suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 2:08 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 23, 2015 2:37 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob lis 29, 2014 4:19 pm
Posty: 7
Witam Panowie.

Potrzebuje pomocy bo nie wiem od czego jest ten żółty czujnik i czemu on ma służyć ?. Znajduje się przy pompie hamulcowej więc zakładam że ma to jakiś związek z hamulcami.. i moje drugie pytanie do czego on jest wkręcony ? czy to czasem nie jest jakiś reduktor ciśnienia ?

Generalnie zapaliła mi się kontrolka czerwonego wykrzyknika na desce rozdzielczej i wyczytałem że może to mięć związek z hamulcami więc je przejrzałem i wszystko wyglądało ok (przewody, ilość płynu hamulcowego, klocki, tarcze i bębny). Zacząłem się bawić i się okazuje że po wypięciu tego czujnika kontrolka gaśnie i normalnie można jezdzic a heble zachowuja się tak samo jak przy wpiętym czujniku.


Jak ktoś miał styczność z tematem proszę o info :)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: wt cze 23, 2015 6:43 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
po zdjęciach widać ze nie ma plynu hamulcowego i pewnie dlatego ci się zaświeciła kontrolka,a ten czujnik to o ile się nie myle jest od abs

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: wt cze 23, 2015 8:30 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob lis 29, 2014 4:19 pm
Posty: 7
Płynu jest max ... Jeżeli byłby to czujnik ABS to nie powinna zapalić się kontrolka od ABS-u a nie czerwony wykrzyknik ?


Na górę
Post: śr cze 24, 2015 8:06 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Luźno zakładam że jest to czujnik ciśnienia. Jeśli pompa jest leciwa, przepuszcza i traci ciśnienie to być może on to sygnalizuje.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr cze 24, 2015 11:03 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
To metalowe pod spodem to zawór do regulacji balansu hamulców przód-tył (PRESSURE METERING VALVE Part Number: 5192060A10).
A ten "czujnik" to nie czujnik tylko przełącznik sterujący pracą zaworu chyba?

O, nawet coś o tym było:
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?t=5605

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr cze 24, 2015 1:12 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
W peepach takie coś jest czujnikiem różnicy ciśnień przód/tył.


Na górę
Post: śr cze 24, 2015 1:47 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Czyli to jednak może być czujnik - wykrywa różnicę pomiędzy tyłem a przodem?
Zapowietrzony tył?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr cze 24, 2015 4:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob kwie 11, 2015 10:23 am
Posty: 128
Lokalizacja: Białystok
51920-60A10 VALVE ASSY, P & DIFFERENTIAL

P - Pressure ?


Na górę
Post: czw cze 25, 2015 7:48 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob lis 29, 2014 4:19 pm
Posty: 7
Dzięki za odpowiedzi .... w takim razie wybiorę się jutro na stacje diagnostyczną żeby mi porównali faktyczną siłę hamowania tylu ... może heble są słabsze i wystarczy tylko odpowietrzyć. A generalnie orientowałem się odnośnie tego czujnika i praktycznie sam bez pompy jest nie osiągalny, generalnie jest plastikowy więc śmiem wątpić czy w ogóle chciałby się poddać i odkręcić.


Na górę
Post: czw cze 25, 2015 8:39 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Próbowałeś odpowietrzyć tył?

Co do dostępności - to tylko używka i w całości z tym żelastwem ale nie z całą pompą. Chociaż wątpię aby był uszkodzony.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw cze 25, 2015 8:53 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob lis 29, 2014 4:19 pm
Posty: 7
Generalnie nie próbowałem ale sprawdzałem że tył hamuje ... tylko nie porównam z jaką siłą .. ale faktycznie jeżeli to jest niby jakiś zawór to ten czujnik może wyłapywać spadek ciśnienia na tyle ... bo przód na pewno żyleta ... jak wcisnę w pedał to dupsko w gorze a morda nurkuje.

Ostatnio miałem awaryjne hamowanie ze 140 praktycznie do zera bo mi babsztyl wyjechał i teraz się zacząłem zastanawiać czy może to mieć związek bo po około tygodniu od tej sytuacji właśnie zapaliła mi się ta kontrolka :roll:


Na górę
Post: pt cze 26, 2015 5:45 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob lis 29, 2014 4:19 pm
Posty: 7
Heble sprawdzone .... wszystko książkowo zarówno przód jak tył ... więc raczej zapowietrzony tył odpada... chyba kupie pompę wraz z serwem i tym czujnikiem i niech leży i czeka na czarną godzinę :roll:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl