detrytus pisze:
Jakieś rady

?
1.9td (PSA)
+spalanie 7-8 l/100km
+prosty silniki bez żadnej elektroniki, dużo części na rynku (Polonez Truck)
+łatwy do podrasowania (lepsza turbina, IC)
+pasują zestawy liftujące od Vitary 1.6
-przyspiesza niezbyt chętnie
2.0DicT
+ma standardowo stalowy przedni most (jako jedyny model Vitary)
+nie zamokną przewody wysokiego napięcia
+ma zasięg rzędu 700 km na zbiorniku
+nie boi się bioestru
+ma całkiem niezłe przyspieszenie, jeśli utrzymujesz powyżej 1.8krpm (poniżej turbodziura)
+można wstawić koła 32" + zmiana przełożeń w mostach na 5.125 i moment na oponie pozostaje jak w serii
+ma alternator 70A (nie trzeba zmieniać po założeniu wyciągarki)
+ma tańszy rozrząd (tylko 4 cylindry)
-jest droższy w zakupie
-jest mniej na rynku, mniejszy wybór
-jest najcięższym modelem Vitary
-pompa wtryskowa jest sterowana elektronicznie
-klekocze
2.0V6:
+najmocniejszy w longach
+jest lżejszy (niż 2.0 diesel)
+po wstawieniu gazu może być tańszy w eksploatacji niż diesel
+jest go relatywnie sporo na rynku
-rozrząd jest droższy niż w silnikach 4-cylindrowych
są jeszcze 1.6 16v i 1.6 8v
~spalanie trochę mniejsze niż w V6
+większość części pasuje od krótkich
+silnik prosty i tani w naprawie
+gotowe zestawy liftujące
+ IMO: trochę za słabe do longa
wersje hamerykańskie Sport 1.8 odpuszczam
To tak pobieżnie.
Jakby ktoś chciał coś zmienić/dodać (zakładam, że jestem omylny

) , to jak najbardziej zapraszam, a decyzja i tak należy do
detrytusa