suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 7:47 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 12, 2016 9:28 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn cze 20, 2016 2:24 pm
Posty: 11
Silnik: G16A, 1.6 8v
Model: Blaszanka
Rok prod.: 1989
Witam,

myślałem nad wymianą zbiornika paliwa na mniejszy ale jakoś nie mogłem się za to zabrać, teraz jestem na dobrej drodze bo byłem zmuszony wymontować zbiornik :mrgreen:

Korozja zjadła przewód idący od filtra paliwa do pompy, złamał się przy pompie. Druga nieszczelność to przewód łączący filtr paliwa ze stalowym przewodem idącym wzdłuż ramy.
Dodam, że śruby mocujące pompę i pływak do baku są nie do ruszenia, już wcześniej ewidentnie ktoś przy nich majstrował.

Chciałbym zamontować bak z tico.
Myślałem nad takim rozwiązaniem, żeby stalowy przewód wzdłuż ramy zastąpić przewodem gumowym z oplotem, to samo z przewodem powrotnym a pompę w baku zastąpić zewnętrzną pompą z poloneza. Chciałbym również pozbyć się oryginalnego filtra paliwa żeby nie kombinować z przewodami i zastąpić go filtrkiem z malucha wpinając się za pompą.

Co sądzicie o takim rozwiązaniu ?
Czy pływak będzie pokazywał mi prawidłowy stan paliwa ?
Który przewód mam wpiąć w odpowietrzenie nowego baku ? ten który wchodzi do pompy czy ten drugi ?


Na górę
Post: wt lip 12, 2016 2:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Co do filtra to poradzę filtr z GV 2.0 benz, jest to zwykły filtr przelotowy do którego montuje sie z obu stron wężyki na opaski (jest multum takich filtrów) filtr z malczana może być za słaby ale cholera wie. a Ze tak zapytam to jaki jest sens całej zmiany? jeśli konieczność wymiany i ekonomia to chyba zda to egzanim, natomiast wskazania pływaka to już zależą jedynie od wielkosci i kształtu baku.


Na górę
Post: wt lip 12, 2016 9:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
" prawidłowy stan " tylko w przypadku czujnika od tico, inne jak się uda .
"zewnętrzną pompą z poloneza" z jakiego to modelu ma być ? bo zewnętrzna od poldka ma 0,1 bar, a wewnętrzne miały 3,5 bar.
"filterkiem z malucha " bardzo dobry przepis na pożar !!! pompa w maluchu mechaniczna przetłacza paliwo i wraca przelewem z gaźnika do zbiornika także ciśnienie w układzie lekko śmieszne.
"odpowietrzenie nowego baku" to jest odpowietrzenie a nie przewód ssący do pompy.
"ten który wchodzi do pompy" - tu przychodzi przewód od smoka/ssaka/sitka {różnie to nazywają}
" ten drugi" a co z trzecim ?
"Który przewód mam wpiąć w odpowietrzenie" - które odpowietrzenie ? to do tankowania zbiornika,czy to do pracy silnika które łączy się ze zbiornikiem z węglem aktywnym?

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: czw lip 14, 2016 8:17 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Przewody na ramie możesz dać miedziane od lpg, mają 8 i 6 mm, idealnie nadają się na zasilanie i powrót.
Filtr od malucha się nie nadaje, nie takie ciśnienia, załóż jakiś dedykowany do wtrysku, np. od opla, z metalową obudową, czy choćby od wspomnianej gv.
W poldach truckach były zewnętrzne pompy do wtrysku, taka spokojnie da radę, kilku znajomych używa do silników baleno.
Imho nawet użycie czujnika od tico nie gwarantuje poprawnych wskazań poziomu paliwa, chyba, że w komplecie ze wskaźnikiem od tico, z zegarem od vitary może przekłamywać, musisz sam sprawdzić.

_________________
SJ416


Na górę
Post: czw lip 14, 2016 9:00 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn cze 20, 2016 2:24 pm
Posty: 11
Silnik: G16A, 1.6 8v
Model: Blaszanka
Rok prod.: 1989
Dziękuję za odpowiedzi.

Zamówiłem filtr z GV tak jak kolega podpowiedział, pompy jeszcze nie mam.

Teraz pozostaje problem z przewodem odpowietrzającym, tym do filtra węglowego.
W baku mam tylko dwa króćce - ssak i powrót. Czy dam radę to jakoś przerobić ?


Na górę
Post: czw lip 14, 2016 10:17 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Filtr węglowy, razem z resztą układu pochłaniania par paliwa, możesz śmiało wywalić, to służy tylko wątpliwej ekologii.
Ewentualnie, jeśli upierałbyś się, żeby to zostawić, to możesz się wpiąć trójnikiem w króciec odpowietrzający baku - ten przy rurze wlewowej, ale nie widzę sensu.

_________________
SJ416


Na górę
Post: czw lip 14, 2016 12:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Rzeczywiście układ z filtrem węglowym to pomysł ekoterrorystów.
" wpiąć trójnikiem w króciec odpowietrzający baku" niestety ale zły pomysł bo to odpowietrzenie jest drożne tylko w czasie tankowania czyli przy odkręconym korku wlewu paliwa, i wersja z trójnikiem nic nie da. Korki od czasu wprowadzenia filtrów węglowych są szczelne.
Lukasz najprostsze wyjście to wiertarka i otworek w górnej części zbiornika,a następnie kawałek miedzianej lub mosiężnej rurki wlutuj w ten otworek i podłącz przewód który idzie do zbiornika z węglem.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: pt lip 15, 2016 9:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Najprostsze wyjście, to wywalić filtr węglowy i zapomnieć o temacie :mrgreen:
Gdyby korek był absolutnie szczelny, to bak zassałby się na amen albo potrzebowałby dodatkowego odpowietrzenia, musi być jakiś układ, który wpuszcza do środka powietrze i jest, a że ewentualnie nie wypuszcza oparów to insza inszość, te wędrują sobie do filtra węglowego, króciec odpowietrzający zbiornik to tak samo dobre miejsce podłączenia, jak np. wlutowana obok niego rurka.

_________________
SJ416


Ostatnio zmieniony pt lip 15, 2016 3:39 pm przez Didymos, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt lip 15, 2016 11:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Didymos czy Ty wiesz o czym piszesz ?
" potrzebowałby dodatkowego odpowietrzenia" -dodatkowym odpowietrzeniem jest właśnie układ ze zbiornikiem węgla aktywnego.
"Gdyby korek był absolutnie szczelny" - korek jest szczelny,niestety z czasem się uszczelnienie wyciera od błota w którym ciągle są nasze auta.
"musi być jakiś układ" jest ale proponujesz go wywalić !
" bak przez filtr węglowy się nie odpowietrza" - a prze co ? :(
"ani nie łączy z atmosferą" a z czym się łączy ? z kosmitami ?
Odpowietrzenie które ma być wlutowne (dodatkowa rurka) idzie do zbiornika z węglem, i poprzez węgiel który pochłania szkodliwe pary paliwa łączy się z atmosferą kiedy silnik nie pracuje.
Zapobiega to zassaniu zbiornika do środka przy dużym spadku temperatury,i przed rozdęciem zbiornika przy znacznym wzroście temperatury otoczenia.
Po uruchomieniu silnika zaczyna działać elektrozawór regulacyjny który otwiera połączenie między zbiornikiem z węglem a kolektorem ssącym.

I jeszcze jedno, cytacik : "Zasada działania pochłaniacza par paliw wykorzystuje cykliczne procesy adsorpcyjno-desorpcyjne, w trakcie których pary paliwa są najpierw gromadzone w pochłaniaczu, a następnie uwalniane i spalane w silniku. W sytuacji wzrostu ciśnienia par paliwa w zbiorniku, zamiast bezpośredniego uwolnienia do atmosfery, węglowodory adsorbowane są w pochłaniaczu, w odpowiednio dobranym materiale sorpcyjnym, bazującym na węglach aktywowanych. Mają one jednak ograniczoną pojemność i wymagają okresowej regeneracji. Odbywa się ona przy pracującym silniku, gdy zasysany do cylindrów strumień powietrza uwalnia węglowodory zaadsorbowane w pochłaniaczu. Szybkość desorpcji kontrolowana jest przez jednostkę sterującą silnika za pomocą odpowiedniego zaworu dozującego." :wink:

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: pt lip 15, 2016 4:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Masz absolutną rację, jak jeszcze raz przeczytałem swoje bazgroły, to aż musiałem przeedytować, co mi się raczej nie zdarza, czas skończyć z pisaniem i pracą jednocześnie :mrgreen:
Tym niemniej dalej będę się upierał, że króciec odpowietrzający bak jest całkiem niezłym i bezproblemowym miejscem na wpięcie trójnikiem przewodu odprowadzającego opary. Łatwiej to zrobić niż lutować, a o opary tam równie łatwo, jak w innych miejscach na górze baku.
Oczywiście patent z wlutowaniem rurki byłby lepszy, ale przy okazji bardziej pracochłonny, kwestia możliwości.

_________________
SJ416


Na górę
Post: pt lip 15, 2016 6:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Didymos "praca" Ci zaszkodziła :mrgreen: , lepiej się przyznaj to opary Ci zaszkodziły i na pewno nie z paliwa :lol:
Jak destylujesz to poczekaj aż wystygnie :lol: bo opary są szkodliwe :lol:
Wersja z trójnikiem też może być , tylko co łatwiej .znaleźć, trójnik o odpowiednich rozmiarach, czy rurkę wlutować. A może polutować taki trójnik :D
Większość trójników ma tej samej średnicy króćce,a jednak do zbiornika z węglem idzie bardzo mała średnica w porównaniu z odpowietrzeniem wlewu.
Niestety moja wersja z lutowanie jest o tyle kłopotliwa że trzeba posiadać solidną lutownicę (do rynien najlepsza) no i kwas bo najlepiej trawi powierzchnię przed lutowaniem. A na koniec trzeba jeszcze usunąć reszki kwasu co by nie zjadł nowego zbiornika :(

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: ndz lip 17, 2016 9:49 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Destylacją akurat się nie param, za mało czasu, za dużo zainteresowań :?
Aczkolwiek dobrym destylatem nie wzgardzę :mrgreen:

_________________
SJ416


Na górę
Post: ndz lip 17, 2016 10:38 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
nie łatwiej kupić nowy zbiornik paliwa do vitary?

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: pn lip 18, 2016 3:54 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn cze 20, 2016 2:24 pm
Posty: 11
Silnik: G16A, 1.6 8v
Model: Blaszanka
Rok prod.: 1989
Dzieki panowie za odpowiedzi, postanowiłem pozbyć się filtra, odpowietrzanie z korka :mrgreen:
Miałem mały pożar na warsztacie i spaliłem tył vitary (klapa, błotnik tył, uszczelki itd) i ze względu na stan budy remont się nie opłaca bo i tak miałem ją wymieniać za kilka miesięcy.

Teraz bije się z myślami - ciąć bude i stworzyć coś fajnego czy ją wymienić... ale to już nie w tym temacie ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl