suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 04, 2025 6:21 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lut 15, 2010 9:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Sprawdziłem w stacji wymiany opon (przy okazji dopompowania azotem) ciśnienie w oponach. Po tygodniu (a właściwie nawet mniej -w 4 dni od czwartku do poniedziałku) z opon napompowanych na 1.8: w jednym kole zrobiło mi się 1.5 w pozostałych od 1.6 do 1.7. Z poprzednimi oponami tego nie było.

Jaka utrata ciśnienia w jednostce czasu (tydzień, miesiąc ?) wydaje się Wam dopuszczalna?
O co może chodzić?

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: pn lut 15, 2010 9:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 09, 2009 10:42 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna / Kzimierz Dolny
wydaje mi sie ze tak nie powinno byc
Sprawdź czy wentylkami ci nie ucieka
a co do tego azotu to jestem laikiem ale mam wrażenie ze to ściema albo nie jest to zauwazalne przez takich zwykłych zjadaczy chleba


Na górę
Post: pn lut 15, 2010 10:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
jak jest wszystko ok to nie powinno ubywac powietrza. Sprawdzic wentylki felgi stopke opony no i sama opona moze miec jakies minimalne uszkodzenia, czasem poprostu ze starosci. A temat azotu to.... ;) Ogolna roznica miedzy pompowaniem azotem a powietrzem to taka ze azot jest "suchy" bo w butlach nie zbiera sie woda, za to we wszystkich kompresorach troche tej wilgoci zawsze sie zbierze pomimo tego ze stosuje sie osuszacze. Wiadomo ze kazdy zaklad poleca pompowanie azotem bo bierze za to kase a te wszystkie korzysci z pompowania azotem wypisane na ulotce, to sami przeczytajcie i zastanowcie sie ,czy to moze byc prawda

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Post: pn lut 15, 2010 10:18 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Wentyle wymieniali przy zmianie opon?

Jakbyś miał dziurawe opony to powietrze szybciej by uciekało. :roll:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pn lut 15, 2010 10:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Wymieniono wentyle na nowe. Opony założono nowe. Felgi są stare ale nic nie ulatywało z nich gdy były poprzednie opony. W warsztacie nie umyto w zaden sposób felg przed założeniem. Podobno te Pirelki wymagają jakiś szczególnych zabiegów przy wkładaniu ale nie wiem o co chodzi.

Co to jest "stopka opony"????

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: pn lut 15, 2010 10:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Weź postaw na noc samochód w dołku z jednej strony (np. prawą stroną podjeżdzasz do krawężnika gdzie jest nisko osadzona studzienka ściekowa [tylko tak wyprofilowana żebyś jakoś się zmieścił obiema gumami]).
Sprawdź po nocy ciśnienie w oponkach.
Największy spadek oznacza wadę wszelakiego typu schodzącego powietrza (wentyl,mała dziurka etc.).

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: pn lut 15, 2010 10:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
vonBraun pisze:
Wymieniono wentyle na nowe. Opony założono nowe. Felgi są stare ale nic nie ulatywało z nich gdy były poprzednie opony. W warsztacie nie umyto w zaden sposób felg przed założeniem. Podobno te Pirelki wymagają jakiś szczególnych zabiegów przy wkładaniu ale nie wiem o co chodzi.

Co to jest "stopka opony"????

pozdrawiam
vonBraun

Stopka jest to ta czesc opony ktora styka sie z felga. Mozna ja uszkodzic przy zakladaniu opony , lub jezeli dostanie sie cos miedzy stopke a opone, albo felga jest zardzewiala to moze schodzic powietrze. Czasem nowa opona moze poprostu potrzebowqac troche czasu zeby sie dobrze ulozyc i potem bedzie ok

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Post: pn lut 15, 2010 10:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Mieciu1 pisze:
Weź postaw na noc samochód w dołku z jednej strony (np. prawą stroną podjeżdzasz do krawężnika gdzie jest nisko osadzona studzienka ściekowa [tylko tak wyprofilowana żebyś jakoś się zmieścił obiema gumami]).
Sprawdź po nocy ciśnienie w oponkach.



Studzienki ściekowe są u mnie niewidoczne pod śniegiem, samochód wolę trzymać w nocy w garażu, więc może np. podnieść jedno koło podnośnikiem na noc? Albo dwa (mam dwa podnośniki). Tylko czy mógłbyś mi to wytłumaczyć jakoś prościej bo nie do końca rozumiem, co dokładnie mam zrobić? Mam odciążyć jedno koło i oczekiwać największego spadku po przekątnej? Czy dwa?

Mieciu1 pisze:
/.../
Największy spadek oznacza wadę wszelakiego typu schodzącego powietrza (wentyl,mała dziurka etc.).


Czy chodzi o to, że wyższe ciśnienie w kołach "odciążonych" oznaczać będzie problemy z wentylami (bo w małe dziurki w 4 nowych i w sumie chyba dość markowych oponach NA RAZ nie uwierzę, prędzej w jakiś w sabotaż ;-)

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: pn lut 15, 2010 11:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
jak z 1.8 zrobilo sie 1.7 to nie ma sie czym przejmowac bo to pewnie blad pomiaru ale jak juz spada do 1.5 to cos moze byc nie tak. Wyrownaj cisnienie w oponach, pojezdzij troche i pojedz sprawdzic czy cisnienie dalej spada, najlepiej na ta sama stacje zeby sprawdzac tym samym manometrem. moze tylko opony musza sie ulozyc. Jak dalej bedzie spadac cisnienie to na wulkanizacji niech zdejmuja kolo i wsadzaja do wanny zeby szukac gdzie ucieka

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Post: pn lut 15, 2010 11:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Wyrównałem ciśnienie, teraz mam napompowane z zapasem do równo po 2.1 - spróbuję w piątek po poludniu podjechać na ten sam manometr. Może faktycznie niepotrzebnie wpadam w panikę i nowe opony jakoś się "ułożą". W międzyczasie posprawdzam ciśnienie - tyle że mam jakiś "biedronkowy" miernik więc nie wiem czy jest wiarygodny - jeśli ktoś mógłby mi zasugerować jakiś porządny miernik ciśnienia (i skąd go wziąć?), byłbym wdzięczny. U nas w [błąd nazwy edit:] w Norauto były właściwie takie same co w supermarketach.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 2:13 pm przez vonBraun, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn lut 15, 2010 11:59 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
vonBraun co do miernika to:
- nie ufaj stacyjnym, one pokazują dowolnie i często wąż jest łatany
- "biedronkowy" może być, aczkolwiek nie koniecznie pokazuje prawdę. Ważne jednak, by mierzyć jednym miernikiem i tyle. Ew. można go skalibrować. Podjechać do kogoś kto ma normalny, dobry manometr. Poprosić by zmierzył i porównać ze swoim wskazaniem. I już, można powiedzieć, że skalibrowany, bo znać będziesz miejsce na skali "swojego" ulubionego ciśnienia ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt lut 16, 2010 12:28 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 10:24 pm
Posty: 261
Lokalizacja: Kraków
Ta różnica ciśnień to przez zmiane temperatur które ostatnio dość skaczą .
Na codzień jeżdze autem co ma czujniki i pokazuje spadki .
Zszokowany bylem na poczatku jak potrafi sie róznic ciścnienie po zmianie temp.
Jadąc w trase i jak opony sie nagrzały to nawet 0.3 sie zwieksza .
A azot to wlasnie gaz co niby jet odporny na te różnice temperatur , więc moze cię nabili butelke z tym gazem ?

_________________
Vitara Cabrio 2.0 16v 98r


Na górę
Post: wt lut 16, 2010 2:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
maly2000 pisze:
/.../
Jadąc w trase i jak opony sie nagrzały to nawet 0.3 sie zwieksza .
A azot to wlasnie gaz co niby jet odporny na te różnice temperatur , więc moze cię nabili butelke z tym gazem ?


Co do azotu - to w zasadzie nie bardzo powinien się różnić od powietrza właściwościami "cieplnymi" w końcu w powietrzu azot jest głównym składnikiem jak pamiętam. Tu chodzi raczej o to, że nie wchodzi w reakcje z gumą opon, w odróżnieniu od tlenu. Innych zalet nie widzę.

W domu po kilku godzinach w garażu mialem 2.5 na kazdej z opon na 'biedronkowym' czujniku (pompowano przy mnie na 2.1) - u kumpla w warsztacie, na poprzednich oponach - w domu mnie wychodziło 2.6 zaś u niego 1.8 gdy auto postało na -20 stopni.

Ale - pocieszające jest to, że ten sam odczyt co wieczorem miałem rano.

Wniosek: nowe opony trzeba chyba pompować na maksa i poczekać aż "okrzepną" ;-) zanim zacznie się coś eksperymentować z ciśnieniem. Sprawdzę teraz po wyjściu z pracy - postało sobie na 0 stopni kilka godzin ciekawe ile spadnie.

Wielkie dzięki wszystkim za wyjaśnienia - chyba już będzie OK..

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: wt lut 16, 2010 5:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
nie kombinuj za mocno i nie sprawdzaj co chwile cisnienia, bo to nie ma sensu. napompuj kola na stacji ,wroc do domu ,sprawdz ile pokarze twoj wskaznik i czy we wszystkich kolach jest rowno, po tygodniu lub dwoch sprawdz ponownie i ocen zmiany Jezeli bedzie rowno albo +- o,1 to jest ok i nie wracaj do tematu i sie nie stresuj. Sprawdz ponownie za 3 - 4 miesiace . chyba ze wczesniej zaczniesz odczuwac ze cie ciagnie albo wizualnie bedzie widac ze jest malo

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Post: ndz lut 28, 2010 8:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 23, 2009 4:29 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Katowice, Ustroń, Istebna
no i pompowanie też uszczelnia oponę (większe siły dociskają ją do felgi), więc lepiej tak, jak radzą koledzy sprawdzaj raz na kilka dni, a ja poradzę tylko aby ciśnienie było nominalne...

azot ma swoje zalety, nie utlenia opony, ma mniejszą wrażliwość na zmiany temperatury i tak dalej, w końcu to gaz szlachetny:) ale żeby do tego dopłacać? uważam, że bez sensu, zwłaszcza przy naszych prędkościach... A opona będzie się utlenia z zewnątrz i nic na to się nie poradzi...

_________________
bulwarówka, ale coś się zmieni...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl