suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob maja 10, 2025 8:59 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 16, 2012 12:17 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
Witam

Mam pewną drobną bardzo usterkę w mojej gv j20a 2002 z lpg

Mianowicie delikatnie szarpie na niskich obrotach przy jeździe
w zakresie obrótów do 2000 tys, przy odpuszczeniu pedału gazu.

Miał ktoś ?

Mapy lpg sprawdzone dawkę dałem trochę większą na niskich obrotach.
Na benzynie ten sam efekt jest ale ledwo zauważalny.
ELM pokazuje sporadyczny błąd nastawnika przepustnicy, Rozkręciłem wymyłem wyczyściłem i błędu tego już nie pokazuje.

Sprawdzałem miernikiem podciśnienia wpiętym w dolot i co jakiś czas jest szarpnięcie ostry spadek podciśnienia.

Spotkaliście się z tym lub podobnym problemem w j20 a?

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: pt kwie 20, 2012 8:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Sprawdź luzy zaworowe, pojeździj 2 dni na benzynie, żeby sterownik się zaadoptował.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pt kwie 20, 2012 8:18 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
ale do czego ma się adaptować i który sterownik Stag czy Ecu ?

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: pt kwie 20, 2012 9:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Sterownik benzynowy.
W dzisiejszych czasach nie można tak sobie wzbogacać, lub zubożać mieszanki gazowej. Każde zniekształcenie charakterystyki jest zauważone przez sterownik benzynowy i skorygowane - żeby mieszanka miała optymalny (dla katalizatora) skład. Gdy korekta wprowadzana jest przez dłuższy okres, zostaje zapamiętana i stosowana gdy sterownik nie może monitorować składu spalin - na zimno, przy przyśpieszaniu, hamowaniu. Trzeba pojeździć kilka godzin na benzynie żeby komputer oduczył się ewentualnych korekt spowodowanych wpływem instalacji LPG.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: sob kwie 21, 2012 7:28 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Pavel pisze:
Sprawdź luzy zaworowe, pojeździj 2 dni na benzynie, żeby sterownik się zaadoptował.


A w j20 nie ma hydraulicznych podstawiaczy?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob kwie 21, 2012 7:33 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
W J20A 128km nie w tym drógim nowszym 140km już tak

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: sob kwie 21, 2012 7:53 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Mieciu1 pisze:
W J20A 128km nie w tym drógim nowszym 140km już tak



Jesteś pewien że nie odwrotnie? Wszystkie serwisówki jakie teraz przejrzałem zeznają że w J20 z Vitary (132HP) i z GV (128HP) są hydrauliczne. A w 140 z gv od 2005 sa własnie mechaniczne.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob kwie 21, 2012 8:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lis 25, 2011 6:05 pm
Posty: 244
Lokalizacja: POLSKA
J20A ma popychacze hydrauliczne ostatnio sprawdzałem w swojej i w manualu
J20M VVT od 2005 na pewno VVT ze zmienną fazą rozrządu regulacja płytkami co 15 000 km.


Ostatnio zmieniony sob kwie 21, 2012 8:36 pm przez RDZIKI1, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: sob kwie 21, 2012 8:09 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
RDZIKI1 pisze:
J20A ma popychacze hydrauliczne ostatnio sprawdzałem w swojej i w manualu
J20M od 2005 na pewno VVT ze zmienną fazą rozrządu regulacja płytkami co 15 000 km.


A już sie bałem że bede musiał luzy regulować niedługo :)
Płytki to porażka totalna, miałem w toyocie, droga zabawa.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob kwie 21, 2012 8:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lis 25, 2011 6:05 pm
Posty: 244
Lokalizacja: POLSKA
Miałem tak samo podczas wymiany rozrządu zapomniałem sprawdzić luzy , czytam na dużym forum że w 2.0 16V regulacja płytkami co 15 000 km. :shock: no to myk do garażu i pokrywka zdjęta :mrgreen: .
Patrzę :shock: :shock: :shock: :shock: kurde gdzie te płytki no to do kompa i szukam w manualu a tam dwa silniki 2.0 16v NASZE stare i GV VVT 140 KM. regulacja płytkami - z czegoś serwisy muszą żyć :twisted:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: sob kwie 21, 2012 8:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
No właśnie o to mnie chodzi że nie trzeba regulować :) w nowszych już tak.Gdzieś pisali że te płytki to też co ileś wymiana albo conajmniej przeszlifowanie gdzieś w zakładzie zajmującym się tym :mrgreen:

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: sob kwie 21, 2012 8:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lis 25, 2011 6:05 pm
Posty: 244
Lokalizacja: POLSKA
http://newgrandvitara.net/FAQ/Service%2 ... Mpart1.pdf

Od 340 str.


Ostatnio zmieniony sob kwie 21, 2012 8:59 pm przez RDZIKI1, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: sob kwie 21, 2012 8:51 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Mieciu1 pisze:
No właśnie o to mnie chodzi że nie trzeba regulować :) w nowszych już tak.Gdzieś pisali że te płytki to też co ileś wymiana albo conajmniej przeszlifowanie gdzieś w zakładzie zajmującym się tym :mrgreen:


No to Cie opacznie zrozumiałem :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz kwie 22, 2012 3:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Płytki kupuje się w CerMotor po ~10zł. To nie problem. Nowa moda w konstrukcji silników, to regulacja luzów szklankami. Żartów nie ma, szklanki są pewnie po 200zł/szt. i żadnych podróbek.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl