suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 04, 2025 2:25 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pt mar 05, 2010 9:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Do dzis mam spokoj. Od dopompowania - na biedronkowym mierniku cisnienie "trzyma". Postanowilem zgodnie z sugestiami zapomniec o problemie na minimum 2 miesiace.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: śr lis 24, 2010 11:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 10:24 pm
Posty: 261
Lokalizacja: Kraków
vonBraun pisze:
maly2000 pisze:
/.../
Jadąc w trase i jak opony sie nagrzały to nawet 0.3 sie zwieksza .
A azot to wlasnie gaz co niby jet odporny na te różnice temperatur , więc moze cię nabili butelke z tym gazem ?


Co do azotu - to w zasadzie nie bardzo powinien się różnić od powietrza właściwościami "cieplnymi" w końcu w powietrzu azot jest głównym składnikiem jak pamiętam. Tu chodzi raczej o to, że nie wchodzi w reakcje z gumą opon, w odróżnieniu od tlenu. Innych zalet nie widzę.

W domu po kilku godzinach w garażu mialem 2.5 na kazdej z opon na 'biedronkowym' czujniku (pompowano przy mnie na 2.1) - u kumpla w warsztacie, na poprzednich oponach - w domu mnie wychodziło 2.6 zaś u niego 1.8 gdy auto postało na -20 stopni.

Ale - pocieszające jest to, że ten sam odczyt co wieczorem miałem rano.

Wniosek: nowe opony trzeba chyba pompować na maksa i poczekać aż "okrzepną" ;-) zanim zacznie się coś eksperymentować z ciśnieniem. Sprawdzę teraz po wyjściu z pracy - postało sobie na 0 stopni kilka godzin ciekawe ile spadnie.

Wielkie dzięki wszystkim za wyjaśnienia - chyba już będzie OK..

pozdrawiam
vonBraun

Zapewniam cię ze caly bajer w pompowaniu opon azotem polega na odpormosc na zmiane temeratur i to jest bardzo istotne dla "tuningowcow" co jezdza na listkach, A ze azot jest głownym skladnikiem ,,,,,,,,owszem ale moze wlasnie ten maly procent wplywa na zmiane temp./cisnienie

_________________
Vitara Cabrio 2.0 16v 98r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl