suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 5:47 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lis 01, 2011 6:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Witam.
Potrzebuję rady fachowców, którzy już dłużej odemnie siedzą w temacie Vitarek.
Dziś wybrałem się na grobbing i jadąc zauważyłem, że biegi (konkretnie jedynka) coraz ciężej wchodzi jakby ją coś blokowało. Gdy wyjeżdżałem spod jednego z cmentarzy nie mogłem wrzucić wstecznego. Jakoś dokulałem się do domu - bo do przodu wsteczny nie potrzebny. Jednak gdy dojeżdżałem do domu to jedynka już praktycznie wcale nie wchodziła, o wrzuceniu wstecznego niema co marzyć (słychać tylko takie skrzypnięcie - zębatka o zębatkę). Jakiś czas temu zauważyłem lekki wyciek ze skrzyni biegów ale minimalny - czy to może być przyczyna ?
Proszę o garść pomysłów na to co to może być - chcę się jakoś psychicznie i kasowo nastawić przed telefonem do mechanika ?
Dodam jeszcze że biegi 2,3,4 wchodzą w miarę normalnie.

Pomóżcie Panowie.

Pozdrawiam.
zarid

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: wt lis 01, 2011 6:03 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
brzmi jak sprzęgło :/. Próbowałeś podciągnąć linkę?

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt lis 01, 2011 6:22 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Pierwszy bieg i wsteczny nie jest synchronizowany - tak mi się przynajmniej wydaje bo większości starszych skrzyń tak jest stąd słyszysz zgrzyt. Faktycznie sprzęgło się kończy, co do wycieku oleju to proponuję przy okazji sprawdzić jego stan lub wymianę.

Swoją drogą przypomniała mi się historia z pierwszej mojej pracy:
Wyjechaliśmy z kumplem starym MAN-em w trasę, mieliśmy 8 biegów. W Tarnowskich Górach (20km dalej) zostały nam już tylko 3 biegi. Obrobiło wieloklin przy skrzyni i nie wybierał biegów, pomogła izolacja i kilka gwoździ i znowu było 8 biegów, udało się zrobić trasę po Opolskim i wrócić do chaty :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt lis 01, 2011 6:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Niedzwiadz pisze:
brzmi jak sprzęgło :/. Próbowałeś podciągnąć linkę?

Po ciemku w trasie ciężko coś znaleźć pod maską. Myślisz, że to sprzęgło do wymiany ? W przypadku sprzęgła chyba wszystkie biegi by przestały wchodzić ... Czy to mogą być objawy zbyt małej ilości oleju w skrzyni ?

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: wt lis 01, 2011 6:37 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Biegi mogą przestawać wchodzić po trochu. Mi jak padło w vitarze to musiałem się przekulać po mieście na reduktorze żeby z trójki ruszała, bo niższe już nie wchodziły.

Ja się na 1.6 specjalnie nie wyznaję, ale na skrzyni masz łapę do której idzie linka, na mocowaniu linki do łapy masz śrubkę na gwincie. wkręcasz śrubkę i napinasz linkę. Spod auta dojście jest chyba dobre. Jeśli się mylę to proszę o korektę.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt lis 01, 2011 6:39 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Niedzwiadz pisze:
Biegi mogą przestawać wchodzić po trochu. Mi jak padło w vitarze to musiałem się przekulać po mieście na reduktorze żeby z trójki ruszała, bo niższe już nie wchodziły.

Ja się na 1.6 specjalnie nie wyznaję, ale na skrzyni masz łapę do której idzie linka, na mocowaniu linki do łapy masz śrubkę na gwincie. wkręcasz śrubkę i napinasz linkę. Spod auta dojście jest chyba dobre. Jeśli się mylę to proszę o korektę.

Dobrze mówi, polać mu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: wt lis 01, 2011 7:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Czyli linka od sprzęgła to najbardziej prawdopodobna przyczyna tych dolegliwości ?
Słyszałem, że są jakieś "wodziki" do skrzyni odpowiedzialne za wchodzenie biegów - czy to może być przyczyna ?
I jakie są objawy zbyt małej ilości oleju w skrzyni Vitki - jak sprawdzić poziom ?

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: wt lis 01, 2011 8:39 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Przy zapalonym silniku możesz sobie rozczepić napęd na reduktorze (reduktor na luz, czyli N) i powajchować bez sprzęgła skrzynią na sucho - będziesz miał odpowiedź czy to wodziki.

Możesz zrobić też numer taki że na zgaszonym silniku wrzucasz bieg (ten wsteczny czy jedynkę, które CI nie wchodzą) i odpalasz z wciśniętym sprzęgłem, wtedy auto pojedzie na danym biegu. Tylko uwaga bo sprzęgło pewnie zacznie brać powoli i samochód Ci ruszy.

Ja bym na Twoim miejscu nastawił się finansowo na robienie sprzęgła i sprawdził tą linkę - może to pierdoła. A nawet ja to sprzęgło to naciągnięcie linki może na chwilę odroczyć wyrok ;).

Olej sprawdzasz odkręcając korek wlewowy i wsadzając tam palec. Jak nie ma oleju to dolewasz pod korek. Ot filozofia.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt lis 01, 2011 8:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Niedzwiadz pisze:
Przy zapalonym silniku możesz sobie rozczepić napęd na reduktorze (reduktor na luz, czyli N) i powajchować bez sprzęgła skrzynią na sucho - będziesz miał odpowiedź czy to wodziki.

Możesz zrobić też numer taki że na zgaszonym silniku wrzucasz bieg (ten wsteczny czy jedynkę, które CI nie wchodzą) i odpalasz z wciśniętym sprzęgłem, wtedy auto pojedzie na danym biegu. Tylko uwaga bo sprzęgło pewnie zacznie brać powoli i samochód Ci ruszy.



Gdy wrzucę reduktor na N mogę spokojnie luźno ruszać gałką zmiany biegów i biegi elegancko wchodzą jednak słyszałem zgrzyt gdy próbowałem z N wrzucić normalnie podstawowy napęd ponownie na reduktorze - trzeba było się nieco zaprzeć.

Czyli jedą ewentualność - wodziki - wykluczyłem :) -- Dzięki Niedzwiedz !

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: śr lis 02, 2011 1:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Pojawiła się nowa wątpliwość, czy to na pewno sprzęgło - bo przecież jeżeli to było by sprzegło to auto by się słabo rozpędzało, a biegi wchodziłyby chyba właśnie łatwiej a tutaj blokuja się. Choć w sumie z drugiej strony ostatnio zauwazyłem, że cięzko mi go rozhulac do więcej niż 80km/h

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: śr lis 02, 2011 1:39 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Zuzyte sprzęgło i docisk objawia się także tym że biegi cieżko wchodzą. Może być też wyciągnięta linka - to w najlepszym wypadku.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr lis 02, 2011 1:52 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
O to to.

Zarid - tu masz opis działania: http://www.auto22.saamochod.eu/3.php

a tu filmik opisujący budowę i działanie sprzęgła: http://www.youtube.com/watch?v=gDaOWBob2ps

To że biegi nie wchodzą to jest efekt zbliżony do tego, jakbyś chciał wbić bieg przy działającym silniku bez sprzęgła - nie da się (znaczy jak wyczuwasz auto tak dobrze, ze wiesz kiedy obroty skrzyni i silnika są takie same to bieg wejdzie, ale to jest wyższa szkoła jazdy ;) ). Tarcza sprzęgłowa nie jest / jest za słabo odciągana i sprzęgło jest spięte/prawie spięte cały czas.

Zajrzyj do tej linki nieszczęsnej i będzie coś wiadomo bardziej.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr lis 02, 2011 5:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Rzeczywiście ten filmik wiele wyjaśnia ;) Jutro wczołgam się pod auto i zobaczę jak to wygląda - ta linka.
Może to akurat ta linka bo jak nie to wymiana sprzęgła kosztuje jakieś 600zł.

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 10:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Sprawa się wyjaśniła - uszkodzeniu uległ docisk sprzęgła, a samo sprzęgło pozostawiało już też wiele do życzenia. Wiec cały ten zestaw właśnie wymienia mi fachowiec :)

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl