suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 11:33 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 07, 2011 3:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
mocowanie katalizatora nie trzyma sie znim... tzn trzyma się tylko na aluminiowej osłonie kata która już też odrywa sie od niego , z góry mocowania katalizatora s ą jakieś śróby ? ponieważ umnie są tylko dwa zgnite "bolce" niewiadomoco czy były to wcześniej śruby . da się coś z tym zrobić ? może wywaliś katalizator i dać zwykłą rurę ? i co zrobić z tym mocowaniem za katalizatorem to ze spężynkami , zawsze mi się urywa to mocowanie.. nie lepsza byłaby plecionka ?

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 3:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
Jak się urwało to trzeba coś wyciąć coś przyspawać założyć gumę żeby miało amortyzację i będzie git. Ja jak kupiłem swoją vitarkę miała zamiast kata rurę bez złączki wspawaną na sztywno prosto w dwururkę. Rozwiązani tanie ale lipne. W miejsce rury wstawiłem strumienicę udającą kata, żeby na przeglądzie nie było kłopotów. Wstawiłem również przegub na śrubach sprężynowych. Jestem zwolennikiem tego rozwiązania ponieważ pozwala zdemontować tłumik w razie potrzeby, więc osobiście radziłbym ew. wymienić przegub na nowy. Nie pamiętam dokładnie ale strumienica kosztowała jakieś 60zł a przegub 30zł. To nie jest majątek a przynajmniej jest jak trzeba.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 5:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
A jak zamocowałeś strumienicę ? na stałe do oryginalnej łapy od kata ? a przegubem nazywasz plecionkę ?

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: wt lis 08, 2011 12:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
dero686 pisze:
z góry mocowania katalizatora s ą jakieś śróby ? ponieważ umnie są tylko dwa zgnite "bolce" niewiadomoco czy były to wcześniej śruby . da się coś z tym zrobić ?
Te dwa bolce to są śruby ale mnie nie udało się ich odkręcić. Więc odkręciłem dwie śruby pod skrzynią biegów i zdjąłem katalizator razem z tą krótką belką.

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: wt lis 08, 2011 3:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
dero686 pisze:
A jak zamocowałeś strumienicę ? na stałe do oryginalnej łapy od kata ? a przegubem nazywasz plecionkę ?


Przegubem nazywam złączkę na sprężynowe śruby z taką śmiszną (wycinek kuli) odporną na temperaturę uszczelką. Strumienice wspawałem do dwururki i nie mocowałem w żaden dodatkowy sposób. Uznałem że jest na tyle lekka i na tyle niedaleko jest pierwsze mocowanie tłumika że to sobie odpuszczę.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: wt lis 08, 2011 7:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
http://moto.allegro.pl/laczenie-tlumiko ... 07302.html Chodzi o ten "przegub" ? mam takie cos , trzy razy już spawałem i się cenzura , może lepiej dac teraz w to miejsce plecionkę ?

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: wt lis 08, 2011 11:17 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Jestem nowy na forum i mam Vitarke od niedawna. Piersza rzecz jakie mnie wkurzyła to drżący tłumik. W paru miejscach pęknięty,osłona z podpórką pod skrzynią drżała tak jak opisywał dero686. Wyciolem katalizator którego osłony sie rozlatywały,w jego miejsce wspawałem plecionke coś ponad 30cm długą,pospawałem pękniecia i jest git. Niewiem jakie będą minusy oprócz przeglądu ale plus jest taki że za dwururką,za plecionką tłumik sobie lużno wisi i lekko sie chwieje na wieszakach. Nie jest tak narażony na naprężenia i niema skłonnosci do pękania. U kolegi ciągle jest problem z dwururką. Popuszcza sie, pęka,drży,robią sie przedmuchy. Zobaczymy jak bedzie umnie jak troche pojezdze. Ja bym radził plecionke za dwururką ale niech inni koledzy sie wypowiedzą ja niewiem jeszcze jak w terenie sie to zachowuje i na dłuższą mete.


Na górę
Post: wt lis 08, 2011 11:56 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Zbieram się do wycięcia katalizatora... Coś oberwało się w nim :evil: Po wycięciu zauważyliście jakieś zamiany w mocy? Osłabł, ożywił się silnik? Chciałem wstawić tylko plecionkę, ale chyba zrobię plecionkę + strumiennicę... Dobrze robię? Drogie Bravo, proszę o pomoc :wink: :mrgreen:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 8:04 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Ja myśle że strumienica nic nie da. Na trasie moze troche by pomogła ale w terenie kiedy spaliny sobie "swobodnie" wylatują strumienica nie działa. Terenowa Vitarka i strumienica moim zdaniem to średni pomysł. Plecionka jak naj bardziej bo rozlużni wydech. To tak na mój chłopski rozum. :wink:


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 11:39 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
No pany było już o kacie strumienicy plecionce i nawet czy słabnie U mnie nie osłabł jest na plecionce

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 3:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
dero686 pisze:
http://moto.allegro.pl/laczenie-tlumikow-astra-vectra-matiz-i-inne-i1912707302.html Chodzi o ten "przegub" ? mam takie cos , trzy razy już spawałem i się cenzura , może lepiej dac teraz w to miejsce plecionkę ?


tak. chodzi o to.

Ja nie widzę różnicy między jazdą na strumienicy, a jazdą na gładkiej rurze. Jak napisałem wcześnie chodziło mi głownie o to by udawała kata. Plecionka to dobre rozwiązanie, ale wole żeby wydech składał się z dwóch części. W razie potrzeby ,np. wymiany dwururki, obyło się bez cięcia albo bez demontażu wszystkiego.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 4:57 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Ja plecionke do dwururki przyspawałem a plecionke z resztą połączyłem złączką do rur średnica chyba 45mm. Wrazie potrzeby mozna rozkręcic.


Na górę
Post: śr lis 30, 2011 4:30 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Wycięty katalizator, wystukana porcelanka, wstawiona przelotowa rura w obudowę, wspawanie do reszty... Wygląda jak z katalizatorem :wink: :mrgreen: Moc- nigdy w życiu moja Vitka nie miała takiej mocy :twisted: Pysk cieszy mi się od kilku godzin 8)

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: śr lis 30, 2011 5:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
mi dzisiaj urwała się końcówka wydechu ;P tzn ta część która wychodzi na zewnątrz. Urwała się przy samym końcowym mocowaniu z resztą tłumika, różnicy w odgłosie nie ma, ale rura teraz jest skierowana do góry (do budy) auta. Myślę czy by nie przypasować jakiejś zwykłej rury i po prostu zagiąć ją do dołu ;P no i zastanawiam się też nad strumienicą w obudowie kata.. :D , z tym spalaniem to prawda że nie ma różnicy?

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
Post: śr lis 30, 2011 5:50 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
motylios pisze:
mi dzisiaj urwała się końcówka wydechu ;P tzn ta część która wychodzi na zewnątrz. Urwała się przy samym końcowym mocowaniu z resztą tłumika, różnicy w odgłosie nie ma, ale rura teraz jest skierowana do góry (do budy) auta. Myślę czy by nie przypasować jakiejś zwykłej rury i po prostu zagiąć ją do dołu ;P no i zastanawiam się też nad strumienicą w obudowie kata.. :D , z tym spalaniem to prawda że nie ma różnicy?

Strumienica w obudowie kata? :roll: Albo to albo to... Z jednym i drugim nie ma problemu na przeglądzie..

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl