suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 04, 2025 12:06 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lip 18, 2011 1:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
Witam.
Ostatnio podczas jazdy na asfalcie odkrecilo mi sie lewe tylne kolo - wyobrazcie sobie moje zdziwienie jak zobaczylem jak mnie wyprzedza, przecina przeciwny pas i wpada do rowu :mrgreen: Na szczescie predkosc nie byla duza bo poczulem wczesniej ze tyl buja, zatrzymalem sie na poboczu. Kolo znalazlem, 1 nakretke tez.
Przyjechal kolega z lewarkiem, odkrecilem po 1 nakretce z kazdego kola i tym sposobem mialem kazde kolo na 4 srubach i moglem wrocic do domu.
Niestety - 5 nakretek i 5 szpilek do wymiany, juz zamowione. Przytarta oslona bebna, bo przejechalem bez kola ze 30 metrow, ale to drobiazg.
2 dni wczesniej zmienilem stalowki na alu (oryginalne, maja tuleje stalowe w miejscu przykrecania srub) - dokrecane pneumatem porzadnie. Jak sprawdzilem po odkreceniu sie kola pozostale, okazalo sie ze prawie wszystkie nakretki moglem dokrecic kluczem do kól o ćwierć/pół obrotu...
I tu moje pytanie, bo gumiarz twierdzi ze alusy trzeba co jakis czas dokrecac bo tak moze byc, kolega jezdzacy troche w terenie twierdzi ze to przez dystanse (mam 4cm) i kola beda sie odkrecac... Myslicie ze dystanse maja na to wplyw...
Jesli tak ma byc to wkladam spowrotem stalowki bo nie mam zamiaru latac co chwile z kluczem do kol przy Vitarce...
Co sadzicie?

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Ostatnio zmieniony pn lip 18, 2011 1:21 pm przez trocin, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn lip 18, 2011 1:21 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
trocin pisze:
I tu moje pytanie, bo gumiarz twierdzi ze alusy trzeba co jakis czas dokrecac bo tak moze byc
gumiarz kręci delikatnie pisząc ... używam różnych alusów w różnych samochodach, sam je zmieniam i NIGDY nie musiałem żadnego dokręcać, pomimo różnych konstrukcji kół i nakrętek ... wygląda na to, że ten, kto dokręcał koła nie zrobił tego dobrze ...

... tak samo nie wyobrażam sobie, by dystanse miały tu cokolwiek zmienić. Koło po prostu _nie_może_ się od tak odkręcać :!:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 1:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
No to teraz jak przyjda szpilki i nakretki sam dokrece wszystkie porzadnie i bede sprawdzal co jakis czas czy sie nie luzują... zobaczymy
A dystanse niby maja wplyw bo felga nie ma wtedy kolnierza na ktorym jest osadzona i trzyma sie tylko na srubach - od wybracji i drgan moga sie luzowac... sam nie wiem...

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 1:24 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
U mnie sie nic nie odkreca a mam aluminiowe felgi.
Zawsze po dokreceniu pneumatem dokrecam kluczem (jesli mam pod reka to dynamometrycznym). Nigdy nie powinno sie dokrecac kol tylko pneumatem.

Jakie masz dystanse? Przelotowe czy ze śrubami?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 1:40 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
nigdy nie powinno sie WOGOLE dokrecac ZADNYCH srub pneumatem i basta ! , juz mi partacze w neijednym aucie zwalili iasty bo dokrecali pneumatami, klucz i do oporu, najlepiej sruby naprzemian i po dokreceniu ostatniej wrocic do peirwszej i dociagnac, pneumatem to mozna ale ODkrecac

_________________
EVitara


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 1:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
danthe pisze:
Jakie masz dystanse? Przelotowe czy ze śrubami?


Przelotowe, wbija sie w nie szpilki od tyłu a dystans jest przykrecony tak jak oryginalnie felga...

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 2:04 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
trocin pisze:
danthe pisze:
Jakie masz dystanse? Przelotowe czy ze śrubami?


Przelotowe, wbija sie w nie szpilki od tyłu a dystans jest przykrecony tak jak oryginalnie felga...


czyli PRZYKRECANE masz, przelotowe by siadaly na orginalne dluzsze spilki

_________________
EVitara


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 2:06 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
trocin pisze:
danthe pisze:
Jakie masz dystanse? Przelotowe czy ze śrubami?


Przelotowe, wbija sie w nie szpilki od tyłu a dystans jest przykrecony tak jak oryginalnie felga...


Przelotowe to sa takie:
Obrazek

A Ty piszesz raczej o takich:
Obrazek

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 2:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
Tak - mam takie jak na 2 fotce, szpilki z frezem wbijane w nie od tylu...

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 2:14 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
odkrecil si edystans od piasty czy kolo od dystansu ? jesli kolo od dystansu to albo faja szpilki w nich i puszczaja, albo za slabo dociagniete, jesli krecili pneumatykiem to mogli naderwac gwinty, sprawdz te szpilki dokladnie jak wygladaja

_________________
EVitara


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 2:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
Koło od dystansu.
Dystans byl przykrecony fest, meczylem sie z nim z pol godziny zeby w garazu go odkrecic do wymiany szpilek...

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Post: pn lip 18, 2011 10:38 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Zakład wulkanizacyjny zwalił robotę.
Miałem tak samo w Lancii Dedrze.
Letnie zmieniane na zimowe na alusach.
Dokręcali pneumatycznym zamiast ręcznie i tylne lewe koło odjechało.


Na górę
Post: wt lip 19, 2011 4:53 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
Ok dzieki za pomoc :) Dzis maja przyjsc szpilki (7zl/szt), nakretki juz mam i od tej pory sam bede zawsze sprawdzal i dokrecal kola :wink:

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Post: śr lip 20, 2011 10:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
Kolo przykrecone, wszystko gra :D
Znalazlem fotke z przygody :mrgreen:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Post: czw lip 21, 2011 8:49 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
trocin pisze:
A dystanse niby maja wplyw bo felga nie ma wtedy kolnierza na ktorym jest osadzona i trzyma sie tylko na srubach - od wybracji i drgan moga sie luzowac... sam nie wiem...

Jak byś się przyjrzał dokładnie to vitara podobnie jak większość samochodów terenowych ma felgi centrowane na szpilkach i nie posiadają pierścieni centrujących, tak że z dystansem czy bez to nie ma znaczenie, koło nie ma prawa się odkręcić ani urwać

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl