suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 7:14 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 14, 2009 9:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 14, 2009 9:19 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Choszczno
Witajcie
mój świeży zakup niestety nie okazał się zbyt szczęśliwy, po krótce, podczas jazdy silnik był niedogrzany(wskazówka falowała do połowy i do dołu prawie ) po przejażdzce po asfalcie zaczął się gotować, chłodnica pamacana na dole zimna , wymieniłem termostacik. Po wymianie falowanie skoki temperatury pogłębiły się , dochodzi ciut przed połowe i opada prawie do zera i tak co chwile. Zapobiegawczo wymieniłem czujnik nic sie nie zmienia. Znowu trasa i próba nie dogrzany silnik już się nie gotuje, po uruchomieniu ogrzewania full na czerwone pole, zaraz i zatym temperatura osiągnęła czerwone pole, po powrocie do domu i oględzinach okazało się że pompa leci, wymieniono nic się nie zmieniło.
Mam już brak pomysłów , czy trzeba odpowietrzyć (żadnych odpowietrzników na wężach nie widzę), czy sprawdzić wskaźnik niby jak !
Uszczelka chyba nie , świece patrzyłem w porządku, przed awarią pompy niby nie ubywało płynu.

Brak koncepcji , POMOCY !
Pozdrawiam


Na górę
Post: pn wrz 14, 2009 9:52 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Zrób test. Podłącz mase akumulatora do silnika (np. do ucha) i do budy (ale porządnie przykręć) jakimś słusznym kablem (2.5mm2 do testów starczy) i zobacz, czy nie przejdzie ta przykra dolegliwość. U mnie fiksował czujnik temp., bo masy nie było ;)

PS: My też Cie witamy :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn wrz 14, 2009 10:03 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
obyś miał racje

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt wrz 15, 2009 8:03 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 14, 2009 9:19 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Choszczno
Dzięki za wskazówki, tylko mam pytanko bo czujnik jest podłączony na jeden kabel to raczej nie jest masa, chyba że ten przykręcony przy obudowie termostatu to masa czujnika?


Na górę
Post: wt wrz 15, 2009 8:10 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Masa jest na masie :roll: czyli na obudowie silnika. Wkręcasz czujnik, to kablem idzie sygnał reprezentujący temp. i zapewne jest on reprezentowany przez napięcie względem masy, która jest na obudowie czujnika. I teraz tak. Jak masz mase dobrą na silniku, to czujnik (ale czujnik, a nie wskaźnik) dobrze zadziała, da dobry sygnał, ale jak masz już złą na budzie, to wskaźnik wychyli się źle, bo dostanie potencjał jakiś tam na kablu z czujnika, ale odniesienie będzie miał złe, bo masa budy nie będzie miała "zerowego" potencjału, tylko jakiś inny (inny niż silnik) - stąd przekłamania we wskazaniach, bo napięcie będzie inne między kablem a budą, niż między kablem a silnikiem. Dlatego mogą się dziać takie hece, że jak włączysz np. światła, albo wciśniesz hamulec, to zmieni się potencjał budy (a powinien być taki jak na aku i silniku) i wskaźnik temp. np. podskoczy.
Jak się mylę to mnie poprawcie, ale na moje rozumowanie i badania przeprowadzone w szczerym polu, to tak to właśnie działa :mrgreen: dalej tematu nie zgłębiałem.
Tak więc, żeby mieć pewność, że to nie to o czym piszę połącz "-" akumulatora z blokiem silnika i z budą - wszystko dobrze skręcając ;)
Jest to chyba najtańsza i najłatwiejsza do usunięcia możliwa usterka, która może się przydarzyć przy objawach opisanych przez Ciebie. W następnym kroku zacząłbym się zastanawiać nad uszczelką pod głowicą albo pękniętą głowicą lub blokeim albo czymś jeszcze gorszym (ale się nie znam, więc nie straszę ;))

aha, tak ja się pozbyłem takich dolegliwości (połącz punkty w czerwonych kółkach :mrgreen:):
Obrazek

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt wrz 15, 2009 8:24 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 14, 2009 9:19 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Choszczno
Ok, rozumiem przeprowadzę testy, rezultaty opiszę po teście.

Dzięki , i pozdrawiam


Na górę
Post: wt wrz 15, 2009 9:31 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
u mnie tez wskaznik temperatury pokazywal glupoty,okazalo sie ze 3 przewody masowe,ktore byly podlaczone przy aparacie zaplonowym wysunely sie z zacisku oczka mocujacego. po podlaczeniu wrocilo d normy.

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Post: ndz wrz 20, 2009 6:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 14, 2009 9:19 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Choszczno
Dzisiaj przeprowadziłem testy które zaproponowaliście, i gratulacje dla kolegi który wpadł na pomysł z masą, po odkręcałem śrubki które masują w trzech miejscach i wskaźnik działa poprawnie. Wielkie dzięki.
Został jeszcze jeden mały dziwny objaw.
Auto pracuje równiutko nic się nie dzieje brak jakiś dziwnych odgłosów. W momencie gdy włączam światła albo włączam wentylator
(nadmuch) obroty wzrastają o około 100 i z okolic gaźnika dochodzi takie tykanie przypomina mi głośną prace wtryskiwacza, wyłączam światła i ustaje, również można to wywołać delikatnie dodając gazu , również przez chwile to słychać ale na wyższych obrotach już tego nie ma. Nie wiem czy może to jeszcze masa coś mąci.
Chyba będę musiał tą zastępczą mase poprowadzić?

Jeszcze raz wielkie dzięki

Pozdrawiam


Na górę
Post: ndz wrz 20, 2009 7:58 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Kobi pisze:
Dzisiaj przeprowadziłem testy które zaproponowaliście, i gratulacje dla kolegi który wpadł na pomysł z masą, po odkręcałem śrubki które masują w trzech miejscach i wskaźnik działa poprawnie. Wielkie dzięki.
Został jeszcze jeden mały dziwny objaw.
Auto pracuje równiutko nic się nie dzieje brak jakiś dziwnych odgłosów. W momencie gdy włączam światła albo włączam wentylator
(nadmuch) obroty wzrastają o około 100 i z okolic gaźnika dochodzi takie tykanie przypomina mi głośną prace wtryskiwacza, wyłączam światła i ustaje, również można to wywołać delikatnie dodając gazu , również przez chwile to słychać ale na wyższych obrotach już tego nie ma. Nie wiem czy może to jeszcze masa coś mąci.
Chyba będę musiał tą zastępczą mase poprowadzić?

Jeszcze raz wielkie dzięki

Pozdrawiam



To zdrowy objaw, wszystko ok.


Na górę
Post: pn wrz 21, 2009 7:25 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Kobi pisze:
po odkręcałem śrubki które masują w trzech miejscach i wskaźnik działa poprawnie.
to sprawdź jeszcze stan przewodów - zapewne są w takim samym stanie jak połączenia (śruby), szczególnie ten od silnika do budy (w G16B koło aparatu zapłonowego). Jak jest "chrupiący" (czyli nadpalony) to trzeba wymienić, lub, dorobić drugi równolegle ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob paź 03, 2009 7:54 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 14, 2009 9:19 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Choszczno
Mam pytanko, bo problemy po każdej przejażdzce są coraz przyjemniejsze, czy wisko może być powodem nie dogrzania silnika, wskazówka mi stoi zaraz za tą przerwą czyli dużo dużo przed połową, mam już dosyć tych problemów z temperaturą, chciałbym w końcu normalnie pojeździć, co może być powodem nie dogrzania , temperatura stoi równo , termostat czujnik i pompa nowe.

Dzięki i pozdrowienia dla wszystkich którzy normalnie mogą upalać swoje Vitki.


Na górę
Post: sob paź 03, 2009 7:58 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
a termostat jest dobry, może cały czas duży obieg jest otwarty?, kiedyś z 5 termostatów zmieniłem - wszystkie nowe były trefne ... i czy wskazania są dobre, czyli czy rzeczywiście silnik jest niedogrzany?
Wskazówka powinna być tak od 1/3 do 1/2 skali (przynajmniej w G16B).

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt paź 06, 2009 3:08 pm 
W większości 1/3 skali :wink:


Na górę
   
Post: sob lut 23, 2013 11:38 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
no to muszę u siebie coś zrobić bo max gdzie dochodzi moja wskazówka to ten pierwszy mały kwadracik.
muszę naprawdę dobrze upalać żeby doszło do 1/3

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl