suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 8:00 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 21, 2016 6:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 25, 2012 6:34 pm
Posty: 78
Model: TLC J70
Samochód to Vitara 1990 r. 1,6 wtrysk z LPG - na zimnym silniku pali od tzw. strzała. Im więcej się rozgrzeje tym większy problem z odpaleniem (zaczyna gadać od razu ale nie pali i jest dużo kręcenia rozrusznikiem aż załapie) aż do takiego stanu że nie pali wcale po osiągnięciu temp. roboczej przez silnik. Objawy te same na benzynie i na LPG. Od czego zacząć poszukiwania?


Na górę
Post: wt cze 21, 2016 7:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
Ja bym zaczął od prądu. Spróbuj podmienić cewkę na początek potem czujnik hala w aparacie.


Na górę
Post: wt cze 21, 2016 7:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
A ja bym zaczął od sprawdzenia luzu na zaworach. Wygląda że go brakuje i w miarę nagrzewania coraz więcej się nie domykają,przez to coraz gorzej z zapalaniem ze wzrostem temperatury silnika.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: śr cze 22, 2016 12:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 25, 2012 6:34 pm
Posty: 78
Model: TLC J70
Ale ten samochód rzucił palenie z dnia na dzień więc luz zaworowy to chyba jednak nie to. W jednym z tematów znalazłem info o odłączeniu czujnika temp. ale oprócz świecącego chceck engin nic to w temacie nie zmieniło. Z tym prądem to do sprawdzenia oczywiście ale jaki wpływ na palenie miałoby w tej sytuacji nagrzewanie silnika?


Na górę
Post: śr cze 22, 2016 3:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
"to chyba jednak nie to" najlepsze stwierdzenie w diagnozowaniu usterek w motoryzacji.
Jak cewka jest przegrzana to dostaje przebicia powyżej jakiejś temperatury i dopóki nie wystygnie to nie da iskry - i to jest jakaś stała temperatura,a nie trochę chodzi ,trochę gorzej zapala- albo jest przebicie na izolacji albo nie ma.
Po objawach jakie opisujesz to wygląda na zawory.
Ewentualnie gdyby był walnięty czujnik temperatury ale nie ten od wskaźnika na desce,tylko ten od sterownika silnika - wydaje mu się że jest silnik zimny i zwiększa dawkę paliwa i zalewa go bo jest jak na ssaniu. Po świecach by było widać że czarne,okopcone są. Ale piszesz że na lpg też to masz to znaczy że raczej nie czujnik.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: czw cze 30, 2016 9:16 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw kwie 16, 2015 8:47 pm
Posty: 20
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1991
Witam! Mam bardzo podobny problem z moją Vitarą. Też mam silnik 1,6 tyle że 16V 100km. Jak jest zimna odpala normalnie od strzała a jak się powiedzmy przejedzie parę km i zgasi auto za cholerę nie chce odpalić. Można kręcić 10minut i nic nawet nie próbuje załapać. Ale jak ostygnie znowu pali od strzała. Myślałem, że to może coś z instalacją LPG i że poprostu sterownik odcina wtryski ale wczoraj wypiąłem całkowicie instalkę i dalej nic dalej nie odpala (jak jest ciepła). Macie jakieś pomysły?


Na górę
Post: czw cze 30, 2016 6:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Ten silnik ma 94km czy 97km ? i z jakiego roku produkcji pochodzi ?
Jak Ci zgaśnie to sprawdź czy nie ma iskry czy nie podaje paliwa, jakiś jest tego powód niezapalania. Czy masz suche świece ,czy mokre - zalane. Jak masz walnięty czujnik temperatury i wydaje mu się ze silnik jest zimny to go zalewa, bo na zimnym dawka paliwa jest większa a na gorącym za duża i go zaleje i nie zapali. Poza tym świeczki powinny być czarne okopcone z nadmiaru paliwa przy uszkodzonym czujniku.
Albo po prostu nie masz luzu na zaworach.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: pt lip 01, 2016 8:07 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Może też siadać czujnik położenia wałka albo cewka, czasem się tak dziwnie zdarza, że na zimnym pali ładnie, a na gorącym, po zgaszeniu już nie dychnie.
Jak wspomniał przedmówca (a raczej przedpiszca), jak się tak znowu stanie, to w pierwszej kolejności sprawdź świece pod kątem iskry i obecności paliwa.

_________________
SJ416


Na górę
Post: pt lip 01, 2016 8:24 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Niestety część użytkowników nie podaje modelu, roku, typu silnika, roku pojazdu, roku prod silnika a często są przekładki i potem jest wróżenie z fusów,a czasem przypadkowe niezamierzone złe odpowiedzi. To że są to Suzuki to można się domyślić :lol: , ale po co zgadywać, no chyba że ktoś się wstydzi czym jeździ. Patrząc na takie zapytania to nie wiadomo czy chcę się on pożalić, pochwalić że ma problem, czy może chce uzyskać konkretną poradę żeby rozwiązać swój problem ?
Forum chyba jest po to żeby sobie pomagać. Amen

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: pt lip 01, 2016 10:26 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw kwie 16, 2015 8:47 pm
Posty: 20
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1991
Kolego tosiek nie wiem czy do mnie pijesz i o co Ci tak naprawdę chodzi bo czytam trzy razy twój wpis i dalej go nie mogę do końca zrozumieć...
W poprzednim moim poście napisałem, że chodzi o Vitkę i że jest to silnik 1,6 16V (nie 100 a dokładnie 97km) nie napisałem jedynie roku produkcji- mój błąd Vitka jest z roku '91. Pozostałym dzięki za odpowiedzi. Jutro w sobotę jak znajdę trochę czasu sprawdzę na początku iskrę i świece a w dalszej kolejności jak wyeliminuję cewkę/czujnik zabiorę się za układ paliwowy.
Jeszcze jedno pytanie co do czujnika temperatury. Czy to ten zamontowany w obudowie termostatu? Czy z niego idzie też informacja na deskę rozdzielczą? Bo jeśli tak to od dłuższego czasu nie pokazuje mi dobrze temperatury więc może to faktycznie on...


Na górę
Post: pt lip 01, 2016 10:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Kolego olafffff nie wiem dlaczego czytałeś to trzy razy, wystarczy raz ze zrozumieniem. Nie wiem po czym odnosisz wrażenie że do Ciebie piję, przecież napisałem ogólnie "część użytkowników" a nie zwracałem się bezpośrednio do Ciebie. Chociaż może to jest wg przysłowia "Uderz w stół,a nożyce się odezwą"
Poniekąd powinienem też zwrócić się do Ciebie, piszesz " 1,6 tyle że 16V 100km" takich silników w Vitce nie było, ale były np w Focusach, popularne autko ze względu na sprężyny z zawieszenia, można pomyśleć że sobie z Fokusa wsadziłeś silnik. Zresztą jeszcze w wielu innych markach stosuje się silniki 100 konne.
Także nie do końca jasno opisałeś w jakim silniku tkwi problem. A nie jest to teleturniej żeby zgadywać, tylko forum na którym powinniśmy sobie pomagać, i wolny czas poświęcać na modyfikację czy jazdę po bezdrożach, a nie marnować go na poszukiwanie przyczyny powstałej usterki.
Poza tym OjciecMocyMroku też pisze " 1990 r. 1,6 wtrysk z LPG" i teraz pytanie - olafffff - czy mi napiszesz co on tam ma??? Jednopunktowy czy wielopunktowy wtrysk, 8v czy 16v , no i z którego roku jest ten silnik, bo w aucie z '90 niekoniecznie musi być oryginalny czy w ogóle z suzuki ? Może to 16v ale po '98 i problem z cewką odpada bo są cztery, a to musiałby być wyjątkowy przypadek żeby równocześnie wszystkie cewki przegrzewały się równocześnie i dostawały przebicie, czyli gdzie indziej należało by szukać usterki,a może to starszy model i ma jedną cewkę i rozdzielacz, i jednak w cewce tkwi problem.
Także nie wszystko jest jasne po niepełnym opisie, zwłaszcza w dziale technicznym - silnik i jego osprzęt !

I TU POWSTAJE PYTANIE CZY JEST SENS POMAGAĆ ,

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: pt lip 01, 2016 10:31 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Jest Morduchno, póki duch w narodzie nie ginie i ludzie chcą grzebać przy żelazie. Mimo że kultura techniczna leci, na łeb na szyję czasami ;)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz lip 03, 2016 10:22 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 25, 2012 6:34 pm
Posty: 78
Model: TLC J70
Rzeczywiście nie napisałem :? - wtrysk jest jednopunktowy, a silnik 8-zaworowy. Nie znam dokładnej historii silników w Vitarze i wydawało się, że dal tego rocznika (to podałem) to już był szczyt technologiczny.
U mnie problem to prąd - ginie iskra po rozgrzaniu. Nie umiem tego jakoś racjonalnie wyjaśnić bo jak się uprę i dłużej pomęczę rozrusznik to samochód w końcu zaskoczy i silnik normalnie pracuje. Co tu jest problemem w odpaleniu skoro dalej pracuje?


Na górę
Post: ndz lip 03, 2016 11:05 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
olafffff pisze:
Witam! Mam bardzo podobny problem z moją Vitarą. Też mam silnik 1,6 tyle że 16V 100km. Jak jest zimna odpala normalnie od strzała a jak się powiedzmy przejedzie parę km i zgasi auto za cholerę nie chce odpalić. Można kręcić 10minut i nic nawet nie próbuje załapać. Ale jak ostygnie znowu pali od strzała. Myślałem, że to może coś z instalacją LPG i że poprostu sterownik odcina wtryski ale wczoraj wypiąłem całkowicie instalkę i dalej nic dalej nie odpala (jak jest ciepła). Macie jakieś pomysły?


jak się rozgrzeje to zaczyna też przerywać ?

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: ndz lip 03, 2016 2:44 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 25, 2012 6:34 pm
Posty: 78
Model: TLC J70
U mnie chodzi super czy zimny, czy w pełni zagrzany. Tylko uruchomienie ciepłego jest problematyczne lub wręcz niemożliwe. Takie samo zachowanie na PB i LPG.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl