suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 1:38 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 28, 2015 12:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt mar 13, 2015 12:26 pm
Posty: 246
Lokalizacja: Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: JLX
Rok prod.: 1990
Razem z kolegą Browning mieliśmy takie sprzęty. Rozwijanie liny i taszczenie tego w błocie po kolana szybko uczy, żeby nie wjeżdżać w przeszkodę na pałę.

Na pajęcznie przeciągnęliśmy srajtka jakieś 200 m w błocie MASAKRA

Tirfora mam nadal i pewnie się przy vitce przyda :wink:


kilka fotek :mrgreen: https://plus.google.com/u/0/photos/104123459220896482248/albums/5594424848594977569

_________________
Vitara 1.6 '90
Radzik 4"
Nalewka Sahara rozmiarowo 30"
BesterLocker :mrgreen:


Na górę
Post: wt lut 16, 2016 7:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt gru 23, 2014 8:08 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 1.9mTDI
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
A podpowiecie moze koledzy co nalezy sprawdzic lub jak sprawdzic czy tirfor lezacy na zlomie nadaje sie do czegos ?

NA pobliskim zlomowisku zlokalizowalem 3 sztuki.

Jeden bez liny mocno nasmarowany, wszystkie wajchy chodza.

2 sztuki z linami maja zastane wajchy od ciagniecia liny. Recznie nie da rady ich ruszyc.

_________________
Vitara 1.9mTDI
Stal most
Lift 4
Simex 29


Na górę
Post: wt lut 16, 2016 8:45 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Mój jak rozbierałem do konserwacji to miał z dwa kilo mułu w sobie i też ręką nie szło przełączyć. Tam nie ma w środku specjalnie co się zepsuć.

Ostukaj młoteczkiem, rozruszaj na siłę i powinien zacząć chodzić ;).

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt lut 16, 2016 9:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt mar 13, 2015 12:26 pm
Posty: 246
Lokalizacja: Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: JLX
Rok prod.: 1990
Niedzwiadz pisze:
Mój jak rozbierałem do konserwacji to miał z dwa kilo mułu w sobie i też ręką nie szło przełączyć. Tam nie ma w środku specjalnie co się zepsuć.

Ostukaj młoteczkiem, rozruszaj na siłę i powinien zacząć chodzić ;).

Ma się co zepsuć.
Są tam takie łódeczki, które zaciskają się na linie - mogą być wytarte i lina się będzie ślizgać.
Są pręty od przełączenia kierunku jak się pogną to ciężka przełączyć kierunek lub zwolnić linę.
I najgorsza opcja (mnie się przytrafia) moment z dźwigni za którą ciągniesz jest przekazywany "na linę" poprzez łączniki które są umocowane na wprasowanych w mechanizm bolcach. Mi ten bolec wyrwało ale na szczęście pan Mietek heftnął mi to elektrodą uprzednio mrużąc oczy co by ich sobie nie naświetlił i tirfor działa do dziś.

Jak chcesz go sprawdzić to kup ze dwie taśmy i szekle w giesie i połącz tirfora między jakieś dwa solidne słupy albo co i napnij linę ile dasz radę (tylko słupów nie wyjmij). Jak nic nie przeskoczy i uda ci się zwolnić linę to bierz :D

A i jak gość zawoła po 50 zł szt. to bierz w ciemno.

p.s.1 Przeciąganie auta do słupa nie jest miarodajne bo to praktycznie żadne obciążenie dla tirfora.
p.s.2 nie smaruj tirfora zwykłym smarem bo to w połączeniu z piachem zło.
p.s.3 jak będziesz woził go w aucie z 10-20m liny w zależności od Twojej tężyzny fizycznej to pamiętaj, żeby go dobrze zabezpieczyć. Kolega Browning pewnie pamięta do dziś jak niewiele brakło żeby jego potylica została trwale zniekształcona :shock:

_________________
Vitara 1.6 '90
Radzik 4"
Nalewka Sahara rozmiarowo 30"
BesterLocker :mrgreen:


Na górę
Post: wt lut 16, 2016 9:29 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Ło, tego już nie pamiętam. Ja mam takiego klasycznego z pogotowia energetycznego i to wszystko było w nim jakieś mega toporne.

Gala - za 50zł faktycznie bierz w ciemno ;).

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr lut 17, 2016 8:51 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Powtórzę po raz kolejny.
Wożenie tirfora w aucie bardzo wspomaga myślenie i uczy nauki jazdy w terenie...

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lut 17, 2016 9:39 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
NuVo pisze:
(...)
Wożenie tirfora w aucie bardzo wspomaga myślenie (..).


albo biceps ;)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr lut 17, 2016 10:22 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
NuVo pisze:
Powtórzę po raz kolejny.
Wożenie tirfora w aucie bardzo wspomaga myślenie i uczy nauki jazdy w terenie...

Problem w tym, że to wspomaganie włącza się po pierwszym poważnym użyciu tego żelastwa :mrgreen:

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr lut 17, 2016 4:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
witam czy ktos juz testował takie cudo?

http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/ ... na-229594/

prosze o opinie.

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Na górę
Post: śr lut 17, 2016 5:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2012 8:08 pm
Posty: 685
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Silnik: 1.6 8V
Model: Vitara
Rok prod.: 1996
Ja mam identyczna oprócz kifora i innych gadżetów. Ma tylko 1,5 tony udźwigu raz testowałem z Leszkiem przed złotem w 2014 tam gdzie była czasowka blotna nie dalo ruszyć vitary darka z miejsca a te zeby aż się na boki rozeszły lepsza robotę już robi pas sciagajacy. Uratował nas kiedyś w rzece 4 vitary się potopily na 3 napietych kinetykach i pasem dopiero vitary do siebie i kinetyk zaskoczył

_________________
Vitara 1,6 8V Cabrio
MANDARYNA
https://plus.google.com/photos/11230920 ... banner=pwa


Na górę
Post: śr lut 17, 2016 9:35 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2012 8:08 pm
Posty: 685
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Silnik: 1.6 8V
Model: Vitara
Rok prod.: 1996
tu filmik z akcji z pasami https://www.facebook.com/darek.jerzyk/v ... 050913358/

_________________
Vitara 1,6 8V Cabrio
MANDARYNA
https://plus.google.com/photos/11230920 ... banner=pwa


Na górę
Post: czw lut 18, 2016 9:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
robertb3 pisze:
witam czy ktos juz testował takie cudo?

http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/ ... na-229594/

prosze o opinie.

Wyjątkowe gówno, nadaje się co najwyżej do naciągania siatki, pisanie na tym 4t to zwykłe nadużycie.
Lepszą robotę robi hilift i pasy transportowe, przynajmniej nie rozleci się w rękach :mrgreen:

_________________
SJ416


Na górę
Post: pt lut 19, 2016 4:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt gru 23, 2014 8:08 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 1.9mTDI
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Gosć wołał za pierwszym razem 100 a za drugim jak pytalem po miesiacu to juz 120 za tirfora z lina :)

Musze go zaatakowac i powiedziec ze go wezme ale jak bedzie mozliwosc sprawdzenia czy dziala :)

Pozdro.

_________________
Vitara 1.9mTDI
Stal most
Lift 4
Simex 29


Na górę
Post: pn lut 22, 2016 7:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2012 8:08 pm
Posty: 685
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Silnik: 1.6 8V
Model: Vitara
Rok prod.: 1996
a ja mam takie znalezisko

Obrazek

Obrazek

wyciągarka z jakiegoś wojskowego pojazdu co w latach 50 - 60 stawiał słupy w polach po uszkodzeniu silnika przerobiona na wciągarkę ręczną ma korbkę z boku sprawna lecz brak liny, waga podejrzewam 50-60kg udźwig Tata opowiadał ze platformę pustaków hasiowych czyli ok 600kg wciągał na piętro bez problemu, kiedyś posiadała zapadkę aby korba nie odbiła ale już jej nie posiada, podejrzewam ze nadaje się tylko na złom lub do garażu żeby wyciągać silnik chyba do niczego więcej

_________________
Vitara 1,6 8V Cabrio
MANDARYNA
https://plus.google.com/photos/11230920 ... banner=pwa


Na górę
Post: śr lis 08, 2017 10:37 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt paź 10, 2017 5:37 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Silnik: 1.6 8v
Rok prod.: 1990
Cześć!
Mam do Was pytanie, czy posiada ktoś może starego polskiego tirfora takiego jak ten na zdjęciach:

https://drive.google.com/drive/folders/1tPfBN8qY3l9l3RJWCkkripgkcq86b7RM

Tabliczka znamionowa niestety jest już mocno przytarta, ale chyba to wyciąg 500 kg.
Niestety nie mam do niego liny i potrzebuję dokupić , mam prośbę czy mógł by ktoś zmierzyć u siebie i podać mi jakiej średnicy powinna być? Z góry dziękuję!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl