suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 2:22 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 06, 2015 6:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 20, 2015 7:19 pm
Posty: 18
Silnik: H20A
Model: Long
Rok prod.: 1996
Witam serdecznie.
Jakoś pół roku temu zakupiłem Vitarę 2.0 v6 long. Zrobiłem nią jakieś 30 km po czym u mechanika dowiedziałem się, że coś mi stuka w silniku, oczywiście był to rozrząd, wymieniłem go i następnego dnia pojechałem założyć gaz (Stag300). No i się zaczęło z falującymi obrotami, znaleźliśmy lewe powietrze, okazało się że gazownicy źle zrobili mi odwierty i wszystko lata, niestety to nie pomogło, wymieniłem świece i nadal nic, do tego mam jeszcze problem z brakiem mocy. Już sam powoli tracę nadzieje by ten samochód mógł normalnie chodzić. Na początku wydawało mi się że samochód chodził ciszej jak teraz. Niestety nie jestem żadnym mechanikiem, ani nic w tym stylu. Jedyne co to mogę odkręcić śrubkę i od nowa ją założyć, po prostu się nie znam.
Jestem z okolic Gdańska, może znacie jakiś dobry warsztat gdzie mogli by mi to jakoś ogarnąć, albo jest ktoś z was w pobliżu.
Gazownicy zastrzegali się, że może być to źle ustawiony rozrząd. Nie wymieniałem go ja, lecz mój znajomy mechanik, który mówi że wszystko jest z rozrządem w porządku.
Niestety na komputer go nie mam jak podłączyć gdyż w okolicy nikt nie ma wtyczki odpowiedniej....
Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam


Na górę
Post: wt paź 06, 2015 7:19 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Akceptowany warunkowo. A witamy sie w dziale to tego przeznaczonym :wink:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw paź 08, 2015 7:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 27, 2015 10:32 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Swarzędz
Silnik: H20A
Model: Long
Rok prod.: 1996
Doprecyzuj na czym brak mocy lpg czy PB ważne też czy po wymianie rozrządu a przed zagazowaniem działał prawidłowo bo jeśli benzyna działa ok to problem z instalacją lpg a to już pół sukcesu.

_________________
Vitara Long 2,0V6
Lift 4" by Radzikone
Bodylift
Most przód stal z GV
Sahara 265/70/16
Snorkel
Swarzędz, Poznań, okolice


Na górę
Post: czw paź 08, 2015 8:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 20, 2015 7:19 pm
Posty: 18
Silnik: H20A
Model: Long
Rok prod.: 1996
Niestety na Pb jak i na Lpg chodzi tak samo słabo. Na gazie czasem go przytyka. Z autem przed wymiana rozrządu miałem mało styczności, przejechane jakieś 50-70 Km po zrobieniu rozrządu zrobiłem 30 Km bo tylko na warsztat gdzie zakładali mi gaz. Z tego co pamiętam po zakupie auto chodziło dość dobrze, jedynie były delikatne stuki, ale to przez rozrząd.

_________________
2.0 v6 Long 1996r
Przywidz, Gdańsk


Na górę
Post: pt paź 09, 2015 6:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 27, 2015 10:32 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Swarzędz
Silnik: H20A
Model: Long
Rok prod.: 1996
A zapłon ustawiony? Sprawdź jeszcze dokładnie wszystkie wężyki od podciśnień jest ich tam kilka i mogą robić maniane nieszczelne

_________________
Vitara Long 2,0V6
Lift 4" by Radzikone
Bodylift
Most przód stal z GV
Sahara 265/70/16
Snorkel
Swarzędz, Poznań, okolice


Na górę
Post: pn paź 12, 2015 6:17 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 20, 2015 7:19 pm
Posty: 18
Silnik: H20A
Model: Long
Rok prod.: 1996
Ustawienie zapłonu... hmmm raczej to nie było dobrze zrobione ? Są to te dwie kostki na przepustnicy tak ?
Da się to ustawić jakoś ze słuchu czy jest jakiś schemat, bo fakt faktem że sam to tam parę razy przestawiałem by podnieść obroty. Jak miałem ustawione na 1100 to potrafiła normalnie je utrzymać lecz gdy chce ustawić już na 800-900 to się nie da bo co chwilkę spadają :( Myślisz, że od tego też może być brak mocy ?

_________________
2.0 v6 Long 1996r
Przywidz, Gdańsk


Na górę
Post: pn paź 12, 2015 6:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 27, 2015 10:32 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Swarzędz
Silnik: H20A
Model: Long
Rok prod.: 1996
Nie chodzi mi o obroty tylko o kąt wyprzedzenia zapłonu
Zapraszam tutaj to tylko dwa tematy wyżej
viewtopic.php?f=6&t=6242&p=77418&hilit=wtyczka#p77418
Wszystko opisane tylko lampy potrzebujesz kąt wyprzedzenia 10stopni dla LPG

_________________
Vitara Long 2,0V6
Lift 4" by Radzikone
Bodylift
Most przód stal z GV
Sahara 265/70/16
Snorkel
Swarzędz, Poznań, okolice


Na górę
Post: pn paź 12, 2015 9:20 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
sprawdź zawór ISC, u mnie był uszkodzony, obroty falowały, trzeba było podkręcać śrubkę i silnik był zmulony, dziś wymieniłem na sprawny i obroty są ok i nie ma zmulenia

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt paź 13, 2015 5:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz mar 17, 2013 1:37 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Grajewo podlaskie
Gutek rozwiń skrót ISC domniemywam, że chodzi o zawór krokowy czy tak? Jak nie to mnie popraw Nie chcę za bardzo mieszać w wątku.
Od dłuższego czasu przeszukuje forum na temat braku mocy tego silnika i każdy pisze o wymianie rozrządu na rozwiązanie problemu braku kucy pod blachą. A tu okazuje się, że może być inny niuans.


Gajdek Jak nie możesz się podłączyć się pod kompa to zrób autodiagnozę.
A oto sposób
Zmostkuj wtyczkę pod maską od kompa jest od strony kierowcy na wysokości amora pod gumowa osłona mostkujesz czarny z niebieskim w niektórych v6 są koło siebie 2 3 podobne wtyczki ale tylko w jednej masz we wszystkich pinach wpiete kable to właśnie ta wtyczkę mostkujesz. Kody błędów wymiga ci "Check" na desce rozdzielczej w systemie zero-jedynkowym Każdy kod wymigany jest trzy razy. Kod 12 to brak błędów. Powodzenia
http://www.rhinopower.org/diag/cel.html

_________________
2.0 V6 `97
Lift Radzikone +1.18" body


Na górę
Post: wt paź 13, 2015 9:01 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
ISC - idle speed Control?? Chyba, czyli zaworek wolnych obrotów, zaworek a nie silnik krokowy, ale nazwa handlowa na Alle... To silniczek krokowy.
Ma za zadanie panować nad obrotami biegu jałowego i być może się mylę ale podczas jazdy tez spełnia jakieś zadanie regulacyjne, bo kiedy miałem zepsuty to samochód był bardzo zmulony tak jakby dostawał zbyt bogatą mieszankę i się dławił, teraz mam sprawny i moc wróciła
Sprawdzić go można elektrycznie, multimetrem sprawdzając oporność na jego pinach niestety nie pamiętam jak wartość musiał bym sprawdzić manual.

U mnie chęci nie świeci nigdy, albo go elektryk nie podpiął albo lampka się spaliła

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: śr paź 14, 2015 8:49 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 20, 2015 7:19 pm
Posty: 18
Silnik: H20A
Model: Long
Rok prod.: 1996
Dziś postaram się ogarnąć te błędy.

Zapomniałem dodać że vitara na normalnych kołach pali mi 14l Gazu czasem nawet 16-18l. :shock:

_________________
2.0 v6 Long 1996r
Przywidz, Gdańsk


Na górę
Post: śr paź 14, 2015 10:18 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 20, 2015 7:19 pm
Posty: 18
Silnik: H20A
Model: Long
Rok prod.: 1996
Zrobiłem autodiagnozę i wyszło 34...

_________________
2.0 v6 Long 1996r
Przywidz, Gdańsk


Na górę
Post: śr paź 14, 2015 6:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz mar 17, 2013 1:37 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Grajewo podlaskie
34 przepływomierz powietrza lub jego obwód

_________________
2.0 V6 `97
Lift Radzikone +1.18" body


Na górę
Post: śr paź 14, 2015 7:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 27, 2015 10:32 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Swarzędz
Silnik: H20A
Model: Long
Rok prod.: 1996
Posprawdzaj dobrze kostki i kable przy rozbieraniu mogło sie coś poluzować pytanie też czy nie było wszystko wywalane przy rozrządzie bo generaln ie bez wyjęcia przepustnicy da sie to zrobić ale nie wiem jak Twój mechanik to ogarniał.

_________________
Vitara Long 2,0V6
Lift 4" by Radzikone
Bodylift
Most przód stal z GV
Sahara 265/70/16
Snorkel
Swarzędz, Poznań, okolice


Na górę
Post: śr paź 14, 2015 8:09 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 20, 2015 7:19 pm
Posty: 18
Silnik: H20A
Model: Long
Rok prod.: 1996
Przepustnica została ściągnięta. A jeżeli rozrząd był by źle ustawiony również by wywaliło błąd ?

_________________
2.0 v6 Long 1996r
Przywidz, Gdańsk


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl