suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 10:46 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 15, 2011 10:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lut 08, 2010 9:52 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Stalowa Wola
Silnik: K20A4
Jak już pewnie wszyscy wiedzą w końcu mam Vitarkę z AUTOMATYCZNA 3 biegową skrzynia na automatycznych sprzęgiełkach i tu moje pytanie:
kiedy i w jakich warunkach należy / można zmieniać ustawienia drugiej wajchy?

1. Kiedy i jak mogę załączyć z 2H na 4H ------- od poprzednika dowiedziałem się że należy to robić ustawiając skrzynie biegów na N i wtedy zmieniać z 2H na 4H i powoli ruszać co by się sprzęgi automatyczne zapięły
2. czy po rozpięciu wajchy z 4H na 2H ale nie wysprzęgleniu mogę następny raz zapiąć w begu - powiedzmy do 40 km/h

3. z 4H na 4L to tylko na stojąco i też gdy skrzynie biegów jest na N.

4. A teraz NAJWAŻNIEJSZE czy jeśli ustawię skrzynie ( mała wajcha w pozycję N) mogę holować samochód powiedzmy na dystansie 10 km. Bo normalnie nie wolno holować automatu.


Na górę
Post: sob sty 15, 2011 10:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Witaj

1. Tak jak mówił poprzednik skrzynia na N i wtedy zmieniasz na 4h ruszając powoli w przód albo w tył zależnie czy cofasz czy jedziesz do przodu ... Koła masz wyprostowane przy załączaniu sprzęgiełek - to ważne .

2. Słyszałem że można tylko że 100 razy wejdzie a za 101 razem coś Ci sie uda przez takie coś uszkodzić 8)

3. Skrzynia na N i z tego co wyczytałem z instrukcji - zgasić silnik i dopiero zmieniać na 4L ...

4. Nie pomogę ...

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: sob sty 15, 2011 10:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lut 08, 2010 9:52 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Stalowa Wola
Silnik: K20A4
Klocher pisze:
Witaj

1. Tak jak mówił poprzednik skrzynia na N i wtedy zmieniasz na 4h ruszając powoli w przód albo w tył zależnie czy cofasz czy jedziesz do przodu ... Koła masz wyprostowane przy załączaniu sprzęgiełek - to ważne .

2. Słyszałem że można tylko że 100 razy wejdzie a za 101 razem coś Ci sie uda przez takie coś uszkodzić 8)

3. Skrzynia na N i z tego co wyczytałem z instrukcji - zgasić silnik i dopiero zmieniać na 4L ...

4. Nie pomogę ...



AD pkt 3 masz ta instrukcję - mozesz gdzies cyknąć foto lub zrobić skan i podesłać na damian37@interia.pl


Na górę
Post: sob sty 15, 2011 10:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Wiesz co na forum znalazłem tą instrukcje albo na glównej stronie serwisu tego forum nie pamiętam ... ale na pewno na komputerze o tym czytałem więc to gdzieś tu musiało być

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: sob sty 15, 2011 11:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lut 08, 2010 9:52 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Stalowa Wola
Silnik: K20A4
Klocher pisze:
Wiesz co na forum znalazłem tą instrukcje albo na glównej stronie serwisu tego forum nie pamiętam ... ale na pewno na komputerze o tym czytałem więc to gdzieś tu musiało być


No to jest to tutaj opisane na stronie głównej.


Na górę
Post: sob sty 15, 2011 11:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Ale ja to czytałem w typowej instrukcji całej iluś tam stronicowej to Vitary konkretnie :)

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 10:39 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 20, 2010 10:47 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Rumia
Silnik: 2.0 TD
Model: XL7
Rok prod.: 2005
axit pisze:
4. A teraz NAJWAŻNIEJSZE czy jeśli ustawię skrzynie ( mała wajcha w pozycję N) mogę holować samochód powiedzmy na dystansie 10 km. Bo normalnie nie wolno holować automatu.


Holowanie zwykłego automatu faktycznie jest niedozwolone (niektóre instrukcje dopuszczają taka praktykę jedynie na krótkich odcinkach z niewielka prędkością).
Obracający się wał powoduje wzrost ciśnienia oleju w skrzyni, podczas unieruchomionej pompy,co skutkuje uszkodzeniami zaworków.
W przypadku wyposażenia auta w skrzynkę reduktora, taki manewr wydaje się być całkowicie dozwolony.
Ustawiając mała wajchę w pozycji N rozłączamy skrzynie biegów od wałów, tym samym ich ruch obrotowy wywołany holowaniem nie dociera do skrzyni i zupełnie jej nie obciąża.
Osobiście jeżdżę manualem i nie mam możliwości sprawdzenia tego w praktyce, ale uważam że w takim przypadku jest to zupełnie nieszkodliwe i nie może spowodować uszkodzenia skrzyni biegów.

_________________
Lovells 2'' & Cooper AT3


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 11:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lut 08, 2010 9:52 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Stalowa Wola
Silnik: K20A4
Co do zwykłego to się zgadzam, co do naszych z MANUALnymi sprzęgami też bo MANUALe rozepniesz i już, a jak się ma sprawa z AUTOMATAMI - czy przy zmianie z 2H-4H-N (-4L) przechodząc kolejne dwa pierwsze etapy sprzęgiełka nie zapinają się - oczywiście fura w bezruchu?


Na górę
Post: śr sty 19, 2011 1:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt paź 22, 2010 7:03 pm
Posty: 15
Tomtom pisze:
Ustawiając mała wajchę w pozycji N rozłączamy skrzynie biegów od wałów, tym samym ich ruch obrotowy wywołany holowaniem nie dociera do skrzyni i zupełnie jej nie obciąża.

Dokładnie, reduktor na neutral i można holować Vitkę z automatem 8)


Na górę
Post: sob sty 29, 2011 12:10 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
Klocher pisze:
Witaj
3. Skrzynia na N i z tego co wyczytałem z instrukcji - zgasić silnik i dopiero zmieniać na 4L ...



nie musisz gasić silnika jak to zrobisz płynnie bez postoju na pozycji N, też wyczytane w instrukcji
Załącznik:
zzzze1.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 9:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lut 08, 2010 9:52 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Stalowa Wola
Silnik: K20A4
seba4x4 pisze:
Tomtom pisze:
Ustawiając mała wajchę w pozycji N rozłączamy skrzynie biegów od wałów, tym samym ich ruch obrotowy wywołany holowaniem nie dociera do skrzyni i zupełnie jej nie obciąża.

Dokładnie, reduktor na neutral i można holować Vitkę z automatem 8)



Tak ale musisz mieć manualne sprzęgiełka na free, a ja mam automaty - więc tylko laweta


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 9:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lut 08, 2010 9:52 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Stalowa Wola
Silnik: K20A4
davejr pisze:
Klocher pisze:
Witaj
3. Skrzynia na N i z tego co wyczytałem z instrukcji - zgasić silnik i dopiero zmieniać na 4L ...



nie musisz gasić silnika jak to zrobisz płynnie bez postoju na pozycji N, też wyczytane w instrukcji
Załącznik:
zzzze1.jpg



Wiem tez to już wyczytałem.


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 9:45 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Więc dobrze pisałem 8)

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 12:25 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
axit pisze:
seba4x4 pisze:
Tomtom pisze:
Ustawiając mała wajchę w pozycji N rozłączamy skrzynie biegów od wałów, tym samym ich ruch obrotowy wywołany holowaniem nie dociera do skrzyni i zupełnie jej nie obciąża.

Dokładnie, reduktor na neutral i można holować Vitkę z automatem 8)
Tak ale musisz mieć manualne sprzęgiełka na free, a ja mam automaty - więc tylko laweta
axit: bzdura moim zdaniem. Raz, że automaty można rozpiąć i być pewnym, że są rozpięte. Ale to nie ma większego znaczenia, bo dwa: ustawiając reduktor na N po prostu fizycznie rozpinasz skrzynie od wałów. I tyle. Więc możesz mieć nawet zabieraki i będzie git ;)

A jak już Cie przyciśnie i nie wierzysz, że można tak holować, a sztrucel stary i różne sytuacje się zdarzają, to zawsze możesz szybko wały zdjąć :mrgreen: Tylny w ogóle wywalić, a przedni odczepić z przodu i podczepić do ramy :idea: :mrgreen: (tylko go nie wyjmuj, bo oleum ucieknie).

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl