suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 12:06 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 06, 2011 10:27 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw jednak zdecydowałem się przenieść chłodnicę na pakę. Padło na chłodnicę od Poloneza 1,6 + dwa wentylatory. Jeden ma chodzić na czujnik, drugi dołączany spod palca. Chłodnica leży już w domu, ale zastanawiam się nad paroma sprawami.

1. Jakie węże zastosować? Teoretycznie można pójść w gumowe wężyki z oplotem - takie jak w motoryzacyjnym - łączone kolankami... nie wiem jeszcze jakimi. Druga opcja to coś co widziałem w jakiejś ostrej zmocie - rury z aluminium, czy innego metalu łączone gumowymi kolankami. Miało to bardzo "budowlany" styl, ale wyglądało solidnie.

2. Czy wężem puścić pod podwoziem, czy w kabinie? W kabinie będą bezpieczniejsze, ale zrobi się dodatkowe ogrzewanie. Pod podwoziem mniej bezpieczne, ale jeśli puszczę je między ramą a budą... ?

3. Jaka średnica węży będzie odpowiednia? Takie jak wychodzą z silnika spowodują znaczne zwiększenie pojemności układu. Chcę utrzymać odpowiednią przepustowość i wydajność.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 10:33 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
A może miedź? Dobrze i łatwo się lutuje, jest trwała, są wszelkie kolanka itp. Jak będziesz stosował glikol, to korozja Ci nie straszna.

Ad 2. W kabinie trzeba i tak zabudować węże moim zdaniem bo w razie awarii nie można się narażać na prysznic przegrzanym płynem, który jest do tego pod ciśnieniem ...

Ad 3. Nie "mój dział" inżynierii, ale ... na moje to trzeba dać nie mniejsze niż jest wykonane przyłącze chłodnicy. Wręcz większe, niestety, bo opory wzrosną znacznie na dużej długości i możesz je zmniejszyć tylko poprzez zwiększenie prześwitu -> płyn płynie najwolniej przy ściankach rury, najszybciej w środku. Niestety pojemność układu wzrośnie drastycznie, ale ma to także zalety ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 4:58 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Pomyśl też o dodatkowej pompie wody.Bo fabryczna może temu nie podołać.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 5:01 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Temat przerabiany. Spotkałem już kilka osób które miały chłodnice z poldka w suce i nikt nie montował dodatkowej pompy.
Zawsze można dołożyć jakby co...

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 6:03 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Węże mogą być i w kabinie(jak najbardziej), ale tylko zabudowane, siekierka, czy coś innego ostrego i można się nieźle poparzyc.
No dopiero czytam - @piotrk mnie już z tą odpowiedzią uprzedził :wink: .
Jak dobrze pamiętam to Sławek miał chłodnice na pace jak i chłopaki z Pajęczna :roll:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 9:29 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
mam cały komplet wpadnij sie dodadamy rura miedziana chyba ze 40 mm kolanka gumowe
puszczone w srodku w lato moze ciepło ale zimą to doskonała suszarka do rekawiczek itp

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 9:54 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
jutro się melduję 8)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw cze 09, 2011 4:07 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Prace trwają.
Stelaż pospawany, przewody wstępnie poprowadzone.
zostaje jeden dylemat:

Gdzie jest wlot, a gdzie wylot chłodnicy?
Polonez ma jeden otwór o góry,a obok niego cienki wlot od zbiorniczka wyrównawczego. Drugi otwór w chłodnicy jest na dole, a do węża biegnącego do niego podczepiony jest ten grubszy wężyk prowadzący od dolnej części wyrównawczego.

widać to na tym zdjęciu: (to nie moja chłodnica, ale taka sama)
Obrazek

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pt cze 10, 2011 5:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 10:24 pm
Posty: 261
Lokalizacja: Kraków
Tak na logikę to wlot zawsze u góry a wylot u dołu.

_________________
Vitara Cabrio 2.0 16v 98r


Na górę
Post: pt cze 10, 2011 6:27 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
teraz już wiem :mrgreen:

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: ndz cze 12, 2011 8:03 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
widzę że konkretnie modzisz... ja osobiście wolał bym dołem pomiędzy budą a ramą puścić przewody (jakby na to nie patrzeć to hamulcowe i paliwowe też biegną dołem i jakoś im się nic nie dzieje) bo jakby coś puściło to nie chciał bym prysznicu mieć w aucie...
P.S. nie zapomnij o fotkach z prac bo o reduktorze to chyba zapomniałes :D

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: ndz cze 12, 2011 8:07 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Reduktor jest cały czas w fazie testów i dopracowywania - jak będzie działał na 100% to coś wrzucę.
Przewody już mam dopasowane i będzie szło w kabinie. Dziś byłem ostatni raz w terenie ze starą chłodnicą, a od jutra będę podłączał zestaw który jest już przygotowany.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: sob cze 25, 2011 4:04 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Chłodnica hula...
Obieg jest i mam nadzieję że wystarczy.
Zauważyłem pewną zmianę w stosunku do poprzedniej konfiguracji:
Wskazówka nie stoi nieruchomo, a cały układ ma pewną inercję. Chodzi o to, ze temperatura przy silniku najpierw trochę rośnie, a potem dopiero załącza się wiatrak. Czujnik jest w chłodnicy, więc stąd to opóźnienie. Kiedy się włączy to momentalnie temperatura powraca do poprzedniego stanu. To jest taki ruch na dwie grubości kreski na wskaźniku temperatury.
Mam nadzieję że będzie działać w terenie jak trzeba.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: sob mar 10, 2012 8:15 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
odgrzewam kotleta

i jak przeszedłes na tył ? jakimi rurami ?

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: ndz mar 11, 2012 8:35 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Przez otwory pod deska rozdzielczą przed pasażerem.
Dalej ppod fotelem i pionowo do góry.
Rurki miedziane takie z castoramy. Trochę drogie...
Łączone gumowymi samochodowymi "kolankami".

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl