suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 5:12 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 21, 2014 10:20 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 11, 2013 5:36 pm
Posty: 16
Witam, mam Vitarę Long 2.0 V6
Ostatnio dałem auto do zdiagnozowania braku mocy. Wynik jest nastepujący - niewłaściwie działający przepływomierz, potencjometr otwarcia przepustnicy i co najgorsze ciśnienie w cylindrach rzędu 5-6 bar. Tu moje pytanie - czy warto robić remont takiego silnika czy szukać całego silnika i jakiego - czy 2.0 v6 czy 2.5. Dodam że silnik ma zainstalowaną instalację gazową. Widzę po innych postach że tendencja ogólna jest do swapa.

Pozdrawiam,
Andrzej


Na górę
Post: sob lut 22, 2014 6:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Vitka. W jaki sposób otrzymałeś tak precyzyjną diagnozę?

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: sob lut 22, 2014 9:31 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
i tak go musisz rozgrzebac i tak, male cisnienie na cylindrach - rozrzad nei przeskoczyl ? na wszystkich rowno ?

przeplywka - to akurat nie wiem jak zdiagnozowac, ale potencjometr od przepustnicy jest opisane jak sie ustawia i jak powinien sie zachowywac, przed zmiana silnika sprawdzilbym lancuchy czy gdzies nie przeskoczylo

_________________
EVitara


Na górę
Post: sob lut 22, 2014 9:37 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Przyczyna musi tkwić gdzie indziej, nie możliwe,że na wszystkich garkach jest tak samo niskie ciśnienie. Zrób mu próbę olejową i wszystko będzie jasne.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: pn lut 24, 2014 10:10 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 11, 2013 5:36 pm
Posty: 16
Diagnostyka to za pomocą kodów świetlnych (nie wiem jak to się nazywa) bo nie wiem czy mają interfejs diagnostyczny do tego auta. Ciśnienie w cylindrach ok 7bar na 4 cylindrach bo rzekomo tylko te były dostępne - trochę się różniły na wykresie ale nieznacznie. Po wymianie przepływomierza auto nabrało widocznie mocy. Ale nurtuje mnie sprawa tego ciśnienia - nie lubię jeździć autem, jak wiem że coś mu dolega. Raczej oleju nie bierze bo przez dwa lata nie dolewałem, nie dymi - dodam tylko że nie jestem mechanikiem i dla mnie pogrzebać w silniku to znaczy dać do mechanika ;) Teraz mam dylemat - robić silnik czy czekać spokojnie, i czy nie lepiej szukać na wymianę.


Na górę
Post: wt paź 07, 2014 4:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 11, 2013 5:36 pm
Posty: 16
Z braku czasu jeszcze nie zająłem się problemem braku mocy, ale jakie było moje zdziwienie kiedy kontemplując nad silnikiem vitary zobaczyłem to co na zdjęciach - że tak powiem coś się nie bało i poprzegryzało wężyki - chyba od podciśnienia - ale proszę mnie poprawić. Tu mam pytanie do kolegów czy z tym można jeździć - przynajmniej do mechanika i jak z tym walczyć?


Po wizycie u mechanika niestety wiem tyle co i przed albo i mniej. Ciśnienie w cylindrach 13-14 więc powinno być ok (w poprzednim warsztacie chcieli mnie naciągnąć na remont silnika chyba). Podłączyli się komputerem do auta i wykasowali błędy - podobno wszystko jest w porządku, a auto nadal nie ma mocy. Od czego zacząć sprawdzanie skoro nie da się zdiagnozować przez komputer? A wogóle to zastanawiam się czy to auto można podpiąć pod komputer.
Pozdrawiam


Na górę
Post: wt mar 17, 2015 5:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 11, 2013 5:36 pm
Posty: 16
Dzisiaj auto wróciło od mechanika po drobnych naprawach. Było mierzone również ciśnienie sprężania (trzeci raz) i wyszło ok 13 atmosfer. Do tego świece są silnie okopcone. Podobno jest to wina przestawionych map silnika - taka diagnoza. Czy jest to możliwe żeby takie coś samo się przestawiło?


Na górę
Post: wt mar 17, 2015 6:59 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
jakich map silnika ?:D
czy auto tak samo jeździ na gazie i na benzynie ?
Do zresetowania kompa wystarczy odłączyć akumulator i przekręcić kilka razy kluczyk w stacyjce

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: wt mar 17, 2015 7:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
skubi666 pisze:
Dzisiaj auto wróciło od mechanika po drobnych naprawach. Było mierzone również ciśnienie sprężania (trzeci raz) i wyszło ok 13 atmosfer. Do tego świece są silnie okopcone. Podobno jest to wina przestawionych map silnika - taka diagnoza. Czy jest to możliwe żeby takie coś samo się przestawiło?


Obstawiam wyciągnięty łańcuch rozrządu, a zapłon bierze z lewej głowicy ale jak łańcuch wyciągnięty to zapłon będzie przestawiony


Na górę
Post: śr mar 18, 2015 8:24 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 11, 2013 5:36 pm
Posty: 16
Auto identycznie jeździ na gazie i benzynie, tak od kupienia czyli od ok 3 lat muli. Do tego stopnia że potrafi zgasnąć na postoju jak kręcę kierownicą, a pod górkę (asfaltową) to redukcja 2 biegi. Nie ma problemu z odpalaniem, chodzi równo. A jak zresetować komputer to wiem, robię to po każdej jeździe - aby zapobiec rozładowaniu akumulatora ściągam klemę (jeżdżę niewiele, co 2 tygodnie). Tak się zastanawiam czy skoro ciśnienia są ok to chyba nie ma potrzeby zaglądać do środka silnika? A swoją drogą to wprowadzili mnie w błąd w dużym serwisie Autocrew, bo powiedzieli mi że ciśnienia są ok 6 atmosfer (podali wykres z 4cylindrów tak jakby to niebyło wogóle to auto) i że silnik jest do remontu, więc mierzyłem ciśnienia jeszcze dwa razy w różnych miejscach i wyszło 12-13 i ok 13. Oczysiście na wszystkich cylindrach.


Na górę
Post: śr mar 18, 2015 12:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 10, 2009 9:56 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Koleczkowo
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1993
Sprawdź jeszcze raz wszystkie wężyki czy są na miejscu i nie dziurawe. Przez nie też może być spadek mocy.
Problemem może też być zapchany układ wydechowy (katalizator; tłumik) może coś tam mieszka :-) - ja bym odkręcił katalizator i sprawdził czy pomogło.

Jeżeli nie pomoże to też sprawdzałbym rozrząd.

_________________
Vitara Pickup 92; 1,6 8V; LPG; Snorkel ;Lift4",Kumho Tires 30"
Vitara Long 93 1,6 16V; LPG; Snorkel; Lift 4" ; 235/75/15

Opis Vitar: viewtopic.php?f=28&t=11871


Na górę
Post: śr mar 18, 2015 1:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Fajnych masz mechaników. Jeden lepszy od drugiego.
Rozrząd, cewki, katalizator na początek.

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: śr kwie 01, 2015 10:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt mar 13, 2015 12:26 pm
Posty: 246
Lokalizacja: Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: JLX
Rok prod.: 1990
Jak auto jeździ co 2 tygodnie to weź go i porządnie przegoń. Niech się dobrze rozgrzeje i daj mu konkretnie w palnik. Wymień kable i świece a jak to nie pomoże to dalsze naprawy zacznij od znalezienia dobrego serwisu.
Tak jak koledzy napisali sprawdź wszystkie przewody gumowe

_________________
Vitara 1.6 '90
Radzik 4"
Nalewka Sahara rozmiarowo 30"
BesterLocker :mrgreen:


Na górę
Post: śr kwie 01, 2015 10:22 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
jakie kable ? przeciez tam nie ma kabli ...

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: czw kwie 02, 2015 6:17 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt mar 13, 2015 12:26 pm
Posty: 246
Lokalizacja: Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: JLX
Rok prod.: 1990
Pomyliłem, tam cewki są.

_________________
Vitara 1.6 '90
Radzik 4"
Nalewka Sahara rozmiarowo 30"
BesterLocker :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl