suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 10:08 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 28, 2010 6:56 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Mam problem - Silnik w mojej vitarze ostatnio zrobił się bardzo kapryśny - objawia się to na trzy sposoby

1. Kiedy jadę na LPG silnik pracuje zazwyczaj dziła OK ale kiedy jadę przez dłuższą chwilę np. 50km/h odejmę gaz i wysprzeglę na przykład przed skrętem to silnik gaśnie. Jeśli go przekazuję na luzie to czasem zostaje na 1000 obrotów. Ale bez tego zawsze podczas hamowania po wysprzęgleniu gaśnie (mowa o lpg) bo z benzyna nie było takich problemów). Po miedzy zmianami biegów nie gaśnie bo to trwa zbyt krótko.

2. Pojawiły się (nie jednocześnie) problemy z jazda n benzynie - nie chce odpalić na benzynie albo jak odpali to pracuje bardzo nierówno tak jakby nie dochodziło paliwo. Problem pojawia się i znika - czasem jest lepiej czasem gorzej. Jeśli dodam gazu na luzie to wchodzi na obroty ale "szarpie" "pierdzi" tak jakby przerywał. Innym razem chodzi równo na benzynie - a za dwa dni znowu kłopot.

3. Niezależnie od tego czy mam włączone LPG czy benzynę na wolnych obrotech silnik jakby sam dodawał gazu raz obroty sa na 500 a potem wrumm i są na 1500 albo lepiej

Być może te objawy sa winą więcej niż jednej usterki - ale będę wdzięczny za podpowiedzi "gdzie zajrzeć"

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: ndz lut 28, 2010 8:04 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Jak masz snorkla to może gaśnie na lpg bo jest za małe podciśnienia w kolektorze,masz instalację IIgeneracji z silniczkiem krokowym,jak tak to może być brudny i nie pracuje w pełnym zakresie?
A co do wolnych na benzynie to masz problem z zaworem wolnych obrotów,najczęściej jest zaklejony osadem i nie pracuje płynnie(może też powodować gaśnięcie na LPG)

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: ndz lut 28, 2010 8:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Na LPG gasło zanim założyłem snorkla - po założeniu nic się nie zmieniło. Instalacja jest "śrubkowa" tzn jeśli dobrze mi wiadomo bez krokowego.

Zawór wolnych obrotów? To w przepustnicy? Przeczyścić czy jak?

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: ndz lut 28, 2010 8:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt cze 02, 2009 10:13 pm
Posty: 58
A jaki masz silnik 8v czy 16v :?:

_________________
była VITARA-2cale+2cale+235/75/15(BFG MT)
był Jimny - 2cale+kl71
była GV I +2cale+225/70R16 Cooper Discoverer AT3
jest GV II - 2,4L/170KM + 2cale(lovels/efs) + cooper discoverer AT3 225/75r16 + LPG pod budą


Na górę
Post: ndz lut 28, 2010 9:08 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
8v

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: ndz lut 28, 2010 9:10 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
wtrysk czy gaźnik? :roll:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz lut 28, 2010 9:14 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Wtrysk, rocznik 90, zmienione przewody i świece dwa miesiące temu

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: ndz lut 28, 2010 9:17 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
to tak z tego co mi przychodzi na myśl:
- kable - kiedyś kupiłem takie, że szczezły po kilku miesiącach ... zmieniłem na stare i problem znikł (objaw taki, że właśnie "prychał, kichał" - słaby zapłon)
- sonda lambda - może być przyczyną falowania wolnych obrotów

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz lut 28, 2010 9:24 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Z tym ze z wszystkimi tymi problemami borykam się od ponad dwóch miesięcy - wymiana kabli była jednym z posunieć które miały pomóc.

Co do sondy to nie wiem - da się jakoś ją sprawdzić?

Poza tym czy macie jeszcze jakieś inne pomysły? Jak przeprowadzić operację czyszczenia przepustnicy?

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: ndz lut 28, 2010 9:51 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kacjen pisze:
Z tym ze z wszystkimi tymi problemami borykam się od ponad dwóch miesięcy - wymiana kabli była jednym z posunieć które miały pomóc.
a to nie wiedziałem ;)
kacjen pisze:
Co do sondy to nie wiem - da się jakoś ją sprawdzić?
podstawowe sprawdzenie można zrobić woltomierzem - na forum gdzieś opisane było.
kacjen pisze:
Poza tym czy macie jeszcze jakieś inne pomysły? Jak przeprowadzić operację czyszczenia przepustnicy?
może syfem olejowym masz zarzucone "bypassy" (nie wiem jak to się nazywa fachowo) - chyba warto sprawdzić wszystkie rurki, którymi powietrze jest podawane do kolektora i przepustnicę (w samej przepustnicy też chyba powinien być taki "bypass"). W sumie nie wiele roboty, a będziesz pewien, że czyste wszystko.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz lut 28, 2010 10:02 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Ukł. zapłonowy dawał by się we znaki bardziej na LPG,większe napięcie przebicia.
By pass,albo zawór wolnych obrotów,jak zwał tak zwał, jest zamontowany na przepustnicy,przykręcony dwiema śrubkami od boku z wtyczką dwu pinową. Sondę sprawdzisz voltomierzem,najlepiej wskazówkowym. Musisz rozgrzać silnik potem przytrzymać go na 2,5-3tyś obr i obserwować zmiany napięcia na sondzie,powinno się zmieniać w zakresie od 0-1V.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: ndz lut 28, 2010 10:10 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Przemas601 pisze:
Sondę sprawdzisz voltomierzem,najlepiej wskazówkowym. Musisz rozgrzać silnik potem przytrzymać go na 2,5-3tyś obr i obserwować zmiany napięcia na sondzie,powinno się zmieniać w zakresie od 0-1V.
tak, ale słabo może coś być widać - spora bezwładność miernika, a wartość skacze od 0 do 1V z dużą częstotliwością
Wg. mnie warto sprawdzić 2 skrajne wartości. Czyli raz depnąć do dechy ostro, od wolnych obrotów - wtedy powinno być 1V.
Potem rozkręcić silnik i puścić gaz - 0V.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz lut 28, 2010 10:38 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
co jak co ale mialem niedawno to samo u siebie na gazie, wywalilem mikser i rurke wsadzilem bezposrednio do pojemnika z powietrzem i zrobilem zwezke na dolocie powietrza, problem ustal, ale nie wiem czy ciebie to tyczy bo ja mam instalacje pierwszej generacji

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: pn mar 01, 2010 12:11 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 09, 2009 10:42 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna / Kzimierz Dolny
mam dokładnie ten sam problem bylem u slawa i on troch podkręcił mi obroty i teraz nie gaśnie ale nadal jak wrzucę na luz przy dohamowaniu to mi obroty spadaj tak na 100 chwile pomęczy się i wraca do 900 tak się dzieje na lpg a na benzie mam identyczny problem jak kolega. dwa identyczne problemy ja również mam 1,6 8v 94r
pomocy


Na górę
Post: pn mar 01, 2010 7:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
falowanie na wolnych obrotach ,szarpanie ,nierówna praca silnika - mialem coś takiego w plaskaczu . Sprawdź potencjometr na przepustnicy ,czsami po dostaniu się wilgoci ścieżki szlak trafia .

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl