suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob maja 10, 2025 9:22 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 16, 2012 2:37 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn sty 16, 2012 1:48 pm
Posty: 2
Witam serdecznie.

Od jakiegoś czasu śledzę forum, ale jak to bywa dopiero jak się trafi na problem to człowiek się loguje i staje aktywny :)

...a właśnie problem ;)

Mam Vitarę Longa 1.6 16V 1996 / LPG IIg / brak cudów i liftów, lubię to co fabryka zrobi :)
Od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić z wolnymi obrotami.
Mam uszkodzoną przepływkę (od strzału z LPG), ale przedtem było dobrze (też z uszkodzoną) dopiero od niedawna coś zaczęło się nasilać.

Są nowe świece, kable WN, kopułka jest OK, wymieniałem silnik krokowy ISC (ale właściwie efekt bez zmian), termostat, przewody od podciśnienia przy kolektorze. Silnik chyba szczelny, temperaturę trzyma OK (termostat 88st) i dalej są jaja :(

Sprawa wygląda tak (opcja benzyna) :
Zimny silnik, odpalam, działa ssanie automatycznie, obroty 1500 +/- (różnie w zależności od temp. na zewnątrz).
Po chwili obroty spadają dosyć szybko. Ale potem jest problem z ich ustabilizowaniem.
Czasami są 1000, czasami 900 czasami 1200 czasami 200 :( ale nie tak żeby falowały, tylko ...

Kiedy np. włączę nagrzewnicę, światła i zaczynam kręcić kierownicą silnik traci wolne obroty.
Naciśnięcie hamulca też powoduje spadek obrotów. Czasami przy wolnym manewrowaniu lub przy hamowaniu i skręcie silnik potrafi tak zdusić że wspomaganie siada i prawie gaśnie albo i gaśnie w ogóle :/

Teoretycznie silnik sam powinien podbić obroty przy większym obciążeniu np. przy wspomaganiu, światłach, nagrzewnicy, klime. U mnie tylko podbija obroty jak włączę klimę.

Czy przy tym silniku ustawia się tylko wolne obroty na śrubie na przepustnicy (od góry) czy coś się jeszcze gdzieś reguluje, np. "czułość na obciążenie".

Ogólnie jest u mnie tak, że każde obciążenie powoduje coraz większy spadek wolnych obrotów.
Efekt jest taki że wolne obroty muszę ustawiać przy włączonej nagrzewnicy światłach itp. bo w innym wypadku będę miał 500 z ustawionych 1000 jak wszystko włączę :(

Na LPG niby chodzi ok bo podkręciłem, ale też potrafi go przydusić :( ale LPG to osobna sprawa.
Z tym sobie radzę, ale za cholere nie mogę dość do tego dlaczego go tak dusi na benzynie.

Silnik mam taki : http://www.boondoxmotorsports.com/engine_G16B_16V.jpg

Może ktoś z Was ma pomysł co to może być ? :)
Proszę o pomoc :)


Na górę
Post: wt maja 08, 2012 9:47 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 18, 2010 9:16 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
wyczysć przepustnice zobaczysz moze pomoze u mnie do gazu dali klapke antystrzałową i przy chamowaniu silnik gasł mozesz tesz sprubowac zablokowac egr taki malutki weżyk od podcisnieniana kolektorze ssącym lepiej jezdzi jesli masz 1.6 16V

_________________
1.6 16v LONG
Masz pytania tel.664761111


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl