suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 3:05 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 17, 2011 7:07 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
1.)Czy pasują do reduktora od 2.0 czy trzeba zakładać reduktor od 1.6?
2)Podobno zwalniają tylko L a H pozostaje bez zmian.?
3)Czy ktoś jeździł z takimi przłożeniami i piecem 2.0 R4.Jeśli tak to z jakimi oponami??
Sugestie ,spostrzeżenia rady przy założeniu 4,24 z piecem 2.0 16V z mostami z przełożeniami 4 ,88 i oponami 34-35" simex??

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: śr sie 17, 2011 8:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Ad1. Nie wiem czy podejda te przelozenia do reduktora od 2.0 a co lepsze nie podchodza do wszystkich reduktorow od 1.6. Ja tak mialem jak montowalem u siebie 4,24.
Ad2. Zgadza sie, jest tak jak napisales

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: śr sie 17, 2011 8:27 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Art_zgl pisze:
Ad1. Nie wiem czy podejda te przelozenia do reduktora od 2.0 a co lepsze nie podchodza do wszystkich reduktorow od 1.6. Ja tak mialem jak montowalem u siebie 4,24.

Pamiętam Artur stąd to pytanie do właścicieli 2.0 :wink:
Art_zgl pisze:
Ad2. Zgadza sie, jest tak jak napisales.

I tu kolejne pytanie czy z 4,88 i piecem 2,0 da radę tym normalnie jeździć po czarnym??

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 3:08 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Ja latam na fedimach 30" na standardowym reduktorze z przelożeniami w mostach od 1.6 8v (nie pamietam nigdy jakie tam jest przelozenie) i jest troche mulasto na czarnym. W terenie też mi troche brakuje przelozen. Chetnie bym zwiekszyl przelożenia "L" w moim reduktorze zeby można bylo po piachu na 2-3 jechać :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 9:12 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Domniemam że masz 5,125 zamiast 4,625 co daje jakieś 10% mocy więcej na kołach.U mnie przełożenia zmienią się z 4,625 na 4,88 co daje około 5,5% więcej.Do tego koła 34" Simex.I tu się obawiam czy nie zadoptować reduktora od samiego i 4,16 gdzie H też się zmieniają.
Mulasto powiadasz :?: Czy według Ciebie na 34 simex da radę jechać około 110-120 Km/h na szosowy??

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 9:53 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
danthe pisze:
Chetnie bym zwiekszyl przelożenia "L" w moim reduktorze zeby można bylo po piachu na 2-3 jechać :)

Jak bys mial u siebie 4,24 w reduktorze to bez problemu ruszal bys z piatego biegu na wlaczonym "L". U mnie przy silniku 1.6 8V nie stanowi to zadnego problemu.
OKU pisze:
34 simex da radę jechać około 110-120 Km/h na szosowy??

Robert ty chcesz latac na simexach ponad stowe ?:roll: Grubo jak dla mnie.

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 10:35 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
OKU - na twoim miejscu obawiałbym się o trwałość łańcucha w Vitarowym reduktorze. Miałeś zdaje się skrzynkę z samca wcześniej . Czemu teraz nie idziesz tą drogą? Mosty masz wprawdzie szybkie, ale zawsze można motać od 1,0

p.s. Motasz nową Viertarę?

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 10:43 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
No mi się tak zdaje, ze mota nową, albo z dwóch jedną :wink:


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 11:52 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
OKU pisze:
Domniemam że masz 5,125 zamiast 4,625 co daje jakieś 10% mocy więcej na kołach.U mnie przełożenia zmienią się z 4,625 na 4,88 co daje około 5,5% więcej.Do tego koła 34" Simex.I tu się obawiam czy nie zadoptować reduktora od samiego i 4,16 gdzie H też się zmieniają.
Mulasto powiadasz :?: Czy według Ciebie na 34 simex da radę jechać około 110-120 Km/h na szosowy??


Dlaczego nie wchodzisz w 5.125?

U mnie jest mulasto, mam ciezkie nalewki fedimy 245/70/16 i sensowna predkosc to 90-100kmh wiecej to juz czuc ze silnik sie meczy. Da sie bujnąć do 140, ale to jest bez sensu niestety. Myśle że na lzejszych oponach w tym samym rozmiarze byloby lepiej, wiecej nie kupie ciezkich nalewek. Wczesniej mialem Kumho 225/75/16 i jazda po szosie byla całkiem inna.
Przy 34" obawiałbym sie o reduktor i półosie (z przodu i z tylu) - ale Ty masz chyba większe doświadczenie ode mnie :)
Ja w moim setupie juz reduktor i tylne polosie kupowałem, przedni most tez oczywiscie, 3 razy :) teraz mam psychiczny ogranicznik na pedał gazu...

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw sie 18, 2011 11:58 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Art_zgl pisze:
Jak bys mial u siebie 4,24 w reduktorze to bez problemu ruszal bys z piatego biegu na wlaczonym "L". U mnie przy silniku 1.6 8V nie stanowi to zadnego problemu.


1.6 8v jest o ponad 200kg lżejszy i chyba ma inaczej moment rozłożony - lepiej z dołu idzie niz 2.0 16v.
CHyba 2.0 z przelozeniem 4.24 potrzebowało by 6 i 7 biegu zeby na L dalo sie jeździć 50-60kmh :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt sie 19, 2011 4:10 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Art_zgl pisze:
Robert ty chcesz latac na simexach ponad stowe ?:roll: Grubo jak dla mnie.

Obecnie bujnę się Vitką 100km/h :wink:
Chodzi o to bym mógł wcisnąć gaz w podłogę i bezpiecznie wyprzedzić do tych 120 km/h.Przelotowa około90 km/h.To jedno założenie
Robsik pisze:
No mi się tak zdaje, ze mota nową, albo z dwóch jedną :wink:

Tak zaczynam bydować nowe auto :mrgreen: Obecna idzie na sprzedaż :(

kacjen pisze:
OKU - na twoim miejscu obawiałbym się o trwałość łańcucha w Vitarowym reduktorze. Miałeś zdaje się skrzynkę z samca wcześniej . Czemu teraz nie idziesz tą drogą? Mosty masz wprawdzie szybkie, ale zawsze można motać od 1,0

p.s. Motasz nową Viertarę?

Szczerze to nie syłyszałem by ktoś urwał łańcuch w reduktorze-no może zaczął przeskakiwać.Reduktor od samuraja - wiele razy widziałem zwybuchowany :evil: Chodzi o to że skrzynia od 2.0 jest mocniejsza ma większe sprzęgło i do tego hydrauliczne więc prościej i będzie wsadzić przełożenia do orginalnego reduktowa bez żadnej rzeźby.I do tego wały od 2.0 pasują na flansze od mostó od LJ70 :mrgreen:
Tak chcę zacząć budować samochód.
danthe pisze:
OKU pisze:
Domniemam że masz 5,125 zamiast 4,625 co daje jakieś 10% mocy więcej na kołach.U mnie przełożenia zmienią się z 4,625 na 4,88 co daje około 5,5% więcej.Do tego koła 34" Simex.I tu się obawiam czy nie zadoptować reduktora od samiego i 4,16 gdzie H też się zmieniają.
Mulasto powiadasz :?: Czy według Ciebie na 34 simex da radę jechać około 110-120 Km/h na szosowy??


Dlaczego nie wchodzisz w 5.125?

U mnie jest mulasto, mam ciezkie nalewki fedimy 245/70/16 i sensowna predkosc to 90-100kmh wiecej to juz czuc ze silnik sie meczy. Da sie bujnąć do 140, ale to jest bez sensu niestety. Myśle że na lzejszych oponach w tym samym rozmiarze byloby lepiej, wiecej nie kupie ciezkich nalewek. Wczesniej mialem Kumho 225/75/16 i jazda po szosie byla całkiem inna.
Przy 34" obawiałbym sie o reduktor i półosie (z przodu i z tylu) - ale Ty masz chyba większe doświadczenie ode mnie :)
Ja w moim setupie juz reduktor i tylne polosie kupowałem, przedni most tez oczywiscie, 3 razy :) teraz mam psychiczny ogranicznik na pedał gazu...

Mosty które będę chiał włożyć do tej Vitary to Toyota LJ70 wraz z orginalnymi wachaczami drążkami itd.
Mosty leżą już w garażu i "przechodzą drogę rehabilitacji"
:wink:
Kosztowną drogę :cry:
Mam nadzieję że po krótce wyjaśniłem koncepcję. :D

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: pt sie 19, 2011 9:21 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Tak tez czulem ze powstanie jakis nowy projekt. Widze ze idziesz w slady Jarka i wybor padl na mosty od LJ70. Glowe masz na karku wiec nie ma sie co martwic o efekt koncowy. Jedyne co wydluzy czas budowy to pewnie finanse. Trzymam kciuki.

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl