suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob maja 10, 2025 9:06 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 10, 2009 3:48 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Przemas601 pisze:
Ten stary i zgrzybiały,wkręć w imadło,weż wagę i sprawdź czy przekłamuje.
też prawda, nie pomyślałem o tym :oops: a nawet jak przekłamuje, to mogę go skalibrować :oops:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw gru 10, 2009 8:24 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
To zależy jaki masz model,niektóre dają się zkalibrować bezproblemowo. Ale ja korzystam z trzech i jak kłamią to najwyżej 10%,a to moim zdaniem jest pomijalne,nie skręcam tym sputników :wink:

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw gru 10, 2009 9:05 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Nawet nie pamiętam jaki ma zakres pracy ... z drugiej strony ... święta idą, trzeba sobie jakiś prezent zrobić :mrgreen:
widziałem coś takiego: http://www.narzedziowy.pl/product_info. ... s_id=11153 wart swej ceny? szkoda tylko, że to 3/8" ale nie 1/2", ale od 20Nm nie da się znaleźć 1/2" - te startują od 40Nm.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw gru 10, 2009 10:30 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Kupuj śmiało 1/2",one są teoretycznie wyskalowane od 40Nm,ale da się ustawić mniej.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw gru 10, 2009 10:42 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
to mówisz, że lepiej 40-200Nm hmmm ... jak to bywa w pomiarowych urządzeniach na brzegu skali pewnie nędznie z dokładnością, więc ustawianie mniej (poza skalę) pewnie już pi razy oko ? czyli mniej niż 40, ale nie wiadomo do końca ile? wiem, że to nie sputnik, ale jak coś mierzę, to wolę mieć dokładny pomiar - inaczej nie ma co mierzyć ...
Muszę sprawę przemyśleć raz jeszcze w takim razie :roll:
PS: a Proxxon się nada? - mam parę ich parę kluczy i raczej wydają się być z lepszej niż gorszej półki.
Widziałem też klucze dynamometryczne YATO (stara TOYA ;)) ... ale jakieś takie się wydają ... badziewne. Fakt, że cena klucza 40-200Nm to coś koło 100zł ... ale akurat na narzędziach nie ma co oszczędzać, bo to bardzo drogie może się potem okazać.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt gru 11, 2009 9:24 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Fachury - a jak mi cieknie spod głowicy, to też wymieniać? Czy niech se cieknie? (Olej cieknie, olej ;))

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pt gru 11, 2009 9:28 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Ja wymieniam przede wszystkim dlatego, że cieknie ... bo kolejnym stadium choroby są parciejące węże i elementy gumowe - olej je niszczy.
Koszt części jest śmieszny - 150zł za komplet uszczelek. Jak ktoś kutwa, to za 40zł kupi samą uszczelkę pod głowicę :mrgreen: Koszt roboty ... nie wiem, ale pewnie parę ładnych stówek.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt gru 11, 2009 9:35 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Mi bardzo delikatnie podcieka. Nie leje na gumy, bo to jest tylko takie pocenie się... Nie wiem - w motocyklach to olewałem takie coś...

Ale może rzeczywiście warto wymienić, bo coraz czesciej myslę, że Vita będzie miała u mnie dożywocie...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pt gru 11, 2009 9:41 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
wiesz ... u mnie też się poci ... już tak z rok :lol: ciec nie cieknie, oleju dolewam może co 4-5 tys. km ale widzę, że to nie jest dobra praktyka - nauczyły mnie tego pękające węże od układu chłodzenia :mrgreen: po prostu sparciały ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt gru 11, 2009 9:49 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 292
Lokalizacja: gdansk
piotrk pisze:
PS: a Proxxon się nada? - mam parę ich parę kluczy i raczej wydają się być z lepszej niż gorszej półki.
Widziałem też klucze dynamometryczne YATO (stara TOYA ;)) ... ale jakieś takie się wydają ... badziewne. Fakt, że cena klucza 40-200Nm to coś koło 100zł ... ale akurat na narzędziach nie ma co oszczędzać, bo to bardzo drogie może się potem okazać.


kolega ma proxona, uzywa go juz dluuugo i z powodzeniem, ja z kolei ma bete i rowniez nie narzekam, oba na sa 1/2"
a yato, to kiedys kupilem i tak sobie lezy i lezy :)

_________________
był long 1.6 16v, był GR Y61, jest tylko plaskacz :(


Na górę
Post: pt gru 11, 2009 4:35 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Ja właśnie kupiłem 3 komplet proxxona i jestem z nich bardzo zadowolony,nie mają u mnie lekko,zarabiam nimi na życie. W zeszłym roku potrzebowałem dynamometryka będąc na wyjeździe i kupiłem yato,traktując ten klucz jak jednorazówkę i sie miło rozczarowałem. 40Nm to pierwszy stopień dokręcenia,chodzi o to żeby uszczelka równo siadła,więc tą zbytnią dokładnością(niedokładnością) bym się nie przejmował. Węże ulegają uszkodzeniu w kontakcie z olejem i wcale nie powiedziane,że muszą być tym olejem zalane,może być tak,że olej dostaje się do ukł. chłodzenia i niszczy je od wewnątrz.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: śr sty 06, 2010 12:46 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
no to się wziąłem i sam nie wiem, czy sobie w brodę nie pluć, że mi się chciało ... ale co tam, mam kilka pytań :mrgreen:
(silnik 1.6 16V)
1. wiecie może jak dobrać się do dolnych śrub kolektora dolotowego? ani płaskim z góry, ani długa przedłużką 1/2" z boku (a tak niby w Haynesie polecają) ... jakiś specjalny klucz?
2. co zrobić z wężem paliwa? łączenie jest blisko ramy, na dole, jakieś takie dziwne ... śruba 17ka i klucz pomocniczy też 17ka, za cholerę nie mogę tego rozkręcić :evil: może to olać, nie wyciągać kolektora, tylko "rzucić na bok"? a może jakiś patent na to jest inny? a może od listwy bezpośrednio da się okręcić?

Może trochę trywialne te pytania, ale na tych problemach zakończyłem pracę na dziś i może ktoś rzuci słówko, to jutro pójdzie sprawniej.

PS: Przemas601 w końcu zakupiłem taki klucz: http://www.narzedziak.pl/neo-klucz-dyna ... 8-805.html

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr sty 06, 2010 9:34 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Przewód paliwa przy ramie da się odkręcić,może być ciężko bo przez ostatnie X lat sobie rdzewiał,ale da się to zrobić,albo odkręć od listwy.
A do odkręcenia kolektora musisz sobie zrobić drugi nadgarstek i kręcić w lewo :mrgreen:
Kupiłem morsy neo,bo na wyjeżdzie potrzebowałem,a innych nie było,na początku wyglądały na solidne,potem zaczeły odpadać od nich elementy,a teraz nie odbijają.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: śr sty 06, 2010 8:16 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Dzięki Przemas,
Paliwo odkręciłem przy listwie - poszło elegancko, bez siłowania.
Kolektor odkręciłem kluczem nasadkowym, ale na 1/4" - 2 przedłużki + przegub ... szczerze powiem, że 70% śrub przy tej robocie takim mini zestawem stanley'a odkręciłem :shock: znacznie wygodniej, niż kluczem na 1/2".

Co to są morsy? :mrgreen:

Klucz (dynamometryczny) na razie działa elegancko ... jak się zepsuje, to zaniosę spowrotem do sklepu :mrgreen:
ale fajniej się go ustawia niż te tańsze, siermiężne i ma niby certyfikat kalibracji :roll: nie jest to proxon, ale ja też nie jestem mechanikiem ;)

Problem na dziś ...

czym wyczyścić powierzchnie bloku i głowicy? Wszystko zeszło elegancko, bez większego siłowania. Ale resztki uszczelki gęsto pokryły obie powierzchnie, a nie chciałbym tychże powierzchni uszkodzić ... (szmatą z benzyną ekstrakcyjną się nie da, paznokciem też nie bardzo ;) )

a tu fota poglądowa (trochę słaba, ale widać, że powierzchnia zasyfiona):
Obrazek

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr sty 06, 2010 10:14 pm 
No i dalej dalej :mrgreen:


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl