suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 2:09 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 07, 2010 9:29 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr kwie 07, 2010 9:17 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
Witam, 8)
Mam pewien problem w mojej (właściwie mojej dziewczyny) Viertarze. Spalanie oscyluje w granicach 18-19 litrów benzyny w mieście. Jak na silnik 1,6 wydaje mi się za dużo. :?
Chciałem sprawdzić jakie błędy wykaże komputer. Okazało się dopiero wtedy że nie ma żarówki check engine. Po jej założeniu okazało się, że kontrolka cały czas pokazuje kod 12, czyli brak błędów. Wyświetla to bez względu na to czy zmostkuje złącze serwisowe czy nie. Koła 225 w zimie i 255 w lecie - piętnastki. Spalanie generalnie identyczne bez względu na założone koła.
Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Pomóżcie proszę, bo na paliwo nie wyrabiam. :|


Na górę
Post: śr kwie 07, 2010 9:51 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
jaki to konkretnie silnik?

to, że wyświetla non stop kod 12, to znaczy, że masz zmostkowane złącze ... w taki czy inny sposób :? gdzieś masz zworę tego pinu do masy.

Filtr powietrza? regulacja zapłonu? świece?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr kwie 07, 2010 9:57 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr kwie 07, 2010 9:17 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
Przepraszam ale co masz na myśli "jaki silnik"? Nie znam się specjalnie na tym... wiem że to jednopunktowy wtrysk i osiem zaworów.
Co do złącza to mam w komorze silnika, i bez względu na to czy zmostkuje czy nie to i tak wyświetla 12

Filtr powietrza OK, sonde lambda też ktoś mi sprawdzał i OK, a więc zapłon i świece? Czy to może mieć aż taki wpływ?


Na górę
Post: śr kwie 07, 2010 10:00 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr kwie 07, 2010 9:17 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
I jeszcze jedno, przy energicznym (bez brawury :lol: ) dodaniu gazu i puszczeniu sprzęgła ma tendencje do chwilowego "zamulenia", po czym strzela jak z procy... :|


Na górę
Post: czw kwie 08, 2010 10:51 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
arthur pisze:
Przepraszam ale co masz na myśli "jaki silnik"?
bo są różne 8V
arthur pisze:
wiem że to jednopunktowy wtrysk i osiem zaworów.
i o to chodziło ;)
arthur pisze:
Co do złącza to mam w komorze silnika, i bez względu na to czy zmostkuje czy nie to i tak wyświetla 12
może być w 3ch miejscach ... pod deską rozdzielczą, niedaleko kompa i pedałów, koło lampy przedniej i koło aku. Może być w kilku miejscach na raz ... no nie wiem, mi się wydaje, że masz zwarty pin diagnostyczny do masy, w taki czy inny sposób, w tej czy innej wtyczce lub kablu ... może kabel się przetarł gdzieś? :? a, była też opcja z przełącznikiem, w wersjach amerykańskich chyba.
arthur pisze:
a więc zapłon i świece? Czy to może mieć aż taki wpływ?
można przejrzeć cały układ zapłonowy, czyli aparat (kopułka wypalona?), kable (piny i sam kabel, może popękany? może przebicie?), świece (wypalone itp.). Do tego kąt wyprzedzenia zapłonu.

ja to laik jestem, może się mądrzejsi wypowiedzą :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw kwie 08, 2010 8:12 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
A jak wyglądają świece,mają ładny kolor,czy są czarne?
Możesz mieć np. uszkodzony czujnik temp i jeździsz cały czas na ssaniu,a komp tego nie zauważy.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw kwie 08, 2010 8:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz mar 07, 2010 11:06 am
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
a ile powinna palić taka vitarka ? bo moja to w mieście ok 15 łyka ale cisnę ją trochę


Na górę
Post: czw kwie 08, 2010 9:01 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
palić może sporo 12 +-2 to norma myślę w mieście, zależna od nogi. 18 to już nie ... tyle to mi nawet katowana z przyczepą nie pali (wtedy 16 wciąga :lol:)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw kwie 08, 2010 9:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz mar 07, 2010 11:06 am
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
czyli u mnie nie jest tak źle z tym spalaniem


Na górę
Post: czw kwie 08, 2010 9:58 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 10:37 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: Kraków
pocieszę kolegów pisząc, że moja na kołach 205/75 r15 paliła na trasie 7-8 l a w mieście 9-10 bez ciśnienia 8)
a teraz na 235.... to pewnie ze 12, aż nie chce mi się sprawdzać :roll:

_________________
Suzi 3D 1.6 8V z małym liftem i na kapciach KL-71 idealna do zabawy była
Rodzinny autobus LR Disco II w dieslu z małym liftem 2"


Na górę
Post: pt kwie 09, 2010 6:04 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr kwie 07, 2010 9:17 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc. Będę szukał... :lol:
Ktoś podpowiedział mi, że może to by uszkodzenie komputera. Czy to jest prawdopodobne? :?:


Na górę
Post: pt kwie 09, 2010 8:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 10:14 pm
Posty: 28
Koledzy wspominali wcześniej o różnych możliwych powodach. Usystematyzuję to dodam coś od siebie :):
-Układ zapłonowy: ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu
-świece: trzeba co jakiś czas wymienić. Takie jak są NGK!
-komputer raczej sprawny
-"przymulenie" może być spowodowane mniejszą już sprawnością pompy paliwa. Zanurzona w baku.
-złącze diagnostyczne jest przy akumulatorze. Cztery piny zasłonięte gumową osłoną. Sprzwdź czy ktoś nie wsadził tam zwory lub przewody nie są uszkodzone.
Lampka "Check engine" zapala się tylko w przypadku błędów zapisanych w jednostce sterującej lub mruga "1 i 2" lub jakieś inne kody w przypadku zwory na złączu diagnostycznym.

Pytaj o co chcesz jak będę wiedział to odpowiem. Jak nie to nie będę wymyślał. Vitarę swoją rozbieram i składam co chwilę.

_________________
Vitara 1,6 8V; lift; Fedima; SpawLock; Winch i łopata ;)


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 6:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw sty 07, 2010 2:55 pm
Posty: 28
ja mam podobny problem w mojej 1,6 8v z 90 roku- też mi pali prawie 20 l gazu na 100 km ....
kable, świece kopułka nowe,
podejrzewam że to może być coś ze ssaniem ...
kręcenie śrubkami od regulacji nie za wiele daje ....


Na górę
Post: pt maja 14, 2010 4:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
20L gazu przy moim 22L benzyny to nic :)

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: sob lut 26, 2011 9:53 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sie 18, 2010 4:15 pm
Posty: 69
Lokalizacja: KRA
Podepnę się pod temat aby nie zaśmiecać. U mnie ciągle mruga "check engine" z częstotliwością 5 mrugnięć przerwa 3 mrugnięcia dłuższa przerwa i tak w koło. Gdzie szukać przyczyny?
Silnik 1,6 8zaworowy , 90 r Vitara.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl