suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 12:09 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw maja 21, 2015 4:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 3:24 pm
Posty: 54
Witam jest taka sytuacja
po przyjechaniu wiekszych odleglosci Vitarka zaczyna sie gotowac gubic wode z ukladu chlodniczego
wskazowka pokazuje 3/4 cos w tym stylu moze nawet mniej.
przy zwyklej jazdzie po miescie 3-5 km to nic sie nie dzieje.
Nie wiem co to, myslalem ze to termostat, ale zostal wymieniony i jest dalej to samo ;/
Mysle ze to moze byc pompa wody ? jak myslicie ?
Prosze o rade

_________________
Pali jak smok
Geo Traker 1,6 v16
lift 4" od radzika :)


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 6:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 04, 2014 9:57 pm
Posty: 176
A wody w oleju nie ma lub odwrotnie nie zaczeła kopcić. I jaka to vitarka :?:

_________________
Long 2.0 V6 '97 LPG
lift 4" będzie body lift 2" BFG MT T/A KM2 29"
stal, tarcze, snorkel
Poznań


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 6:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 3:24 pm
Posty: 54
oleja w wodzi nie ma przynajmniej ja nie widze
w silniku raczej tez nie ma wody, olej wyglada tez w porzadku
Vitara geo traker 1998 1,6 v16
mi sie wydaje ze to pompa ale wolal bym zeby to bylo cos prostrzego :)
wentylator tez kreci nim wiecej obrotow tym szybciej
gdzies tu czytalem ze moze to byc nei szczelnos korka chlodnicy ?
fakt jest nie szczelna ale nie wydaje mi sie ze to to

_________________
Pali jak smok
Geo Traker 1,6 v16
lift 4" od radzika :)


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 6:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 3:24 pm
Posty: 54
no wlasnie nic nie widac zeby kopcila, w sumie to nie wiem jak powinna kopcic
dym leci ale nie ma go duzo, wedlug mnie normalnie

_________________
Pali jak smok
Geo Traker 1,6 v16
lift 4" od radzika :)


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 6:54 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt maja 15, 2015 10:35 am
Posty: 65
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1991
Możliwości są 3 i aż 3.
1. Poszła uszczelka ale wtedy auto zazwyczaj dymi na biało
2. Po wymienienie termostatu nie odpowietrzony właściwie układ, za mało płynu chłodniczego i pompa wody nie jest wstanie przepchnąć wody
3. Inna nieszcelność w układzie chłodzenia, chłodnica ale tu pewnie byś zauważył wyciek, zatem może nagrzewnica i płyn może zdążyć odparować ale chociaż może poczułbyś słodkawy zapach...


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 7:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 3:24 pm
Posty: 54
odpowietrzalem w sposob taki ze zalalem do pelna
poszlo gdzies ze 2 l
pozdniej pojezdzielem rozgrzalem zalalem jeszcze 1l
pojezdzilem jeszcze
woda sie gotowala i sie wylewala przez zbiorniczek wyrownawczy
dymi mi na bialo wlasnie, ale nie jest to kopcenie zwykly bialy dymek

_________________
Pali jak smok
Geo Traker 1,6 v16
lift 4" od radzika :)


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 8:55 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt maja 15, 2015 10:35 am
Posty: 65
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1991
No to masz odpowiedź, padła uszczelka pod głowicą,, także czapka do zdjęcia, planowanie, sprawdzenie szczelności i chyba tyle


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 9:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 3:24 pm
Posty: 54
Jakos to jeszcze mozna sprawdzic ?
bo cos jest chyba takiego z zabarwieniem plyny chlodniczego jak sie zabarwi znaczy ze ma olej
bo nei wiem czy to do konca to
bo tego dymku zabardzo nie widac
ale dzieki za pomoc :)

_________________
Pali jak smok
Geo Traker 1,6 v16
lift 4" od radzika :)


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 9:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt maja 15, 2015 10:35 am
Posty: 65
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1991
Jak się zabarwi płyn, to masz uszkodzoną usczelkę przy kanale olejowym i dymi na powiedzmy fioletowo, czyli spała olej, a ty masz uszkodzoną uszczelkę przy kanale chłodniczym więc nic się nie zabarwi, a silnik "spała" płyn chłodniczy i dymi na biało.
I jeszcze jedna dygresja - nie zalewaj żadnych płynów na rozgrzany silnik bo sytuacja się może powtórzyć. Trzeba mieć nadzieję że to tylko uszczelka a nie na przykład pęknięta głowica lub co gorsza blok. :roll: jak rozbierzesz to daj głowicę do sprawdzenia szczelności i planowania


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 10:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 3:24 pm
Posty: 54
ale ta woda znika nie w czasie jazdy ze idzie i spala sie w silniku
a wylewa sie od nagrzania sie ze zbiorniczka wyrownawczego
ale chyba masz racje !
Dzieki

_________________
Pali jak smok
Geo Traker 1,6 v16
lift 4" od radzika :)


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 10:21 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Dla kontroli wywal termostat i pojezdzij

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 10:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt maja 15, 2015 10:35 am
Posty: 65
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1991
A sprawdzałeś przewody od chłodzenia, czy oba są gorące? Czy są twarde czy miękkie?


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 10:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 3:24 pm
Posty: 54
przewody od chlodnicy do silnika te grobe ?
sa miekke wmiare da sie ich pozdninac
termostat jest nowy wiec powinien dzialc i otwierac wszystko
myslalem ze to pompa ze jest urwane z oski ten podajnik na wode
ale wkoncu nie wiem, czy takie cos moglo wy sie stac

_________________
Pali jak smok
Geo Traker 1,6 v16
lift 4" od radzika :)


Na górę
Post: pt maja 22, 2015 7:12 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Nowy termostat też może źle działać. Miałem taki przypadek.
Wymień jeszcze kontrolnie korek chłodnicy - nie jest drogi.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt maja 22, 2015 7:17 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 3:24 pm
Posty: 54
Przyjechalem dzis okolo.5 km nie ma bialego dymu.

_________________
Pali jak smok
Geo Traker 1,6 v16
lift 4" od radzika :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl