suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 04, 2025 6:45 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 02, 2010 6:44 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Zastanawiam się jakie będą następne opony kiedy przyjdzie mi wymienić Fedimy na coś bardziej bojowego.

Pierwszy oczywisty wybór to SIMEX, ale.......
Simex kopie, simex pożera napędy itd. Chodzi mi po głowie taka myśl, może wzorem amerykańskich chłopaków pójść w szerokiego MTka. Jak myślicie czy dobrze kombinuje - szeroka opona na 11,5 albo nawet 12,5 cala powinna iść "wierzchem" w znakomitej większości przypadków. Boggera nie kupię, bo mnie nie stać (drogi i szybko znika), ale maxxis i innni produkują bardzo szerokie opony w rozmiarze do 33 cali.


Pomijam tu kwestię dużego offsetu takiego koła - bo przedni słupek trzeba będzie ciąć na bank - tylne wahacze też będzie trzeba pewnie wydłużyć. Idzie zima i myślę jakie kroki podjąć żeby już przygotowywać się na zmiany.

Iść tą drogą? Jakiej opony szukać?

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 8:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Co z mocą masz czym zakręcić?? Bo szersza w lagrze trochę potrzebuje żeby zakręcić :wink: .
No i podjazdy chyba były by cięższe bez tej mocy .

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 8:10 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
no... reduktor z samca to chyba będzie obowiązkowy. Nadal pozostaje pytanie czy to sensowna droga i które gumy w takim rozmiarze bedą ok

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 8:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Może Irok(Ale głębokość bieżnika chyba mniejsza będzie :| ). :?:Może Ground Hawg (taki nasz rolnik trochę bardziej ucywilizowany i właśnie kwestia czy były by dopuszczone do rajdu ewentualnie :| [ no i czy romiar czy dopasował]) . Wydaje mi się że na Polskie warunki to niestety tudzież stety jednak Simex (jak taniej musi być to może jakieś lżejsze nalewki poszukać ).

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 8:56 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Interco ma wszystkie opony super - niestety w super cenach. Irok - miodzio, ale $$$.

Chodzi mi po głowie raczej coś typu Maxxis Mudder, Mudzilla, bighorn - albo BFG tylko w odpowiednim rozmiarze. Niestety, na razie to tylko moje gdybanie - potrzebuję opinii...

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 9:21 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
kup silverstona xtreme- 117, nie jest nalewką a co za tym idzie lekki i tani
http://allegro.pl/opona-4x4-nowa-31-10- ... 15012.html

a jak masz chęć na boggera to fedima, ale tylko nalewka
http://www.fedima.pl/submenu/28

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 9:32 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Tez o tym myślałem...
Niska waga Vitary i szerokie Mt'eki mogą teoretycznie baardzo dużo zdziałać. Jedyną przeszkodą wydaje się przedni napęd,
bo miejsce na nie zawsze można zrobić albo wycinając co trzeba albo odpowiednie wahacze.

Z opon mam pare typów:
BFG km2
kumho kl71
maxxis mudder czy big horn
i coś co równie mocno kusi: http://allegro.pl/opona-teren-4x4-silve ... 97251.html

Do tego musi być odpowiednie przełożenie, nie wiem czy sam reduktor od samuraia wystarczy.
W longu mogę pójść w dwa reduktory tak jak to kiedyś sław pisał vitara+samurai bo jest na taką kombinacje miejsce
i oczywiście 4.3 w mostach żeby na asfalcie dawała radę.
A 1.6... reduktor z samca, przełożenia w mostach 4.3 i dodatkowo 4.16 w reduktorze samuraia.
Taka opcja wydaje mi sie słuszna w 1.6 i do tego bym dążył.

Ale jak jest w praktyce...? :roll:


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 10:21 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Z maxxisów to bym bardziej brał Bighorna (widziałem go na żywo wydaje mi się najbardziej uniwersalny ).
Ogólnie to w tej sytuacji brałbym silverstona xtreme 117 tak jak Pisze Davejr i Robsik że kusi :mrgreen: .
Nordini ma w GV zmotanej 31 .Spytaj jaki dokładnie rozmiar i jak się sprawuje .

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 11:07 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
2 lata jezdziłem na bfg 33/12,5
i 2 lata na kopi simexa 31/10.5

jesli auto uniwersalne to bfg jesli w teren to simex ale musisz miec cos jeszcze do jazdy na codzien

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr lis 03, 2010 11:57 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Mieciu1 pisze:
Nordini ma w GV zmotanej 31 .Spytaj jaki dokładnie rozmiar i jak się sprawuje .


U Nordiniego Silverstone się chwilowo nie sprawuje, bo GV stoi w warsztacie. 8) Opona wygląda super (bojowo), ale jest wąska.
Ponoć występuje też w szerokich wersjach np. 11,5, ale jeszcze nie wiem jak z dostępnością.

slaw pisze:
2 lata jezdziłem na bfg 33/12,5
i 2 lata na kopi simexa 31/10.5

jeśli auto uniwersalne to bfg jeśli w teren to simex ale musisz miec cos jeszcze do jazdy na codzien


Wiem wiem... Simex będzie robił, ale ja kombinuję tak jak pisałem nad czymś co mniej kopie i unosi się na powierzchni.
Piszesz że masz porównanie między jednym (SIMEX), a drugim (BFG 33 cale) - napisz może coś więcej, jakie masz obserwacje, jakie są różnice.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr lis 03, 2010 9:51 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Hmm, a ja tak przy okazji zapytam. mam okazje zakupić 3 letnie BFG MT 32/11.5/15 w dobrej cenie , bieżnik też spoko( kolega chce zakupić do sojej Toyki 33") robiłem pomiar na feldze i na aucie- wyszło mi średnica coś kole 78cm szer bieżnika 24, moje kumho mają odpowiednio 76/23cm. Fajnie by było mieć ciut większe oponki i szersze ale nie chcę nic narazie zmieniac z przełożeniami i reduktorami( mam w mostach 5.125). Czy dało by radę , tj. czy by to Vitka jakoś zniosła, jest sens?

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pt lis 05, 2010 11:20 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
kacjen pisze:
Mieciu1 pisze:
Nordini ma w GV zmotanej 31 .Spytaj jaki dokładnie rozmiar i jak się sprawuje .


U Nordiniego Silverstone się chwilowo nie sprawuje, bo GV stoi w warsztacie. 8) Opona wygląda super (bojowo), ale jest wąska.
Ponoć występuje też w szerokich wersjach np. 11,5, ale jeszcze nie wiem jak z dostępnością.

slaw pisze:
2 lata jezdziłem na bfg 33/12,5
i 2 lata na kopi simexa 31/10.5

jeśli auto uniwersalne to bfg jeśli w teren to simex ale musisz miec cos jeszcze do jazdy na codzien


Wiem wiem... Simex będzie robił, ale ja kombinuję tak jak pisałem nad czymś co mniej kopie i unosi się na powierzchni.
Piszesz że masz porównanie między jednym (SIMEX), a drugim (BFG 33 cale) - napisz może coś więcej, jakie masz obserwacje, jakie są różnice.


BFG lepsze na piaski torfy jak przejszesz po wierzchu
jednak szybko sie zakleja i mamy slika
jednak simex jest lepszy mino ze waski bo na 10,5 cala
nadal na piasku wole bfg ale uzywam simexa

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob lis 06, 2010 2:55 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 9:18 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Miechów/k Krakowa
Ja spokojnie mogę ci polecić opony Silverstone MT-117 X-treme 31x10,5-15
Co do opon to do terenu uważam że są rewelacyjne od piasku po bagno a boczny bieżnik pomaga nawet w wydostaniu się z głębokich kolein natomiast na stromych podjazdach skalisto kamienno błotnistych po prostu rewelacyjnie żadne opony pewnie tylko simexy tak robią ..... choć niektórzy twierdzą że jest bardziej agresywna od simexa . z mojego doświadczenia a jeżdżę już trochę na różnych oponach i powiem tak na piach to zwykły a-tek super sobie radzi co do szerokości to nie jest tak do końca że musi być szeroka zależy do czego i na jakim ciśnieniu jeździmy !!! na Silverstonach jeżdżę też często po piachu i kwestia małego ciśnienia poprawia znacznie sprawę a wyjeżdżam wszędzie tam gdzie inni na zwykłych oponach .... natomiast co do błota nie do końca się z tą szerokością zgodzę opona powinna się oczyszczać przy bucie i wtedy robi !!! żadna nalewka z jaką się spotkałem nie robi jak Silverstone . Mam kumpla który też miał takie przekonanie że im będzie szersza opona tym lepiej miał wielkie opony w patrolu i nie do końca to robiło na końcu stwierdził że chce Silverstone więc to nie żadna krypto reklama tylko bierz Silverstone a nie pożałujesz tylko cena już nie taka fajna jak ja kupowałem ..... :mrgreen:

pozdrawiam i życzę dobrego wybory w wybraniu oponek a wiem że temat jest trudny !!!

_________________
Vitara 1.6 8 V 1990 była teraz jest 2.7 V 6 << Pancerne zderzaki made in home >> cabrio niezawodna ...


Na górę
Post: sob lis 06, 2010 10:48 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Poruszam temat odpowiednio wcześnie - do wiosny mogę jeszcze 10 razy zmieniać zdanie. :mrgreen:
Korcą mnie szerokie kapcie, chociaż wiem ze najbardziej oczywistym wyborem są kopie simexa.
Tylko, że mam świeżo zregenerowane, i pomalowane proszkowo felgi o szerokości 8... nie jestem pewien czy simex się na nich utrzyma.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: sob lis 06, 2010 6:52 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
powinien się utrzymać simex na 8" feldze :wink:

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl