suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 2:54 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn paź 19, 2015 11:19 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw kwie 16, 2015 8:47 pm
Posty: 20
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1991
Koledzy mam pytanko: Dziś rano jak jechałem do pracy w Vitarce (long 1,6 16v) zgasł nagle silnik. Po zjechaniu na pobocze normalnie odpalił i pojechałem dalej. Po kliku następnych kilometrach to samo, przy czym przy odpaleniu strzelił w wydech i potem już dość głośno chodził. Normalnie ma moc tylko mniej więcej pośrodku auta słychać jak by była dziura w wydechu. Nie miałem jak sprawdzić co i jak dopiero pewnie wieczorem jak mi sie uda (lub jutro) sprawdze gdzie wydech jest nieszczelny.
Pytanie co mogło spowodować ten strzał? W Vitce jest instalacja gazowa niestety jest to 2 generacja ale tak już auto kupiłem (tego roku na wiosne). Instalacja zakładana była na jesieni tamtego roku więc jest w miarę świeża.
Z gory dzięki za pomysły.


Na górę
Post: pn paź 19, 2015 4:47 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
w longu 16v masz gaz i nie jest to sekwencja ?
to nie za mądre rozwiązanie - zaraz będzie po przepływce

Jak nie było robione ostatnio to wymień kable, świece, kopułkę i palec - jak nie pomoże to do gazownika.

PS.
Może niech ktoś bardziej kompetentny silnikowo się wypowie jeszcze

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn paź 19, 2015 5:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw kwie 16, 2015 8:47 pm
Posty: 20
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1991
radzik071 pisze:
w longu 16v masz gaz i nie jest to sekwencja ?
to nie za mądre rozwiązanie - zaraz będzie po przepływce

Jak nie było robione ostatnio to wymień kable, świece, kopułkę i palec - jak nie pomoże to do gazownika.

PS.
Może niech ktoś bardziej kompetentny silnikowo się wypowie jeszcze


Niestety poprzedni właściciel chciał chyba przyoszczędzić i założył co założył. Na razie niestety musi zostać jak jest bo z tego co się orientowałem to koszt wymiany na sekwencje z dobrymi gratami to ponad 2tyś. No i generalnie auto mało jeżdzi (to generalnie moje 3 auto więc jeżdzę nim dość rzadko).

Przejechałem dziś ok 20km i wszystko jest ok tzn auto chodzi i na benzynie i na gazie i mam nawet wrażenie jakby lepiej się zbierał (może przez to, że spaliny nie muszą przelecieć przez tylny wydech). Zaglądałem co i jak w wydechu i przegnita jest rura zaraz przed ostatnim tłumikiem
Spróbuję dziś to jakoś na sztukę załatać kawałkiem blachy + jakieś opaski, żeby dotoczyć się do kogoś kto to spróbuje pospawać bo wygląda na to, że puszka tłumika jest ok tylko ten kawałek rury jest kiepski.

W razie czego ile mniej więcej kosztuje ost tłumik, kopułka i palec? No i czy wymiana (kopułki i palca) wymaga ustawiania zapłonu czy tylko podmiana i ma hulać?


Na górę
Post: pn paź 19, 2015 6:43 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Tłumik około 170 tyle płaciłem, podmiana instalacji to 500zł za instalacje (tyle kosztowała mnie elpi vela nowa oczywiście) i montaż (ja zapłaciłem 500) wymiana tylko pod maską, używaną kupisz pewnie za 300

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn paź 19, 2015 6:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw kwie 16, 2015 8:47 pm
Posty: 20
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1991
gutek.a4 pisze:
Tłumik około 170 tyle płaciłem, podmiana instalacji to 500zł za instalacje (tyle kosztowała mnie elpi vela nowa oczywiście) i montaż (ja zapłaciłem 500) wymiana tylko pod maską, używaną kupisz pewnie za 300


Wiesz jakiś czas temu przerabiałem instalke elpigaz w mojej Lagunie bo zawsze coś się z nią działo tzn. albo auto gasło przy dojeżdżaniu do skrzyżowania albo wtryski lub reduktor puszczały gaz i rano nie chciał odpalić... Dopiero jak znajomy założył mi dobre wtryski chyba czarne Hany + dobry reduktor + wszystkie nowe węże itp. auto zaczęło jeździć jak trzeba. Trochę to kosztował ale warto było.
Tu do Vitarki faktycznie spróbuję poszukać używki - jakiegoś staga czy lpgtech i podmienić. Najgorsze, że dośc ciężko coś kupić w rozsądnych pieniądzach..


Na górę
Post: pn paź 19, 2015 9:13 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
na forum LPG znajdziesz bez problemu, ja z velą nie mam problemu choć myślę o dobrych wtryskach

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn paź 19, 2015 9:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw kwie 16, 2015 8:47 pm
Posty: 20
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1991
Właśnie wróciłem z garażu i jakoś tą dziurę póki co blachą (wyciętą z puszki po orzeszkach ziemnych :lol:) + dwie opaski "załatałem" jak tylko będę miał czas podjadę do jakiegoś magika od tlumików myślę, że wydech do uratowania bo ostatnia pucha jest ok tylko ta rura zgniła.

Co do strzałów: kable + swiece + filtry robił poprzedni właściciel i faktycznie wygladają na nowe - sprawdzałem. Ale zauważyłem, że opaska przy przepływce wogóle nie była dokręcona... myślicie, że jak łapał "lewe" powietrze to to mogło być powodem tego strzału w wydech? No nic dokręciłem w każdym razie i zamocowałem też lepiej obudowę filtra powietrza bo wydaje mi się, że nie do końca dobrze przylegała i będę obserwował co i jak...

Co do wtrysków do gazu to warto zapłacić i kupić jakieś naprawdę dobre. Te tanie z inst Elpigaz u mnie pojeżdziły ok 40 tyś i były do regeneracji lub wymiany (przy czym międzyczasie chyba 2 razy były kalibrowane) z tego co wiem to te lepsze nawet 100tys zrobią także różnica jest.

Wracając do mojej Vitarki i gazu do niej to najpierw przydałoby się jej zrobić blacharkę bo 2 mocowania ramy (te środkowe) praktycznie nie istnieją no i progi bo też dość kiepskie są reszta w miarę się trzyma. Rama ok trzeba przyznać, że któryś z poprzednich właścicieli postarał się i naprawdę dobrze ją zabezpieczył przed rudą. Także póki co planuję (tylko póki co czasu brak) zrobić blachy potem będę się martwił gazem.


Na górę
Post: pn paź 19, 2015 10:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 27, 2015 10:32 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Swarzędz
Silnik: H20A
Model: Long
Rok prod.: 1996
Co do LPG 2 gen miałem w płaskim w 1,6 16v(fiat) i przez dwa lata palcem nie ruszyłem a auto miało znacznie lepszy dół na LPG niż na PB. Wybłyskaj błędy ja obstawiam czujnik położenia walu kod 42. Link do podobnego tematu viewtopic.php?t=4180 Nie sugeruj sie tym że udało sie odpalić ten czujnik nie zawsze pada od razu. Najczęściej świruje dopiero po rozgrzaniu auta i z czasem coraz częściej

_________________
Vitara Long 2,0V6
Lift 4" by Radzikone
Bodylift
Most przód stal z GV
Sahara 265/70/16
Snorkel
Swarzędz, Poznań, okolice


Na górę
Post: pn paź 19, 2015 10:37 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
kopułkę i palec i tak wymień bo to grosze

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr paź 21, 2015 6:26 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 19, 2015 12:20 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Miałem podobny dylemat z gazem kiedyś - poszukaj na alledrogo jakieś kompletnej instalacji (bez zbiornika), można bez trudu znaleźć za 300-500zł i do gazownika wymienić - warto - samochód dynamiczniejszy i bez wystrzałów - mnie kiedyś strzelił to rozerwało mi puszkę z filtrem powietrza - niby nic ale jakoś nie wspominam przyjemnie.
Co do wtrysków to zawsze tylko i wyłącznie japońskie - kto kupuje tanio kupuje 2 razy

_________________
Santana 1.6 8v w trakcie remontu
Patrol GR 35" już po remoncie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl