsze przyspieszenie
4. szybsze przełożenia

Radek, a jak sie zachowuje automat przy w reduktorze 4.24?
3-biegowy pewnie tego nie zauważa. Pytanie jak ten 4-biegowy sterowany komputerem.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob lut 28, 2015 8:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 18, 2010 3:17 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dokładnie potwierdzam to wszystko co Radzik napisał z wyjątkiem że nie da się zabić skrzyni :mrgreen: jednak da się

_________________
Wszystkie Vitary sprzedane :mrgreen:


Ostatnio zmieniony sob lut 28, 2015 10:35 pm przez danthe, łącznie zmieniany 1 raz.
ciach! kupę niepotrzebnego cytatu


Na górę
Post: sob lut 28, 2015 10:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
A żeście się naprodukowali tylko co z tego?
Nadal manual jest lepszy niż automat tak jak benzyna lepsza niż diesel i nic tego nie zmieni. :mrgreen:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: sob lut 28, 2015 10:21 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
Obrazek

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: sob lut 28, 2015 10:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2014 10:29 am
Posty: 95
Lokalizacja: Marki
Silnik: 2.0V6
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1997
ilu użytkowników tyle opini, ale nic to świat należy do tych co ryzykują miałeś trzy manuale to spróbuj i automata , i sam zdobędziesz wiedzę i opinie , ja miałem i manuala i śmigam teraz automatem , i tak naprawdę trudno wydać jednomyślnie co jest lepsze, narazie automat mi się podoba i nie narzekam, na manuala też złego słowa nie powiem


Na górę
Post: ndz mar 01, 2015 9:33 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2013 9:10 pm
Posty: 229
Lokalizacja: Nidzica
Dzięki wielkie za opinie, tego było mi trzeba :D

_________________
Błoto wciąga :D
____________________________________
Suzuki Vitara 1.6 16v 92r.
Bodylift 6cm
Lift:
-tył felicja kombi, amory omega
-przód merc
-sierżant
-dystans na wał
-Snorkel
-kopia Simex-a 265/75r16
-Felgi et-35 8J
-Winda Dragon Winch 12000lbs


Na górę
Post: ndz mar 01, 2015 1:54 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
danthe pisze:
...
Wady:
...
4. szybsze przełożenia

to jest właśnie dziwne bo niby przełożenia są szybsze ale naszym 3 biegowym automatem z 1.6 8v i 32" potrafiliśmy ruszyć i wjechać pod stromy nasyp bez włączonego reduktora gdzie w manualu ciężko by było ruszyć nawet z reduktorem.

za to wsteczny jest naprawdę za szybki i w piachu pod stromą górę nie ma szans ruszyć (gaz w podłogę a koła stoją - 32") - to była główna przyczyna założenia reduktora 4.24
(na Dusznie przez słaby wsteczny zmarnowaliśmy ~30 minut na jednej łatwej pieczątce bo trzeba było ją robić właśnie na wsteku)

danthe pisze:
...
Radek, a jak się zachowuje automat przy w reduktorze 4.24?
3-biegowy pewnie tego nie zauważa. Pytanie jak ten 4-biegowy sterowany komputerem.


Automat działa jak należy ale jest strasznie wolno przy 5.125 w mostach i jest problem z rozpędzeniem się pod górkę (brak możliwości ruszenia z dwójki/trójki) - ale przynajmniej sprzęgło się nie pali :)

Może przy 33" i 4.3 w mostach będzie lepiej

EDIT:

Zapomniałem o naj naj najważniejszym atucie automatu jak auto chcemy katować w terenie na dużych kołach.

Automat jest duuuuużo delikatniejszych dla układu napędowego (nie ma mechanicznego połączenia silnika z kołami więc nie występują przeciążenia i strzały jak w manualu a to właśnie one wszystko urywają) !

To jest dla mnie bardzo ważne bo we wszystkich przeróbkach najważniejsza dla mnie jest bezawaryjność.

Jeździłem vitarą z aluminiowym mostem i półosiami 1.6 na 31" i nic się nie działo (byłem w miarę delikatny)
Potem pół roku śmigaliśmy z napędem od 2.5 v6 na 32" a ostatnio na 33" i prawa półoś była zwykła od diesla i też nic się nie działo

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl