suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 12:35 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 01, 2011 10:53 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
jak wyżej znajomy mechanik powiedział mi że moja vitara pali mi 20 l benzyny na setkę bo mój komputer chodzi w trybie awaryjnym i takie pytanie jak sprawdzić komputer czy wszystko jest dobrze czy żle szukałem na forum jakiegoś reseta kompa ale nic nie ma
może podajcie jakiś sposób na czyszczenie błędów w komputerze a vitara 1,6 8v 1992 rok

zbiornik paliwa nowy nigdzie paliwo nie ucieka przewody też nowe :D :D


Na górę
Post: czw gru 01, 2011 11:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 22, 2010 7:37 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Trzebnica
A CHECK świeci? Jak nie świeci to czy po włączeniu zapłonu świeci, bo może żaróweczka spalona?
Choć bardziej mi to na sondę lambda wygląda...


Na górę
Post: czw gru 01, 2011 11:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
a świeci Ci się kontrolka od komputera jak silnik pracuje?bo jeśli tak to faktycznie coś jest nie dobrze i komp się przełącza w tryb awaryjny co może skutkować większym spalaniem, tylko nie wiem czy aż takim. Miałem kiedyś kadetta 1.6 i też mi się włączał często ten tryb awaryjny ale nie było specjalnej różnicy w spalaniu. a duże spalanie może być wynikiem jakiegoś uszkodzonego czujnika mającego wpływ na ustalanie mieszanki np. sondy lambda.uszkodzony czujnik powoduje zapalenie się kontrolki, więc najlepiej po prostu zrób odczyt kodów i się dowiedz co jest nie tak. zresetować można łatwo poprzez odłączenie na kilkanaście sekund akumulatora, ale to i tak nie wyeliminuje ewentualnej usterki czujnika.
i tak jak kolega napisał, zaobserwuj czy przy samym włączeniu zapłonu zapala się kontrolka od komputera.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: czw gru 01, 2011 11:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
w niektorych autach kasuje sie bledy przez odlaczenie MINUSOWEJ klemy aku na jakies 30 sek

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: pt gru 02, 2011 9:28 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
kontrolka się świeci jak pżekręce zapłon a po odpaleniu gaśnie a chek nie mruga ani nic
pojadę na kompa do mechanika i sczyta mi błędy
jak jakieś są


Na górę
Post: pt gru 02, 2011 9:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
jeśli gaśnie po odpaleniu to z elektronicznymi rzeczami jest wporządku i nie włącza się tryb awaryjny.raczej nie pokaże żadnych błędów. ale może być też taka sytuacja, że jakiś czujnik może dawać słaby sygnał ale jeszcze nie wystarczający do tego, żeby się kontrolka zapaliła.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: pt gru 02, 2011 9:37 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
becki06 pisze:
kontrolka się świeci jak pżekręce zapłon a po odpaleniu gaśnie a chek nie mruga ani nic
pojadę na kompa do mechanika i sczyta mi błędy
jak jakieś są



Zrób sobie sam diagnostyke błędow, będziesz bogatszy o 50,- za mechanika (tak przypuszczam)

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 1:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
tylko pytanie jak ją zrobić bo nie za bardzo wiem jak ??


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 4:34 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Poszukaj na forum, zobacz też naszą główną stronę. Wszystko było opisane.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 5:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw sty 06, 2011 8:43 pm
Posty: 37
Lokalizacja: koszalin
becki06 pisze:
jak wyżej znajomy mechanik powiedział mi że moja vitara pali mi 20 l benzyny na setkę bo mój komputer chodzi w trybie awaryjnym i takie pytanie jak sprawdzić komputer czy wszystko jest dobrze czy żle szukałem na forum jakiegoś reseta kompa ale nic nie ma
może podajcie jakiś sposób na czyszczenie błędów w komputerze a vitara 1,6 8v 1992 rok

zbiornik paliwa nowy nigdzie paliwo nie ucieka przewody też nowe :D :D


Witam !!!!

szanowni forumowicze fakt faktem vitara ma kompa itp. ale osobiscie uwazam ze jest to bardziej sciema niz prawda jst to co najwyzej zwykla puszka ktora steruje niektorymi parametrami. w maybachu to moze i juz jest to komputer. do czego wlasciwue zmierzam, otoz do tego ze nie ma on zabardzo wplywu na spalanie jedyne co to sonda lambda wplywa na spalanie i przypominam ze zbiera ona informacje po kazdym cyklu - cykl to 100 km,m czyli jak zapiepszalismy gaz w podlodze to spalanie bedzie duze jesli autkowi powciskamy troche rozsadniej zapewniam ze spalanie zmaleje, przypominam ze do jej prawidlowego dzialania musi byc szczelny- sprawny kolektor wydechowy, bez tego nie mam mowy jakiejkolwiek, ale moja debata zmierza bardziej do tego by pogrzebac w silniku otoz luz na zaworach polowa z wszystkich ma rozregulowane i na bank niektorzy nie maj wogole odstepu pomiedzy walkiem a ta krzywka czy jak tam wylecialo mi z glowy, niewazne. po drugie kat wyprzedzenia zaplonu - zajebiscie wazne[ wybaczcie musialem :mrgreen: ] warto sprawdzic tez uszczelki na wydechowym i ssacym kolektorze- wlasciwie to wymienic koszt banalny robocizna 0 zl bo kazdy jest w stanie sam wymienic, chyba ze ma dwie lewe rece sorki jesli kogos obrazilem po tych czunnosciach auto pali mi w miescie maks 12 litrow benzyny i wcale nie jezdze jak niedzielniak poprostu z glowa dodam ze posiadam laczki 30 cali simex do tego przewymiarowany snorkel to tez wplywa na spalanie, po za trasa zejde ponizej 10 litrow niewiele ale jednak ponizej :mrgreen: najlepiej wyjasnic doglebnie za pomoca telefonu zapraszam jak cos 504731863. dodam tylko na koniec ze olej tez powinien bys bardziej wypasiony bo luzy sa wieksze niz w chwili wyjazdu z salonu polecam liquid moly z dwusiarczkiem molibdenu zaworow wogole nie slychac , choc to na spalanie prawie worole nie wplywa barzdiej na zywotnosc dynamike i kulture przede wszystkim. powyzszymi naprawami musi sie zajac uczciwy mechanik jesli ktos sam nie umie bo temu trezba poswiecic troche czasu i benzyny by regulacja przyniosla efekty. pozdrawiam


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 6:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 16, 2011 6:03 pm
Posty: 128
Lokalizacja: Kraków
afu pisze:
becki06 pisze:
jak wyżej znajomy mechanik powiedział mi że moja vitara pali mi 20 l benzyny na setkę bo mój komputer chodzi w trybie awaryjnym i takie pytanie jak sprawdzić komputer czy wszystko jest dobrze czy żle szukałem na forum jakiegoś reseta kompa ale nic nie ma
może podajcie jakiś sposób na czyszczenie błędów w komputerze a vitara 1,6 8v 1992 rok

zbiornik paliwa nowy nigdzie paliwo nie ucieka przewody też nowe :D :D


Witam !!!!

szanowni forumowicze fakt faktem vitara ma kompa itp. ale osobiscie uwazam ze jest to bardziej sciema niz prawda jst to co najwyzej zwykla puszka ktora steruje niektorymi parametrami. w maybachu to moze i juz jest to komputer. do czego wlasciwue zmierzam, otoz do tego ze nie ma on zabardzo wplywu na spalanie jedyne co to sonda lambda wplywa na spalanie i przypominam ze zbiera ona informacje po kazdym cyklu - cykl to 100 km,m czyli jak zapiepszalismy gaz w podlodze to spalanie bedzie duze jesli autkowi powciskamy troche rozsadniej zapewniam ze spalanie zmaleje, przypominam ze do jej prawidlowego dzialania musi byc szczelny- sprawny kolektor wydechowy, bez tego nie mam mowy jakiejkolwiek, ale moja debata zmierza bardziej do tego by pogrzebac w silniku otoz luz na zaworach polowa z wszystkich ma rozregulowane i na bank niektorzy nie maj wogole odstepu pomiedzy walkiem a ta krzywka czy jak tam wylecialo mi z glowy, niewazne. po drugie kat wyprzedzenia zaplonu - zajebiscie wazne[ wybaczcie musialem :mrgreen: ] warto sprawdzic tez uszczelki na wydechowym i ssacym kolektorze- wlasciwie to wymienic koszt banalny robocizna 0 zl bo kazdy jest w stanie sam wymienic, chyba ze ma dwie lewe rece sorki jesli kogos obrazilem po tych czunnosciach auto pali mi w miescie maks 12 litrow benzyny i wcale nie jezdze jak niedzielniak poprostu z glowa dodam ze posiadam laczki 30 cali simex do tego przewymiarowany snorkel to tez wplywa na spalanie, po za trasa zejde ponizej 10 litrow niewiele ale jednak ponizej :mrgreen: najlepiej wyjasnic doglebnie za pomoca telefonu zapraszam jak cos 504731863. dodam tylko na koniec ze olej tez powinien bys bardziej wypasiony bo luzy sa wieksze niz w chwili wyjazdu z salonu polecam liquid moly z dwusiarczkiem molibdenu zaworow wogole nie slychac , choc to na spalanie prawie worole nie wplywa barzdiej na zywotnosc dynamike i kulture przede wszystkim. powyzszymi naprawami musi sie zajac uczciwy mechanik jesli ktos sam nie umie bo temu trezba poswiecic troche czasu i benzyny by regulacja przyniosla efekty. pozdrawiam


Fakt, komputer jest prosty ale ma duże znaczenie na spalanie. Przecież to on końcowo steruje ilością wtryskanej benzyny poprzez wtryskiwacz. Wystarczy złe wskazanie z czujnika temperatury silnika i zobaczysz co się stanie ze spalaniem, w skrajnym wypadku będziesz miał problem nawet z odpaleniem auta. Komp oprócz sondy lambda ma podpięte jeszcze kilka kluczowych dla silnika czujników, radzę przestudiować materiały odnośnie instalacji wtryskowej z działu Warsztat. :)

_________________
Vitara/Sidekick '89 1.6 8V automat LPG - sprzedany


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 6:27 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
ja rowniez, otoz vitara nie posiada komputera tylko steronik silnika, ale jest nie mniej wazny niz reszta podzespolow, sonda lambda sama w sobie nie jest w stanie niczym sterowac... :P dlatego to jest bardzo wazne, ja w geo mam padniety sterownik i np nie schodzi mi z obrotow ( nawet jak sie zagrzeje trzyma 1200 obr/m) a to co ty napisales do zrobienia to za niedlugo okazalo by sie ze trzeba remont silnika zrobic :D
moja piaskowa kochanka ( na troche mniejszych kolach ) ze snorkelem i 300 kg szpeju wiecej pali w miescie 9 l/100... a gdy sterownik przerzuce do geo dziwnie obroty sie normuja jak trzeba... :) takze nie p..... mi tutaj ze to nie jest wina elektryki samochodu bo od niej wiecej zalezy niz ci sie wydaje..

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 8:55 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
afu pisze:
szanowni forumowicze fakt faktem vitara ma kompa itp. ale osobiscie uwazam ze jest to bardziej sciema niz prawda jst to co najwyzej zwykla puszka ktora steruje niektorymi parametrami. w maybachu to moze i juz jest to komputer. do czego wlasciwue zmierzam, otoz do tego ze nie ma on zabardzo wplywu na spalanie jedyne co to sonda lambda wplywa na spalanie i przypominam ze zbiera ona informacje po kazdym cyklu - cykl to 100 km...


Zlituj się i nie pisz głupot.
Sonda lambda jest odczytywana przez komputer (czy jak wolisz: sterownik) w trybie ciągłym a nie co 100km. Na tym polega regulacja w trybie zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego. Przy otwartej pętli (tzn. jak jest zimna/uszkodzona/odłączona) sonda nie jest w ogóle brana pod uwagę przez komputer i parametry dobierane są na podstawie zapisanej w pamięci mapy.
A co do tego, że jest to "zwykla puszka ktora steruje niektorymi parametrami", to wejdź tutaj http://rhinopower.activeboard.com/ i poczytaj co można porobić z tą puszką :mrgreen:


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 9:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
szkoda ze ten odnosnik jest po angielsku ale juz wczesniej wiedzialem ze chlopcy robili cuda z nim a samochody dostawaly skrzydel... :D

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 9:08 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
mobilek pisze:
szkoda ze ten odnosnik jest po angielsku ale juz wczesniej wiedzialem ze chlopcy robili cuda z nim a samochody dostawaly skrzydel... :D

Ze skrzydłami bym nie przesadzał, ale trochę pobawić się można.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl