Dla potomnych - może komuś się przyda np przy przekładkach silnika wraz z kompem 
Immobilaiser rozszyfrowałem i naprawiłem. Pomocne okazało się przeszukanie forum citroena. Identyczna klawiaturka (co prawda w różnych kosmetycznych wersjach była montowana w citroenach ZX, Xantia i innych francuzach)
W moim autku urwane byly 2 przewody, ale pomimo tego immo byl aktywny. Po podłączeniu i zresetowaniu (odłączenie akumulatora na jakieś pół godziny) immobilaiser wznowił swoje działanie.
Właściwą lokalizację urwanych kabelków przeprowadziłem metodą detektywistyczną (ślady kolorów koszulek na właściwych stykach).
Teraz dla tych, u których immo nie działa a auto odpala. Jeśli świeci się zielona dioda - immo sprawny lecz wyłączony. Często immo bywa wyłączany przy sprzedarzy samochodu i tak pozostaje. Włączamy korzystając z opcji zmiany kodu.
-po przekręceniu stacyjki wprowadzamy kod 0000,
-przycisk "C",
-nowy kod czterocyfrowy np "1234"
-przycisk "C"
Powinna błysnąć 4 razy zielona dioda i 4 razy zapiszczeć co oznacza, że kod został zmieniony. Teraz aby odpalić silnik należy za każdym razem wprowadzić kod jak opisał Konrad:
przekręcamy kluczyk - zapala się czerwona dioda,
wbijamy pin - zapala się zielona ... i można kręcić.
Aby wyłączyć "konieczność wpisywania kodu" należy wykonać podobną procedure, wprowadzając nowy kod: 0000 czyli:
-po przekręceniu stacyjki wprowadzamy własny kod,
-przycisk "C",
-nowy kod :0000
-przycisk "C"
Teraz możemy sobie nawet zdemontować tą klawiaturkę jeśli komuś przeszkadza
Istnieje jeszcze funkcja wprowadzania kodu serwisowego (zwyczajowo był to "1111" który automatycznie zostaje skasowany po podaniu własnego "starego" kodu, ale to już inna bajka.

Na koniec jeszcze jedna informacja immo odcina zasilanie pompy - rozrusznika nie.