suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 8:15 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1020 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 25, 2015 11:40 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
piotrek_nn pisze:
Właśnie widzę, że miesiąc to mało :evil: . Kolega lolex miał baleno na sprzedaż i to chyba nie jedno ale też już nie ma.
na razie moja vitka idzie się ciąć i spawać więc trochę czasu na poszukiwania jeszcze mam.

Bo jeszcze jest kwestia tego czy się opłaca bo jak dacz pod 3000 za Baleno, a mało prawdopodobne że odzyskasz coś z części bo to nie golf, to już lepiej poszukać albo 2,0 vitary albo bemka is, te akurat są popularne i tanie

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: sob kwie 25, 2015 12:07 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz gru 23, 2012 10:30 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Jelenia Góra
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Na vitary 2.0 patrzyłem ale "tanio" nie znalazłem. A to drugie to co to jest ??? Jakie BMW ?
Tak się zastanawiałem dlaczego akurat baleno? A jeśli nie baleno to co ?

_________________
Vitarka 1,6 8v LPG 91' cabrio z hard topem.
Standard - na razie...
viewtopic.php?f=28&t=14261


Na górę
Post: sob kwie 25, 2015 5:37 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Bmw 1,8 is ma 140 km ale szczepienie tego to spora rzeźba, wkłada się silnik s skrzynią bmw, reduktor samca i dorabia wszystkie wały, podobno bardzo zwalnia ale można dać szybkie przełożenia mostów.
Można jeszcze silnik z liany albo swifta. Dlaczego 1.8 Baleno? Bo jest mocny nie drogi i pasuje do skrzyni

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: sob kwie 25, 2015 7:36 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz gru 23, 2012 10:30 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Jelenia Góra
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Jak dla mnie to już za duża rzeźba. Szukam dalej baleno 1,8.

_________________
Vitarka 1,6 8v LPG 91' cabrio z hard topem.
Standard - na razie...
viewtopic.php?f=28&t=14261


Na górę
Post: śr kwie 29, 2015 8:58 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz gru 23, 2012 10:30 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Jelenia Góra
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
piotrek_nn pisze:
drwal pisze:
1,6 16V z Vitary i Baleno to te same silniki, różnią się osprzętem. Gdybyś miał w swojej Vitarze 16V to wystarczy goły słupek podmienić.

Czy to znaczy , że podmianka silnika 1,6 razem z osprzętem, w miejsce 1,6 8v będzie wymagało mniej motania niż 1,8? Mam na myśli np. manele z 2.0 jak kolektor wydechowy, czy miska albo wentylator z peugeota? I czy samo mocowanie silnika 8v i 16 v jest takie samo?


Powtarzam pytanie , bo w sumie dalej nie wiem. Łatwiej przełożyć w miejsce 1.6 8v kompletne 1.6 16v z wiązką itd z baleno niż 1.8 z baleno?

_________________
Vitarka 1,6 8v LPG 91' cabrio z hard topem.
Standard - na razie...
viewtopic.php?f=28&t=14261


Na górę
Post: śr maja 06, 2015 7:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
1,6 8V ma taki sam słupek ja 1,6 16V. Ja osobiście zmotałem 1.8 16V z Baleno. Chłodnice i miskę dałem z 2.0 16V Vitary. Dospawałem łapy, wentylator dałem tłoczący z przodu. Trochę ciasno ale wszystko działa. Musze tylko pocykać foty. Auto teraz dostało mocy. Dla zainteresowanych mogę przesłać kilka rozwiązań które u siebie zastosowałem.


Na górę
Post: śr maja 06, 2015 10:08 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
To dawaj na forum a nie tylko dla zainteresowanych, u mnie została chłodnica z 1,6 i widzę że daje radę

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: czw maja 07, 2015 9:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
W weekend zajadę na garaż to popstrykam foty z prac. Odpisałem już jednej osobie na PW.
Postaram się opisać wszystkie czynności co po kolei wykonałem. Powiem że trzeba na dzień dobry dotoczyć tulejkę na wałek.
Koło zamachowe zostaje z Baleno i sprzęgło też.
Flansze wywaliłem aby tarcza sprzęgłowa dobrze siedziała na frezie gdyż wałek jakiś przykrótkawy mi się wydawał.
Łapy pospawałem samemu.
Rozrusznik po przepiłowaniu dałem od Baloniaka. Kolektor, miska, rura z wyprowadzeniem cieczy chłodzącej, smok oraz chłodnica jest z Vitary 2,0 16V
Nawet obudowę filtra dałem od 2,0.
Dorobiłem i dospawałem rurę aby pod pasować do katalizatora. Katalizator ładnie zieje wiec działa.
Przewody od chłodnicy są dość ciasno ale nic nie cieknie.\
Z elektryką nie miałem żadnego problemu.
Instalację polutowałem w jeden dzień.
Tylko na wolnych obrotach nierówno chodzi jakby za małe ciśnienie paliwa było.
Przewody mam zgnite i sztukowane być może dlatego.
CHECK ENGINE gaśnie po odpaleniu i jak silnik chodzi na postoju jest ok a ja zacznę jechać zaświeca się.
Mam interfejs do japońców więc to sprawdzę.
Dla zainteresowanych powiem że te ELM 327 z all..... można sobie w d.... wsadzić. Szkoda kasy.
Jeśli ktoś ma pytania to zadawać otwarcie na forum.
Odpowiem na każde pytanie.
Pozdrawiam.


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 2:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 10, 2011 4:02 am
Posty: 128
Lokalizacja: Legionowo
Silnik: J18A 1.8 16V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1993
Co do tego check engine to prawdopodobnie błąd czujnika prędkości. Musisz podłączyć impulsy z vitarowych zegarów do komputera(kabelek od skrzyni biegów baleno). Kolorów niestety już nie pamiętam, ale w schematach wszystko jest. Problem powinien zniknąć.
Jak u Ciebie z przyspieszaniem? U mnie do 3500 rpm jest dość ospały i wydaje mi się, że ma nawet mniej mocy niż 1,6 8v. Dopiero jak wkręcę go na obroty odżywa, ale d..y nie urywa.

_________________
Vitara 1,8 16V cabrio lift
tsphoto.pl


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 3:12 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
monyliza pisze:
Mam interfejs do japońców więc to sprawdzę.
Dla zainteresowanych powiem że te ELM 327 z all..... można sobie w d.... wsadzić. Szkoda kasy.


To akurat jest znany fakt :)
Nie wiem jaki masz ten od japońców, ale najprawdopodobniej też nie zadziała. Vitara ma swój protokół - tam nie ma obd2. Trzeba specjalny soft i kabelek.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 3:44 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz gru 23, 2012 10:30 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Jelenia Góra
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
drwal pisze:
Jak u Ciebie z przyspieszaniem? U mnie do 3500 rpm jest dość ospały i wydaje mi się, że ma nawet mniej mocy niż 1,6 8v. Dopiero jak wkręcę go na obroty odżywa, ale d..y nie urywa.


Jechałem wczoraj baleno 1.8 przez pół Polski i jest dokładnie tak samo: poniżej 2000 się dusi , a powyżej 3500 jakby się turbina załączała :mrgreen: . Czyli "ten typ tak ma". Dopiero od 2500 jest moc a od 3500 jakbym zredukował bieg i wcisnął gaz w podłogę.

_________________
Vitarka 1,6 8v LPG 91' cabrio z hard topem.
Standard - na razie...
viewtopic.php?f=28&t=14261


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 3:59 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
piotrek_nn pisze:
drwal pisze:
Jak u Ciebie z przyspieszaniem? U mnie do 3500 rpm jest dość ospały i wydaje mi się, że ma nawet mniej mocy niż 1,6 8v. Dopiero jak wkręcę go na obroty odżywa, ale d..y nie urywa.


Jechałem wczoraj baleno 1.8 przez pół Polski i jest dokładnie tak samo: poniżej 2000 się dusi , a powyżej 3500 jakby się turbina załączała :mrgreen: . Czyli "ten typ tak ma". Dopiero od 2500 jest moc a od 3500 jakbym zredukował bieg i wcisnął gaz w podłogę.


U mnie ten objaw ustąpił jak zrobiłem porządek ze świecami, cewkami, fajkami i przewodami sterującymi cewek. Do tego jeszcze dorzuciłem nowy rozrząd i mam wrażenie że mam nowy, inny silnik :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 4:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Panowie to jest benzyna a nie ropojad :mrgreen: .

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 6:37 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
To u mnie jest jeszcze gorzej bo od 4500 jest kopnięcie jak z turbiny i tak do odcięcia. Jest plan na rozrząd, regulacje zaworów, świece i co wyjdzie w praniu

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 8:54 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
gutek.a4 pisze:
regulacje zaworów

W baleno nie ma hydraulicznych podstawiaczy?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1020 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl