suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 4:47 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 06, 2011 6:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lis 06, 2011 9:20 am
Posty: 14
Witam.
Od września posiadam GV 1.6 16v 3d. Auto jest we wzorowym stanie z pełną książką serwisową. Problemy pojawiły się po założeniu instalacji gazowej (sekwencja STAG 300-4). Auto straciło na elastyczności czasami w przypadku przyśpieszania na 3 i 4 zachowuje się tak jakby nie dostawało paliwa (nagły spadek mocy). Także przy pokonywaniu wzniesień, normalnie osiągalnych na 5 biegu auto nagle traci moc, trzeba redukować i wyżej kręcić silnik na czwórce. Według gazownika przyczyną mogą być ?wypadające zapłony? spowodowane przebiciem na kablach zapłonowych (świece są prawie nowe). Wymieniłam dwa kable i jest nieco lepiej, problem stanowią dwie cewki zintegrowane z przewodem zapłonowym, obie są sprawne i jedyna ich wada może dotyczyć przebicia na kablu. Koszt jednej takiej cewki to w najlepszym przypadku 619 pln. ,to trochę sporo, zważywszy, że część jest sprawna, a wada dotyczy ewentualnego banalnego przebicia na kablu. Co ciekawe cewki do GV z większymi motorami są znacznie tańsze, tak samo jest z cewkami do Jjmny. Nie potrafię zrozumieć tak wielkiej cenowej dysproporcji analogicznych elementów. Być może ktoś z szanownych kolegów miał taki problem i będzie w stanie coś podpowiedzieć. Ciekawi mnie też czy można np. próbować zainstalować cewkę od Jjmny, Liany lub innego zwierza. Być może jest jednak jakaś inna przyczyna opisywanych wyżej niesprawności. Dodam, że na benzynie auto jeździ idealnie.
Będę wdzięczna za wszelkie sugestie.


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 7:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
wymiany cewek nie przerabiałem ale moge podpowiedziec jak domowym sposobem sprawdzić czy przewody mają przebicie -spryskaj je wodą i w ciemności odpal silnik jak zobaczysz gdzies iskrzenie od tych kabli to znaczy ,że gazownik mógł miec rację gaz jest paliwem dużo bardziej wrazliwym na wszelkie niesprawnosci instalacji ale równie dobrze gazownik mógł cos spaprać


Na górę
Post: czw lis 10, 2011 12:29 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
lukas pisze:
wymiany cewek nie przerabiałem ale moge podpowiedziec jak domowym sposobem sprawdzić czy przewody mają przebicie -spryskaj je wodą i w ciemności odpal silnik jak zobaczysz gdzies iskrzenie od tych kabli to znaczy ,że gazownik mógł miec rację gaz jest paliwem dużo bardziej wrazliwym na wszelkie niesprawnosci instalacji ale równie dobrze gazownik mógł cos spaprać


Ponieważ mam te same objawy, prawdopodobnie ten sam sam albo prawie ten sam samochód i wreszcie instalację gazową wykonałem powyższy eksperyment.

Nic nie iskrzy.

Nawiasem mój mechanik twierdzi, ze zaburzenia pracy cewek towarzyszy "trzęsienie" się silnika w chwilach wypadania zapłonu, z powodu niesymetrycznej siły na cylindrach. Niezupełnie go rozumiem bo nie musi tak być. Jeśli wypada jedna cewka to jak rozumiem w GV wpływa na pracę dwu cylindrów. Jeśli pozostałe dwa mają cykl pracy i ustawienie "uzupełniające" się (nie chce mi się wyjaśniać co mam na myśli - ale tak właśnie bym to projektował aby mozna było "ciągnąć" na jednej cewce) to w zasadzie powinno się odczuc tylko spadek mocy a nie jakieś zwiekszone "drgawki" silnika. Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę.


Będę zainteresowany dalszym ciągiem historii ze spadkiem mocy. Jutro moja Suzia po raz 9 trafia do warsztatu... :twisted:

Efekty opiszę.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: czw lis 10, 2011 11:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
drgawki będą nawet jesli na chwilę przestanie chodzic jeden cylinder do tego dojdzie spadek wolnych obrotów jeśli nie iskrzy na przewodach to one są ok może być winna cewka jej uszkodzenie to loteria i nie znam innego sposobu jak metoda prób i błędów przez podmianę na inną sprawdzoną cewkę


Na górę
Post: czw lis 10, 2011 11:52 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
No i w moim wypadku odpowiedź pojawiła się po otwarciu odprowadzenia gazów wylotowych.

Katalizator "wysypał" się z rury (w dosłownym tego słowa znaczeniu) i on tak dławił wydech. Niestety może nie dać się go pozbyć bo przed nim i po nim są sondy lambda. Jeśli są po to aby sprawdzać działanie katalizatora na podstawie róznicy wskazań - zapalą check engina po usunięciu. Czyli na razie dławik, potem jakiś zamiennik (ciekawe skąd to wziąć ale nie mam wyjścia bo oryginał kosztuje tyle co stary samochód)

Czyli rada dla koleżanki - może warto sprawdzić katalizator.

Niestety gaz w suzukach GV zwłaszcza marnej jakości (poprzedni właściciel jeździł po "transylwanii" i lał byle co) ma swoje złe strony

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: czw lis 10, 2011 12:07 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
"Niestety gaz w suzukach GV zwłaszcza marnej jakości (poprzedni właściciel jeździł po "transylwanii" i lał byle co) ma swoje złe strony" BZDURA !!!!
problemem jest zle ustawiona instalacja gazowa !

wszystkie dostrajania gazu robi sie na IDEALNIE pracujacym silniku na PB, jelsi masz jakiekolwiek mankamenty na PB to nawet nie probujcie z gazem cokolwiek ustawiac

_________________
EVitara


Na górę
Post: czw lis 10, 2011 12:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
vaiker pisze:
"Niestety gaz w suzukach GV zwłaszcza marnej jakości (poprzedni właściciel jeździł po "transylwanii" i lał byle co) ma swoje złe strony" BZDURA !!!!
problemem jest zle ustawiona instalacja gazowa !

wszystkie dostrajania gazu robi sie na IDEALNIE pracujacym silniku na PB, jelsi masz jakiekolwiek mankamenty na PB to nawet nie probujcie z gazem cokolwiek ustawiac


Jakie Twoim zdaniem są przyczyny uszkodzenia katalizatora? Wydaje mi się, że poprzednia instalacja "starego typu" którą miałem (oddziedziczona po poprzednim włascicielu) powoduje czasem uszkodzenia katalizatora i chyba dość ciężko ją ustawić tak aby nie uszkadzała. Sekwencję mam krótko - ok 2 miesiące i jej raczej nie podejrzewam.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: pt lis 11, 2011 6:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lis 06, 2011 9:20 am
Posty: 14
Witam.
U mnie katalizator jest OK, a auto wcześniej jeździło tylko na PB, na której działa idealnie. W przyszłym tygodniu będę miała cewki na ewentualną podmiankę (znajomy ma jamnika z 2003 roku i wydaje się, że cewki są takie same), dam znać co i jak, aha wymieniłam na wszelki wypadek świeczki i ta na 4 cylindrze miała więcej nagaru niż pozostałe, podejrzewam więc cewkę na 4 garze.


Na górę
Post: pt lis 11, 2011 7:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
ostatnio spec od silnikow powiedzial mi jak mozna zrobic cewki do vitary tanim kosztem :D
kupujesz cewki od chyba ciquoczento za grosze, do tego kable do vitary ( pasuja od 1.6 16V ) i puszczasz te kable od cewki do swiecy ( wczesniej trzeba jakos rozsadnie zamocowac te cewki gdzies. Podobno działa i jak, że tanie rozwiązanie, ja u siebie w v6 tez mam problem z silnikiem i nie wykluczone ze u mnie cewki pojda na wymiana wlasnie tym sposobem, ale ja tego robic nie bede :)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: sob lis 12, 2011 12:16 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Wodoodporne to już chyba nie będzie. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: sob lis 12, 2011 11:14 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
czy ja wiem przeciez guma ktora idzie od cewki do swiecy jest niemal taka sama jak guma na kablu od 16v wiec mysle ze mozna bylo by jeszcze bardziej zabezpieczyc to przed woda, bo same cewki mozna ladnie czyms zawinac i zabezpieczyc od wody, a same kable uszczelnic silikonem ? :)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: sob lis 12, 2011 11:47 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
himself, przeciez jest bardzo prosto sprawdzic czy masz uwalona cewke

_________________
EVitara


Na górę
Post: sob lis 12, 2011 12:45 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
no niby tak ale to sprawdzanie nie do konca jest skuteczne,
ja zrobilem to tak wyciagalem po kolei wtyczki z cewki i bylo tak ze czasem praca silnika sie zmieniala przy wyciagnieciiu a czasem nie, i to na roznych cewkach,
sprawdzenie opornosci i na przebicie cewki z kolega kilerem pokazala ze kazda cewka jest dobra

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz lis 13, 2011 7:25 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lis 06, 2011 9:20 am
Posty: 14
Witam.
Wczoraj założyłam cewki z innego auta w 100% sprawne jeżdżone na gazie z taką samą instalacją jak moja. Problem nie zniknął, był może nieco mniej odczuwalny z racji tego, że tamte cewki były nowsze niż moje, chociaż może mi się tylko wydawało. Pewne jest to że, problem był i nie jest spowodowany cewkami. Sądzę, że pies jest pogrzebany w mojej nowiutkiej instalacji gazowej, ciekawe co na to miły pan gazownik.


Na górę
Post: ndz lis 13, 2011 8:06 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
jaka instalacje gazowa CI zamontowal ? staga czy cos innego ? jakie dysze zalozyl ? jakie wtryskiwacze ? jakie jest cisnienie ustawione ? niech CI na pendrajvie zapisze zrzut ekranu z pokrycia sie MAP, cos Ci doradze, zrob mi zdjecie komory silnika i wtryskiwaczy agzowych, ile cm maja wezyki od wtryskiwacza do dolotu ?

_________________
EVitara


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl