suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob maja 10, 2025 4:32 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pompa wody???
Post: wt lut 16, 2016 12:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Witam.

Pojawił się ostatnio problem. Po dość długiej jezdzie po krzakach, bardzo wolnej praktycznie na wolnych obrotach, wskazówka temperatury doszła na czerwone pole co wcześniej nigdy się nie działo. Po krótkim rekonesansie okazało się że równomiernie do wzrostu obrotów silnika wskazówka temp. opada lecz gdy obroty znów spadły na wolne temperatura skoczyła... Wskazówka temp. poruszała się równie szybko co wskazówka obrotomierza zupełnie jakby była zależna jedną od drugiej... Płyn jest wiatrak działa i wykobinowalem sobie że może to być problem z pompą która była wymieniana ostatnio ze 3 lata temu... Ma ktoś jeszcze jakieś inne pomysły co to może być???

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: wt lut 16, 2016 1:11 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Pompa wody jak pada to raczej binarnie i wtedy zazwyczaj przecieka lub co najmniej ma luzy na ośce. Przynajmniej ja nie miałem innej awarii pompy.

Inne prawdopodobne przyczyny:
  1. Zamulona chłodnica - zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.
  2. Zamulony cały układ chłodzenia
  3. Zasłonięty wlot do chłodnicy - np. lina od wyciągarki nawinięta na kangura - u mnie tak ostatnio miałem. Mokra lina zasłoniła chłodnicę i zaczęła temperatura iść do góry.
  4. Słabe wisko.
  5. Padnięty termostat.

Przy tak niskiej temperaturze powietrza Ci się grzeje?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lut 16, 2016 1:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Nie grzała się nigdy nawet w upały aż do tej niedzieli. Zapomnialem dopisać że po normalnej jeździe czyli dojazdówce asfaltem o domu trochę się to uspokoiło. Co do pompy to tak mi przyszło do głowy bo jak wymienialem ją trzy lata temu to ta która wyciagnałem miała chyba tylko ze dwie łopatki reszta wyglądał na zrzarte czy skorodowane. Wtedy fakt że żadnych złych objawów nie było... Ale na początek zrobie tak jak napisales spuszcze płyn zobacze w jakiej jest kondycji choć nigdy nie było z tym problemów a wymieniany był w wakacje. Umyje chłodnicę bo fakt jest duże prawdopodobieństwo, że zapchana jest z zewnątrz i wisko prześwietle.

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: wt lut 16, 2016 2:25 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Ja bym stawiał na termostat - nie otwiera się do końca.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lut 16, 2016 4:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Ale rzy nie otwierającym termostacie byłby taki efekt jak pisalem?? Wskazówka od temp poruszała się zupełnie jak od obrotomierza tylko w drugą stronę. A przy walnietym termostacie miała by problem też z nagrzaniem się gdyby był otwarty cały czas a grzeje się bardzo szybko. Gdyby był zamknięty na stałe to by się cały czas gotowała...

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: wt lut 16, 2016 4:48 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Zawieszenie się termostatu to jedna mozliwość. Nie musi się zablokować w jednym położeniu. Moze się nie otwierać na 100%, ale bez problemu się zamknie.
Nie twierdze że to jest na pewno winny termostat. Ale to jeden z tańszych elementów do sprawdzenia lub wymiany testowej.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lut 16, 2016 6:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 11, 2016 1:43 pm
Posty: 53
Silnik: 1.6 8v gaźnik
Model: JLX blaszak
Rok prod.: 1990
Ja też sprawdziłbym pompę. Nie wiem jak w vitarze bo jeszcze nie wymieniałem ale zazwyczaj oryginał ma metalowy wirnik, a zamienniki to już raczej plastyk, może wyłamała się łopatka i nie jest w 100% wydajna. Przy wysokich obrotach jeszcze jakoś daje rade przepompować bo np. pracuje jeszcze jedna łopatka i wskazówka w dół, a przy niskich nie daje rady i Ci grzeje, ale może się myle.

_________________
Lift Radzikone 4''
BFG 215/70/15
LPG


Na górę
Post: wt lut 16, 2016 8:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Też właśnie tak myślałem. No ale nic znajdę chwilę czasu rozbebesze wszystko i zobacze co jest nie halo innego wyjścia nie ma :D

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl