suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 3:03 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 16, 2011 12:41 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
U mnie zagadka rozwiązana..okazało się, że mam stałe sprzęgiełka :mrgreen: nawet o tym nie wiedziałem bo u mnie to widać dopiero jak się ściągnie koła (plastikowe nakładki zasłaniały). do tej pory myślałem, że mam automaty jak w poprzedniej hehe :roll: ale przynajmniej wiem teraz, że kręcący się przedni dyfer norma.na pewno to trochę daje większy opór ale w rezultacie spalanie chyba się jakoś mocno nie zwiększa. w trasie miałem 9,6l gazu/100 (zwykła instalacja BRC)więc moim zdaniem oszczędnie przy prędkościach rzędu 90-100.w cyklu mieszanym(trochę teren, trochę asfalt) wychodzi mi średnio ok. 11l /100. niestety nie wiem jak to by wyglądało gdybym miał manuale na free bądź automaty rozłączone ale podejrzewam, że nie więcej jak litr różnicy by wyszło. poprzednią vitkę miałem miałem też z gazem ale silnik 16v i sekwencja więc nie mogę porównać. poniżej dwie fotki tych sprzęgiełek (właściwie to chyba powinienem pisać zabieraki bo żadne z nich sprzęgiełka skoro cały czas przenoszą napęd-mam rację?)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 9:23 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sty 12, 2011 3:40 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kłokoczyn k/Czernichowa
O! To jest to samo co u mnie! Kolego sin, czy w tym się coś załącza/rozłącza? Czy po prostu dajesz z 4 na 2 i jedziesz dalej?

_________________
Zuzka 1,6 8v blaszanka rocznik '92


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 10:43 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
to jest na stałe połączone i tu się nie rozłącza i nie musisz cofać, po prostu tylko wajchą ze środka włączasz napęd na 4 albo wyłączasz i jedziesz dalej. ponoć można nawet w trakcie jazdy to robić ale ja jeszcze nie próbowałem bo dopiero teraz się dowiedziałem o tym, że właśnie mam taki typ. podejrzewam, że można ale jak sobie wolno jedziesz i masz koła na wprost to nie powinno zgrzytać. sprawdzę jutro w terenie ;)

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 10:57 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
sin pisze:
to jest na stałe połączone i tu się nie rozłącza i nie musisz cofać, po prostu tylko wajchą ze środka włączasz napęd na 4 albo wyłączasz i jedziesz dalej. ponoć można nawet w trakcie jazdy to robić ale ja jeszcze nie próbowałem bo dopiero teraz się dowiedziałem o tym, że właśnie mam taki typ. podejrzewam, że można ale jak sobie wolno jedziesz i masz koła na wprost to nie powinno zgrzytać. sprawdzę jutro w terenie ;)

Przy zbierakach i sprzęgiełkach na LOCK można wrzucać 4x4 w locie... Sprawdzone :wink:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 2:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lis 24, 2009 10:42 pm
Posty: 277
Lokalizacja: Pabianice
można włączać w manualach w czasie jazdy ale

w czasie gdy przód mi zaczął uciekać na lodzie w czasie jazdy i koła były skręcone to zgrzytało przy próbie włączenia i wyjścia z poślizgu

na szczęście było dosyć miejsca na wyjście z poślizgu - manuale nie zadziałały :(

_________________
vitara 2.0 v6 [ seria ]- sprzedana

arborystyka

Mitsubishi L 200 [ ale ciągle tu zaglądam ]


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 4:10 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
bo przednia oś powinna się kręcić z taką samą prędkością jak tylna, żeby bezpiecznie wlaczyc 4h..

na automatach zapiętych też się da

a np nigdy bym nie wlączał 4h kiedy tył "mieli" a przód się toczy (roznica w predkosci, wrzucisz 4x4 to przód będzie też chciał zamielić)

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: pt sty 28, 2011 4:02 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt sty 04, 2011 8:44 am
Posty: 7
nie wiecie czy sprzęgiełka manualne z Vitary będą pasować do mostu (szeroki) samuraia ??


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 1:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 14, 2008 2:45 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Warmia - Pieniężno
Jak miałem zabieraki to w locie bez problemu, czasem fajna zabawa była na snieznej nawierzchni, teraz mam manuale, i tak samo w locie zapinam jak mam na opcji lock, a zmieniłem bo pomyślałem, że na lato bedzie oszczedniej, auto niby tak jakby ma lżej na opcji free, ale co do spalania kolosalnej róznicy nie ma.

_________________
Vitka szara, powoli liftujemy, 1,6 8v


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 7:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
hej, a po ile kupiłeś te manuale?bo ja się zastanawiam właśnie nad zmianą bo jednak latem albo w długa trasę po asfalcie to bym sobie odpiął na free, bo po co ma się ten most kręcić. a stałe zabieraki bym schował i byłyby jako zapasowe w razie "w".

w związku z zakupem manuali mam pytanie do szacownego grona dotyczące montażu: czy wystarczy tylko te zewnętrzne śruby odkręcić i zamienić te sprzęgiełka czy trzeba w tych manualnych jeszcze rozkręcać te śruby imbusowe?(jakieś zabezpieczenie tam jest czy tak tylko się wkłada na ten wieloklin jak te stałe zabieraki?)

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: śr kwie 13, 2011 1:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 10:08 am
Posty: 37
Lokalizacja: Świnoujście
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc podpinam się pod ten
Kupiłem Vitare z '94 roku ma manualne sprzęgiełka ale nie mogliśmy ich przestawić z początku były w pozycji Free czyli odłączone. kobita jeździła tym autem wcześniej i nie używała tego
ale ruszyły się sprzęgiełka tylko na napędzie na 4H nie napędza przednich kół
trzeba przesmarować pewnie ale nigdzie nie mam instrukcji jak do tego się zabrać i na co zwrócić uwagę czytałem już coś o tym że tam jest jakaś kuleczka i sprężynka.
nie chcę coś tam popsuć a nie wiem czy u mnie w mieście jakiś mechanior zna się na takich sprzęgiełkach.
Może pomożecie jakieś wskazówki albo fiszki jak do tego się zabrać.


Na górę
Post: śr kwie 13, 2011 1:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Skąd jesteś? Tam nie ma dużej filozofii... Ściągnij sprzęgiełka i wyczyść je....

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: śr kwie 13, 2011 3:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
proponuję odkręcić te 6 śrub mocujących sprzęgiełka do piasty koła i posmarować a potem musisz spróbować przekręcić; w tym akurat nie ma nic skomplikowanego. nie wiem jak to wygląda jak się całkiem rozkręci (te śruby z przodu) ale może nie będzie potrzeby aż tak wnikać.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: czw kwie 14, 2011 8:37 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 10:08 am
Posty: 37
Lokalizacja: Świnoujście
Jestem ze Świnoujścia
Myślałem że ma ktoś jakąś serwisówkę na ten temat bo wolał bym wiedzieć co ma być w środku i wiedzieć że jak złożę to będzie działać. będę się musiał za to zabrać chyba sam.


Na górę
Post: czw kwie 14, 2011 3:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
ja niestety nie dysponuję fotkami z montażu sprzęgiełek manualnych. może ktoś ma to pomoże koledze :?:

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: wt kwie 19, 2011 8:47 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 10:08 am
Posty: 37
Lokalizacja: Świnoujście
powiedzcie mi jakim smarem przesmarować te sprzęgiełka jak je rozbiorę ?? może smarem do łańcuchów motocyklowych on ma konsystencję w spraju ale po chwili robi się biały i jest gęsty. czy może używacie jakiś specjalistycznych smarów.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl