suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 2:54 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob cze 27, 2015 7:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 08, 2015 12:09 pm
Posty: 20
Jak dla mnie ten odgłos z silnika to nie jest tarcie, mimo że łańcuch posiada ślady otarć. Żeby zdjąć miskę to trzeba most przedni demontować, a jak się okaże, że jednak to panewki lub coś w silniku, to i tak trzeba będzie wyciągąć ten silnik - dlatego zdecydowałem, żeby wyciągnął silnik i zobaczył o co "kaman".
A tak w ogóle to jakaś masakra z cenami tych silników - nie mnie niż 2400 za golasa, słupek. I tak "pro forma" - miałby ktoś taki J20A na zbyciu?


Na górę
Post: ndz cze 28, 2015 2:48 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
Poszukaj anglikw mozna wyrwac tanio muszka miki wyrwal za 2 tys z przywiezieniem do polski anglika po przebiegu 50 tys km jak rozrzad tarl po obudowie to w oleju beda wszwdzie opilki metalu dlatego moze srukac juz wszystko co jest w w silniku. Na poczatek rozciac filtr oleju i zdjac miske ale jak mechanik ogarniety to bwdzie wiedzial od czego zaczac a jak nie to zalozy nowy rozrzad powie ze jest ok zlozy to moze chwile pojezdzisz a pozniej wszystko od nowa

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: pn cze 29, 2015 9:20 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 08, 2015 12:09 pm
Posty: 20
Z tym rozcięciem filtra to dobry pomysł. Ale nie wiem, czy te stuki to właśnie przyczyna tych opiłków, które być może są-nie są w oleju.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pt lip 03, 2015 2:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 08, 2015 12:09 pm
Posty: 20
Wyrok - panewka korbowodowa na drugim cylindrze, to tak po zdjęciu miski olejowej.
Po rozebraniu silnika na części weryfikacja reszty układu korbowo-tłokowego, wtedy zobaczę czy remontować, czy nie.


Na górę
Post: wt lip 07, 2015 12:05 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 08, 2015 12:09 pm
Posty: 20
Żeby było ciekawiej - w misce olejowej znajdował się kawałek 3x2cm odłupanego, pękniętego kawałka silnika - także nie wiem czy jest sens remontować taki silnik, a o opiłkach metalu nie wspomnę. Koszt remontu zbliży się do ceny używanego silnika. ale i te są cholernie drogie.
Teraz taka zagwozdka - czy to prawda, że były dwa rodzaje takich silników? Gdzieś chyba tutaj na forum czytałem, że różnią się czujnikiem położenia wału korbowego - chodzi mi o to, żeby nie było niespodzianki przy montażu silnika.
Generalnie mam taką wtopę, że nie wiem do końca co zrobić.


Na górę
Post: wt lip 07, 2015 7:21 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
J20A był długo produkowany i modyfikowany bez zmiany oznaczenia, wiec wszystko jest możliwe. Popatrz w EPC jakie są różnice.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lip 07, 2015 8:31 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 08, 2015 12:09 pm
Posty: 20
EPC - a cóż to jest?


Na górę
Post: wt lip 07, 2015 8:47 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Electronic Parts Catalog.

W wersji online:
http://suzuki-cat.ru/?&action=region&region=EU

GV:
http://suzuki-cat.ru/?&action=group&reg ... 0&modif=02
V:
http://suzuki-cat.ru/?&action=group&reg ... 0&modif=04

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lip 07, 2015 9:51 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 08, 2015 12:09 pm
Posty: 20
Dzięki za stronki
Jednak są takie czujniki, mało tego - występują nawet dwa rodzaje czujników nazwane 1."SENSOR, ENGINE SPEED" oraz 2."SENSOR, CAM POSITION" - chyba, że jest to ta sama część pod różną nazwą.
Ale nie znalazłem rysunku, gdzie ten czujnik jest zmontowany - domyślam się, że w okolicach koła zamachowego, czyli z tyłu silnika.
Ha, fajne "kwiatki" powoli wychodzą...


Na górę
Post: wt lip 07, 2015 6:12 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
jednak mialem racje :)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: czw lip 09, 2015 12:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 08, 2015 12:09 pm
Posty: 20
Teoretycznie mam silnik na oku, ale:
Trochę inny kolektor dolotowy - wyższy, jest mozliwość kupna z kolektorem, sprzedający twierdzi, że wtyczki i podłączenia będą pasować
Nie końca wiadomo, czy kolektor dolotowy będzie pasował na łączeniu z rurą wydechową
No i ja nie mam czujnika położenia wału, a tamtem ma - ale to chyba nie problem
W sumie to mogę wziąć swoje graty i popatrzeć, czy będą pasować,
Jak miał ktoś już "przyjemność" robić taką akcję, proszę o jakieś sugestie, na co można by zwrócić uwagę


Na górę
Post: czw lip 09, 2015 2:30 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
skiper pisze:
Trochę inny kolektor dolotowy - wyższy

Prawdopodobnie silnik z GV. Jest spore prawdopodobieństwo że podejdzie Twój kolektor. Sam "słupek" i głowica w GV mechanicznie jest bardzo podobna z tą w V.
skiper pisze:
Nie końca wiadomo, czy kolektor dolotowy będzie pasował na łączeniu z rurą wydechową

Chyba wydechowy?
Ten z GV jest stalowy (jeżeli wersja z katem) - nie bedzie pasowało połączenie, ale kolektor wydechowy z V pasuje bez problemu go głowicy GV. Moim zdaniem warto jednak użyc kolektora z GV jeśli jest stalowy przy silniku. Tylko trzeba sie upomnieć o to mocowanie kolektora z katalizatorem z GV (nr1):
Obrazek

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lip 09, 2015 4:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 08, 2015 12:09 pm
Posty: 20
Kolego Danthe - ja piszę o Grand Vitarze 2000r., a Ty chyba myślałeś, że mam Vitarę...


Na górę
Post: czw lip 09, 2015 4:07 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 08, 2015 12:09 pm
Posty: 20
W mojej GVI jest taki sam silnik jaki chcę kupić, ale różni się tymi szczegółami o których pisałem wyżej. Może krótko: czy mocowanie w głowicy kolektora ssącego/wydechowego w GVI 2003r. podejdzie do moich kolektorów z GVI 2000r?


Na górę
Post: czw lip 09, 2015 4:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 08, 2015 12:09 pm
Posty: 20
Na przykład
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-su ... 20793.html
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-gr ... 58403.html

dwa różne kolektory


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl