suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz lis 10, 2024 8:44 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 18, 2022 1:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 27, 2015 4:20 pm
Posty: 14
Silnik: 2.5 V6
Model: Vitara 5D
Rok prod.: 2003
Cześć

Może pomożecie bo mój mechanik twierdzi że jest ok a mianowicie....

Posiadam grand vitare po lift 2.5 V6 i przy jeździe na tyle auto jedzie prosto lecz gdy zapnę przód momentalnie zaczyna ściągać w prawo i to mocno. Po załączeniu napędu miga kontrolka 4WD i podczas próby garażowej gdy unioslem cały samochód i wszystkie koła nie miały żadnego oporu to kręciły się tylko 3 a nie 4. Prawe przednie koło stało w miejscu i przypomnę że po załączeniu napędu ściąga w prawo
Mój mechanik twierdzi że ściąganie może nie mieć związku z napędem przednim i według niego napęd działa a według mnie przednie prawe Koło nie napędza auta i stąd ściąganie w prawo.

Jakie są Wasze przemyślenia lub może się już z tym spotkaliście...?

Wysłane z mojego SM-T720 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: wt sty 18, 2022 3:13 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jak miga kontrolka to oznacza, że coś nie działa.
Prawdopodobnie pompka, membrana lub przewody podciśnienia.

Ściąganie w prawo raczej sugeruje, że prawe koło jest hamowane. Przy otwartym mechanizmie różnicowym brak napędu na jedno koło w osi nie jest odczuwalny podczas normalnej jazdy.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt sty 18, 2022 4:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 27, 2015 4:20 pm
Posty: 14
Silnik: 2.5 V6
Model: Vitara 5D
Rok prod.: 2003
danthe pisze:
Jak miga kontrolka to oznacza, że coś nie działa.
Prawdopodobnie pompka, membrana lub przewody podciśnienia.

Ściąganie w prawo raczej sugeruje, że prawe koło jest hamowane. Przy otwartym mechanizmie różnicowym brak napędu na jedno koło w osi nie jest odczuwalny podczas normalnej jazdy.
To dlaczego przy jeździe na tyle jedzie prosto a po załączeniu przodu momentalnie ściąga w prawo ?

Wysłane z mojego SM-T720 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: wt sty 18, 2022 5:44 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Zapewne jakieś uszkodzenie w przednim napędzie które powoduje ten problem. Powodów może być sporo. Od półosi przez mechanizm załączania napędu po dyferencjał i resztę bebechów w moście.

W GV półosie są na stałe spięte z kołami. Załączenie napędu odbywa się przez mechanizm sterowany podciśnieniowo zasilany z pompki pod zderzakiem.
Jeśli problem pojawia się tylko po włączeniu 4x4 to sugeruje problem w przednim moście. Prawe przednie koło nie tyle nie jest napędzane co może być blokowane (nie wiem jak, ale objawy na to wskazują).

Co się dzieje jak zakręcisz przednim prawym kołem przy włączonym 4x4, zapiętym biegu i wyłączonym silniku gdy wszystkie koła są w górze?

Zdalna diagnoza nie jest łatwa i raczej nie jest możliwa.

ps:
możesz spróbować odkręcić zabieraki przednich kół i zrobić test przy włączonym napędzie 4x4. Tylko przy odkręconych zabierakach nie próbuj włączać 4x4 podczas jazdy!

pps:
czy podczas testu opisanego w pierwszym poście wszystkie 3 koła kręciły się z jednakową prędkością?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt sty 18, 2022 9:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 27, 2015 4:20 pm
Posty: 14
Silnik: 2.5 V6
Model: Vitara 5D
Rok prod.: 2003
danthe pisze:
Zapewne jakieś uszkodzenie w przednim napędzie które powoduje ten problem. Powodów może być sporo. Od półosi przez mechanizm załączania napędu po dyferencjał i resztę bebechów w moście.

W GV półosie są na stałe spięte z kołami. Załączenie napędu odbywa się przez mechanizm sterowany podciśnieniowo zasilany z pompki pod zderzakiem.
Jeśli problem pojawia się tylko po włączeniu 4x4 to sugeruje problem w przednim moście. Prawe przednie koło nie tyle nie jest napędzane co może być blokowane (nie wiem jak, ale objawy na to wskazują).

Co się dzieje jak zakręcisz przednim prawym kołem przy włączonym 4x4, zapiętym biegu i wyłączonym silniku gdy wszystkie koła są w górze?

Zdalna diagnoza nie jest łatwa i raczej nie jest możliwa.

ps:
możesz spróbować odkręcić zabieraki przednich kół i zrobić test przy włączonym napędzie 4x4. Tylko przy odkręconych zabierakach nie próbuj włączać 4x4 podczas jazdy!

pps:
czy podczas testu opisanego w pierwszym poście wszystkie 3 koła kręciły się z jednakową prędkością?
Tak przypuszczam że w przednim moście jest problem i bez rozbiórki nic nie wskóra się .
Za pierwszym razem gdy wszystkie koła były w górze przy załączonym napędzie na 4 koła to prawe przednie koło stało a gdy ręcznie próbowałem je zakręcić to i tak się samo zatrzymywało.
Za drugim razem (innego dnia) to prawe przednie powoli się ruszało i zrobiło pół obrotu koła i się zatrzymało.
Za trzecim razem również stało bez ruchu ale za każdym razem podczas prób to przednie lewe Koło kręciło się dwa razy szybciej niż koła tylne .





Wysłane z mojego SM-T720 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: śr sty 19, 2022 8:43 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Roman pisze:
przednie lewe Koło kręciło się dwa razy szybciej niż koła tylne

To jest odpowiedź. Coś blokuje prawą stronę dyferencjału.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr sty 19, 2022 10:13 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Zanim rozbierzesz most to sprawdź w jakim stanie jest przegub prawy zewnętrzny lub wewnętrzny.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sty 19, 2022 10:19 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
Zanim rozbierzesz most to sprawdź w jakim stanie jest przegub prawy zewnętrzny lub wewnętrzny.

Jeśli by blokował przegub to przy wyłączonym 4x4 też by się to objawiało chyba?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn maja 16, 2022 6:11 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 27, 2015 4:20 pm
Posty: 14
Silnik: 2.5 V6
Model: Vitara 5D
Rok prod.: 2003
A więc tak.......po rozebraniu zawieszenia wyszło na jaw, że stara sprężyna na prawym przodzie w ostatnim zwoju na dole była pęknięta i dlatego auto ściągało w prawo po załączeniu 4x4. Teraz już wsadzony nowy lift 4 cale od Radzika i jest niebo a ziemia w prowadzeniu. Po prostu jak nowe auto a komfort nieporównywalny ze starym zawieszeniem. Co do migającej kontrolki 4wd to prawdopodobnie membrana przepuszcza i dlatego system sygnalizuje miganiem awarie ale napęd się załącza. Na razie nie będę tego robił bo mosty przod i tył będą zmieniane

Wysłane z mojego SM-T720 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl