suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 3:01 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 09, 2009 8:44 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
No więc przetestowałem uszczelniacze. Liqui moly dał efekt niewielki. Niestety dalej ciekło choć w mniejszym stopniu. Doraźnie przepłukałem więc cały układ i zastosowałem prestone. Kolejny magiczny środek uszczelnił jak trzeba, ale to co pływa w tej chwili w układzie nie daje mi spokoju. Wygląda jak bym sobie rosół z "lanymi kluskami" wlał do uładu chłodzenia. Nie chciałbym sprawdzać co będzie się działo z tym zimą.

Slaw znalazłeś może jakąś nagrzewnicę w swoich zapasach?

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: śr cze 10, 2009 7:21 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:07 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Podkarpackie
Miałem ten sam problem Vitara 1,9 D, nagrzewnica okazała się aluminiowa z bokami z tworzywa, po wyjęciu i rozebraniu, nie udało się uszczelnić, bo niema możliwości mocniejszego dociśnięcia boków (próba wypadła niepomyślnie), zakupiłem używaną nagrzewnicę z obudową na allegro (chyba od Samuraja), lecz była ona mniejsza od kieszeni w której jest osadzona i zamontowałem ją razem z obudową.
ps. I tak nie wyjmiesz samej nagrzewnicy, musisz demontować całą deskę rozdzielczą oraz cięgła nawiewów i wyjmować obudowę nagrzewnicy.
pozdr.

_________________
W miarę zdobytej i zdobywanej wiedzy może coś podpowiem sensownego


Na górę
Post: śr cze 10, 2009 8:07 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Smuga pisze:
Miałem ten sam problem Vitara 1,9 D, nagrzewnica okazała się aluminiowa z bokami z tworzywa, po wyjęciu i rozebraniu, nie udało się uszczelnić, bo niema możliwości mocniejszego dociśnięcia boków (próba wypadła niepomyślnie), zakupiłem używaną nagrzewnicę z obudową na allegro (chyba od Samuraja), lecz była ona mniejsza od kieszeni w której jest osadzona i zamontowałem ją razem z obudową.
ps. I tak nie wyjmiesz samej nagrzewnicy, musisz demontować całą deskę rozdzielczą oraz cięgła nawiewów i wyjmować obudowę nagrzewnicy.
pozdr.


Wiem. Między innymi z Twojego opisu do którego jak dobrze popatrzysz jest nawet w wątku link :mrgreen:
Własnie dlatego męczę Sławka o jakąś używkę :mrgreen:
Wolę wstawić lutowaną używkę niż taką samą jak mam nową.

Ty masz 1,9D czy TD?

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: śr cze 10, 2009 8:20 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ja kiedyś też miałem problem z wyciekami. Wlałem płyn do uszczelniania STP: http://www.autokosmetyki.pl/stp_uszczel ... ,p504.html

U mnie pomógł.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr cze 10, 2009 10:59 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:07 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Podkarpackie
Wiem. Między innymi z Twojego opisu do którego jak dobrze popatrzysz jest nawet w wątku link :mrgreen:
Własnie dlatego męczę Sławka o jakąś używkę :mrgreen:
Wolę wstawić lutowaną używkę niż taką samą jak mam nową.

Ty masz 1,9D czy TD?[/quote]
Linka nie widziałem, szybko czytam :D , mam 1,9 D Santane hiszpańską 1996 r, właśnie wziąłem się za blacharkę :evil:

_________________
W miarę zdobytej i zdobywanej wiedzy może coś podpowiem sensownego


Na górę
Post: pn cze 15, 2009 9:51 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Nagrzewnica wymieniona. W związku z tym, że temat był już przerabiany i na stronie jest piękny opis wraz ze zdjęciami, to ogranicze się tylko do paru uwag.
Udało mi się wszczepić nagrzewnicę zakupioną od Sławka. Nagrzewnica pochodziła z vitary ze starą deską rozdzielczą czyli chyba 95 lub starsza.
Pewne kłopociki sprawiło to, że w młodszych autkach (po 95 r, półokrągła obudowa zegarów) rozdział powietrza (nogi, szyba, twarz...) ustawia się przyciskami czyli steruje tym silniczek. W starszych vitkach był suwak i sterowanie za pomocą linki.
Aby uniknąć sporych przeróbek wszczepiłem nagrzewnicę od Sławka do swojej obudowy. Trochę była mniejsza, ale dopasowałem i uszczelniłem "elementami" własnej produkcji z pianki do izolacji rur CO. :wink:
Przy okazji rozpierduchy zajałem się mokrą wykładziną, zabezpieczeniem podłogi, zlikwidowałem akwarium w reflektorze, reanimowałem immobilaiser i inne drobne robótki blacharsko lakiernicze.
Jeszcze jedno dla potomnych i dla Piotrk-a :wink:
Wymontowana przeze mnie nagrzewnica była aluminiowo-plastikowo-miedziana :shock:

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: pn cze 15, 2009 9:58 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
gratulacje ! :D
fajnie - można rzeźbić w takim razie dowolnie i mieszać te metale w obiegu, dobra wiadomość :D

PS: ja mam '96 (nowa decha) i mam cięgna, a nie przyciski ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn cze 15, 2009 12:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
piotrk pisze:
gratulacje ! :D
fajnie - można rzeźbić w takim razie dowolnie i mieszać te metale w obiegu, dobra wiadomość :D

PS: ja mam '96 (nowa decha) i mam cięgna, a nie przyciski ;)


To mnie zdziwiłeś :shock: Czyli masz 4 suwaki od nawiewów?
Wieczorem wrzuce fotke panelu to sobie porównamy :lol:
U mnie są 3 suwaki i rządek przycisków...

Co do łączenia w jednym układzie miedzi z aluminium, to zdaniem mojego teścia nie ma problemu jesli nie stykają się ze sobą a układ zalany jest płynem a nie wodą. :wink:

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: pn cze 15, 2009 12:29 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
ano - suwaki: ciepłe-zimne; nogi-twarz-szyba; prędkość nawiewu; obieg zamknięty-otwarty. Jakoś nie tęsknię za przyciskami i silniczkiem elektrycznym, mam wystarczająco dużo innych problemów :mrgreen:

a ten płyn nie może przenosić jonów, ale jak już mówiłem - nie znam się na tym, ale miło wiedzieć, że przy użyciu glikolu można łączyć ze sobą miedź z aluminium, mam parę patentów w piwnicy właśnie z miedzi, ale nie chciałem ich montować za bardzo - a teraz kto wie co się wykluje :D bo mi jedna wątpliwość znikła.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt cze 16, 2009 8:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
piotrk pisze:
ano - suwaki: ciepłe-zimne; nogi-twarz-szyba; prędkość nawiewu; obieg zamknięty-otwarty. Jakoś nie tęsknię za przyciskami i silniczkiem elektrycznym, mam wystarczająco dużo innych problemów :mrgreen:


No dobra, to nie będzie żadnego zdjęcia i porównywania. :lol: Faktycznie suwak jest prostszy i dzieki temu mniej zawodny.
Na koniec dodam tylko, że grzanie chodzi jak szalone, znacznie lepiej niż przed wymianą. Dziękuje Wam wszystkim za pomoc a Sławkowi dodatkowo za nagrzewnicę :wink:

Zapomniałem dopisać informacji dla potomnych: do układu chłodzenia w vitarze z silnikiem 1,9 TD wchodzi około 6,7 litra płynu

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: sob lis 13, 2010 10:36 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Krzychu pisze:
Aby uniknąć sporych przeróbek wszczepiłem nagrzewnicę od Sławka do swojej obudowy. Trochę była mniejsza, ale dopasowałem i uszczelniłem "elementami" własnej produkcji z pianki do izolacji rur CO. :wink:
i jak działa po takim dopasowaniu? ma dokładnie ten sam problem ... zakupiłem nagrzewnicę "nową", rozebrałem wszystko (dosłownie ;-) ) i się okazało, że stara jest większa (plastikowo-aluminiowa).
Pytam, bo nie wiem, czy kupować nową, czy składać wszystko "z dopasowaniem" ;) :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob lis 13, 2010 11:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 30, 2010 9:40 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Nowy Sącz
dołączę się do tematu :D
przerabiałem ten problem jakieś 2 miesiące temu z lejąca nagrzewnica..po wyciągnięciu jej okazało se ze cieknie na uszczelkach tych dekli z tworzywa po za tym wyglądała bardzo dobrze :)
Po tym jak dowiedziałem się ile kosztuje nowa :? a do używanej nie bardzo bylem przekonany postanowiłem ja zreanimować, :D i się udało narazi jest ok przejeździłem na niej puki co 1,5tys. km i trzyma :D
w skrócie opisze jak i czym:
1 Po rozgięciu tych przetłoczeń śrubokrętem wyciągamy dekle z obydwóch stron,
2 prostujemy blachy po rozginaniu kombinerkami żeby nie było problemu z włożeniem tego spowrotem
3 czyścimy dokładnie!! wszystko ( chłodnice, dekle, stara uszczelkę )grubym papierem ściernym w miejscu styku elementów żeby poprawić przyczepność kleju, i myjemy benzyna ekstrakcyjna.
4 i najważniejsze klej ja osobiście używałem sikafleks (+ primer do niego )nie pamiętam dokładnie jaki model ale jak ktoś będzie zainteresowany mogę sprawdzić :D
5 malujemy podkładem po wyschnięciu nakładamy klej nie zapominamy o starej uszczelce potrzebnej tylko do tego żeby nam dekle za głęboko nie wpadły.
6 wkładamy dekle i dociskamy je dwoma ściskami stolarskimi następnie zagniatamy boki blachy jak były fabrycznie do tego celu używałem kawałka płaskownika kładąc w miejscu zagięcia i uderzając w niego młotkiem i tak do okola z obydwóch stron :)
7 odkręcamy ściski zgarniamy nadmiar kleju czekamy jak wyschnie i gotowe,

ja jeszcze robiłem próbę ciśnieniowa powietrzem (2 atm) żeby być pewnym ze trzyma bo jak wiadomo dużo roboty by było demontując ja od spowrotem :)

trochę się rozpisałem ale może się komuś przyda :wink: ;)

_________________
vitka cabrio 92r 1,6 8v,LPG,felicja/merc. MT
Suzuki GSX-R 750


Na górę
Post: ndz lis 14, 2010 9:01 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Ehhh no i "dopasowałem". Nagrzewnica śmiga aż miło :mrgreen: ale ... co za debil wymyślił taką procedurę wymiany :x

... jeszcze tylko airbagi uruchomię, oświetlenie pulpitu zrobię i będzie złożone :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn lis 15, 2010 2:17 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Swoją drogą ... jak by ktoś chciał sam wymieniać nagrzewnicę (lub zastanawiał się "czemu tak drogo"), to stan wozu w momencie wyjęcia skrzyni z nagrzewnicą wygląda tak:

Obrazek

:mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn lis 15, 2010 4:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 30, 2010 9:40 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Nowy Sącz
dokładnie ;) ale nie jest tak źle jak wygląda jedno popołudnie i da się to wymienić spokojnie ,a jeśli nie robi tego pierwszy raz i wiadomo gdzie co odkręcić nie zajmie to wiele czasu :D.

_________________
vitka cabrio 92r 1,6 8v,LPG,felicja/merc. MT
Suzuki GSX-R 750


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl