suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 10:56 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 08, 2008 8:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Masmo pisze:
Podobno Omega ma mega długie ale to tylko zasłyszane, stosuje się też amory od większych i cięższych pojazdów. Generalnie większość stosuje z tyłu Monroe S1106 ale to są zwykłe dość miekkie amory które nie pozwalają na szleństwo.


nie zasłyszane tylko udokumentowane :wink:



jeżeli lift ma być tylko 2 cm to już lepiej zostawić tak jak jest, długa vitara po lifcie 4-5 cm zachowuje się całkiem poprawnie, da się w miarę szybko jeździć (jak na terenówkę), a jak zostawisz z przodu stabilizator to nawet nie przechyla się za mocno w zakrętach

na tył możesz dać sprężyny tylne od bmw 5 (e34), tylko te polonezowe amory :roll: z braku innych można założyć, ale ich jedyna zaleta to taniość
z przodu dystans 3 cm wystarczy żeby nic nie trzeba było kombinować z geometrią a 29 cali wejdzie na luzaku, dystans amora to jak już sobie uważasz - zwiększy skok koła w dół, ale i kąt pracy półosi się zwiększy

generalnie im lepiej w teren tym gorzej na asfalcie, chyba że za radą Masmo - bilsteiny b6, tudzież jakieś Koni, lub firmowa zawiecha OME, itp, ale to już idzie w tysiące złotówek :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 8:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 7:46 am
Posty: 258
Lokalizacja: Mielec
Masmo pisze:

Mylisz 2 rzeczy:
To że auto poszło 6 cm w górę zawdzięczasz dłuższym i mocniejszym sprężynom. Amortyzator się rozciagnie dopiero jak spróbujesz wykrzyżu :wink: .


Nie mylę, miałem w ręku oba, zmierzyłem i porównałem :)

_________________
Spodnie są ważniejsze od żony. Istnieje wiele miejsc, do których można iść bez żony i niewiele, do których można iść bez spodni...

Vitara 3D '91 by OME 2" + LSD + 30" + Escape 10000 lbs + Safari Snorkel


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 8:16 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
unix pisze:
Masmo pisze:
Mylisz 2 rzeczy:
To że auto poszło 6 cm w górę zawdzięczasz dłuższym i mocniejszym sprężynom. Amortyzator się rozciagnie dopiero jak spróbujesz wykrzyżu :wink: .

Nie mylę, miałem w ręku oba, zmierzyłem i porównałem :)


Chyba że tak, to sorki. Jeśli jest tak jak mówisz to byłby super amor zamiast S1106. Tylko ta ceeeena.
Szkoda że nie zrobiłeś jakis zdjęć i pomiarów.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 8:18 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
masmo : wczoraj wrzucilem do mojej vitary magnumy na przód a 3 tygodnie temu tokico na tył, więc wymiana amortyzatorów już nie chodzi w grę do póki nowe się nie zużyją


szybka jazda w moim przypadku to zamykanie licznika na autobanie :) a raz w tygodniu pędzę z wrocławia na mietków
srednio jeżdże 100-140 po czarnym

nie chcę też wymieniać opon w najbliższym czasie bo poprostu nie mam na to pieniędzy.

Obecnie jednak najbardziej przekonuję się do dystansów pod sprężyny.

Tylko pytanie jest takie czy moje sprężyny nie są już zużyte, a nie wiem jak to sprawdzić.
Gdy go bujam z boku samochód się dość łatwo giba, z tego co wiem poprzedni właściciel nie wymieniał sprężyn a jeździł tym samochodem 4 lata,

Może takie rozwiązanie było by dla mnie lepsze ?
sprężyny dedykowane do vitary + dystanse od merca pod nie ?
Stabilizatory zostają na 100%

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 8:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
moim zdaniem jeżeli amory i opony mają zostać seryjne to nic nie zmieniaj, gumki od merca nic nie pomogą :roll:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 8:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
himself pisze:
srednio jeżdże 100-140 po czarnym


Trzeba było sobie accorda kupić, a nie vitarę. Przecież nawet stockowa przy 140 już się nie da jechać :oops:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 8:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
moja raz jechała 140 - niezapomniane wrażenia :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 8:33 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
himself pisze:
....więc wymiana amortyzatorów już nie chodzi w grę ....
szybka jazda w moim przypadku to zamykanie licznika na autobanie :)
.....Tylko pytanie jest takie czy moje sprężyny nie są już zużyte, a nie wiem jak to sprawdzić.
Gdy go bujam z boku samochód się dość łatwo giba, z tego co wiem poprzedni właściciel nie wymieniał sprężyn a jeździł tym samochodem 4 lata, ....

Spreżyny nie odpowiadają za gibanie tylko amortyzatory. Sprężyny są za miekkie jeśli auto siada mocno pod odciążeniem i ma tendencje do dobijania na każdej dziurze.
Więc uważam że w Twoim wypadku lift rzędu 5 cm odpada. Daj gumy od Merca na przód 2 cm i na tył gumę+ ewntualnie coś jeszcze rzędu 3,5 cm całość. Przód odwócenie mocowania amora a z tyłu przydałby się jakiś dystans. Kolega Robsik miał małego lifta Longa na jakiś podkładkach od maszym rolniczych albo coś takiego. Auto będzie z 3 cm wyżej i nie powinno wiele stracić na asfalcie a w terenie nie będzie tak dramatycznie obcierało.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 8:58 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
kosciej : czemu ? mi sie jechalo przyjemnie na autostradzie super, 160 licznik domkniety i prowadzilo sie niezle, wczesniej jezdzilem mercem 123 ktory przy 140 to juz ciezko bylo
fordem transitem ktory przy 150 tez juz ciezko szedl
a vitarka jest naprawde przyjemna - bynajmniej w moich odczuciach :) jedyny minus pali wtedy znacznie bo obroty przy takiej predkosci sa na pograniczy 5000 - 6000 :)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 9:03 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
i chyba tak zrobie z przodu i tylu dam po prostu dystans pod sprężynę
tylko nie chciał bym już obracać tych amorków bo nie wiem czy gościu będzie umiał to zrobić :D i czy nie będzie chciał za to wsiąść jak za wymianę amortyzatora ( tj 70zł za strone z przodu )

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 9:05 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kosciej pisze:
himself pisze:
srednio jeżdże 100-140 po czarnym
Trzeba było sobie accorda kupić, a nie vitarę. Przecież nawet stockowa przy 140 już się nie da jechać :oops:
Jak się nie da? głośno troszkę, ale na obwodnicy, albo A1 daje rade - licznik zamyka :D, co nie znaczy, że do tego ją stworzono. Ja tam pomykam 100-110 na trasie i jest ok :) (i nie pali 15l/100km wtedy)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 9:22 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
himself pisze:
i chyba tak zrobie z przodu i tylu dam po prostu dystans pod sprężynę
tylko nie chciał bym już obracać tych amorków bo nie wiem czy gościu będzie umiał to zrobić :D i czy nie będzie chciał za to wsiąść jak za wymianę amortyzatora ( tj 70zł za strone z przodu )

Włożenie podkładek pod spreżyny też wymaga trochę pracy :wink: ...
Za piwo chyba nikt tego nie zrobi.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 9:22 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Czyli się nie da. Może i się rozpedzisz, Vitka da radę, bo sam tuż po kupnie jechałem 150... Ale to jest walka - są auta, które się trochę lepiej nadają do takich prędkości.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 9:27 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kosciej pisze:
Czyli się nie da. Może i się rozpedzisz, Vitka da radę, bo sam tuż po kupnie jechałem 150...
Czyli jednak się da :)
kosciej pisze:
Ale to jest walka - są auta, które się trochę lepiej nadają do takich prędkości.
W to nie wątpie - ale jak trzeba (a czasem trzeba) to daje rade, i w sumie to nie ma strachu, póki droga w miarę ok.

Proponuję wydzielić temat: "czy jest sens zamykać budzik w Vitce" :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr paź 08, 2008 9:28 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Czyli się nie da. Może i się rozpedzisz, Vitka da radę, bo sam tuż po kupnie jechałem 150... Ale to jest walka - są auta, które się trochę lepiej nadają do takich prędkości.

Dokładnie tak. Auto terenowe w teren, auto sportowe do wyścigów. Ja sobie nie wyobrażam robić regularnie tras Vitarą jak i W123. Już lepiej kupić strego golfa. Ale to podobno wolny kraj.... :wink:
piotrk pisze:
Proponuję wydzielić temat: "czy jest sens zamykać budzik w Vitce" :mrgreen:

Ja tam się ostatnio boję cokolwiek wydzielać :wink: bo mnie użytkownicy chcą zlinczować :wink: :lol:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl