suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 7:47 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 23, 2012 8:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn kwie 23, 2012 7:04 am
Posty: 30
Lokalizacja: Koszalin
Cześć jako zupełnie swieży posiadacz vitary jlx hard top 1.6 8V 1991r chciał bym was drodzy forumowicze zapytać o kwestie związana z pływaniem zawieszenia tudziez chyba całego auta...Nie miałem okazji jezdzic dotychczas niczym podobnym za wyjatkiem isuzu troopera stąd moje pytanie-czy vitara tak ma,że podczas ruszania na np. jakiejś powiedzmy krzywej dziurawej drodze ma sie wrażenie,ze tył nie nadąża za przodem a na rondzie jest wrażenie jak by sie miała przewrócic ?? może przesadziłem z tym przewróceniem sie ale tak było.Jak dotąd zmieniłem amorki z tyłu i tutaj mój babol (kupiłem je dzienm po zakupie vitary,teraz wiem,że mogłem od razu od poloneza wziąść) no ale trudno,poprawa w 10 % opony to 205/75/15 jakieś szosówki bardziej


Na górę
Post: pn kwie 23, 2012 8:35 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Sprawdź gumy w wahaczach i sworzeń sierżanta.

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pn kwie 23, 2012 9:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn kwie 23, 2012 7:04 am
Posty: 30
Lokalizacja: Koszalin
Dobra,jutro sprawdze. Domyślam się ,że sierżant to to ustrojstwo z tyłu przypominające wyglądem V .?
Wiem...będziecie się śmiac do rozpuku ale terminologia od sierżanta po wykrzyże jest mi w ogóle nie znana.Auto kupiłem pod wpływem impulsu dla swojej żony i to częsciowo z myślą o sobie(pociągnięcie łódeczki na ryby,dwa psy na spacer do lasu i zima na obrzeżach miasta) więc żaden ze mnie błotniak czy coś podobnego :) z czasem może dam się namówic na jakieś wyjazdy w teren ale póki co sprzątam i doprowadzam auto do porządku co by kobieta czuła się w nim dobrze a błoto jakoś średnio jej będzie pasowało...bynajmniej w ten czas :) Czytałem dużo tutaj na forum a nawet bardzo,lifty i inne cuda-fajnie działacie panowie i panie ,nie wykluczone,ze i ja się na cos zdecyduje.nawet dziś zmierzyłem vitare z tyłu przy krancach ramy 23 cm do podłogi ,chce jeszcze sprawdzic na dniach w jakim stanie są spręzyny i tyłi przód bo prawdopodobnie od nowości nie ruszane a auto ma swoje latka..


Na górę
Post: pn kwie 23, 2012 9:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
spokojnie kolego, tez nie wiele wiem jeśli chodzi o terminologie (przydałby się słownik dla nowicjuszy w sumie) :mrgreen:
sierżant to mocowanie wału/mostu do budy tak ?? jeśli się myle poprawcie
a wykrzyż to maxymalny hmm... coś takiego oo :D => http://lh6.ggpht.com/_X8Jd3DgBGSg/TPNnz ... 010166.jpg

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: wt kwie 24, 2012 6:16 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 10, 2011 7:24 pm
Posty: 236
Lokalizacja: Jaworzno
Cytuj:
sierżant to mocowanie wału/mostu do budy tak ?? jeśli się myle poprawcie


to jest mocowanie mostu do ramy :) to na zdjęciu jak pisał kolega lukasz2223 przypominające litere V :)

http://www.google.pl/imgres?q=sier%C5%B ... x=73&ty=48

zdjęcie z galerii NuVa myślę że nie będzie mi miał tego za złe :D


Na górę
Post: wt kwie 24, 2012 9:17 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Tak jak już napisali wcześniej masz prawdopodobnie do wymiany wszystkie elementy gumowo-metalowe zawieszenia. Taki objaw jaki opisałeś wskazuje na tylne wahacze wzdłużne i/lub sierżant, ale raczej szykuj sie na wiecej.
Aby tylko nie okazało się, że uszkodzone jest mocowanie tych elementów do ramy (rdza). Trzymam kciuki.

Dodatkowo do sprawdzenia:
- sprezyny
- amortyzatory
- gumy i koncowki stabilizatorów
- układ kierowniczy (drążki, końcówki...)

Nie są to drogie rzeczy, ale wszystko w sumie to już ładna sumka wyjdzie niestety.

Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt kwie 24, 2012 10:44 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn kwie 23, 2012 7:04 am
Posty: 30
Lokalizacja: Koszalin
Dzieki wielkie,mocowanie budy do ramy wygląda ok .Kupilem póki co łaczniki stabilizatora przód,i tuleje wachaczy łącznie 6 szt z czego 4 idą na przód a 2 na tył a co za tym idzie jeszcze musze dokupić reszte tyłu plus gume na tego całego sierżanta. Jak wcześniej pisałem spręzyny mają chyba z 20 lat ale wysokość auta bynajmniej z tyłu od ramy do ziemi to równe 23 cm chociaż wysokośc nie bedzie świadczyła na tyle o ich zmęczeniu-mam wrażenie że się zmęczyły już i zmiekły zwyczajnie...Mam w tej chwili wyjęty motor to przy okazji wymienie jeszcze tuleje na stabilizatorze z przodu bo jest super dojście no i to co będzie w zasięgu i w rozsądnych kosztach,wrzuce jakies fotki na dniach to zademonstruje co za gitare posiadam,-ocenicie jej stan


Na górę
Post: śr kwie 25, 2012 6:47 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Nie chodzi o mocowanie budy tylko o mocowanie wahaczy tylnych, sierżanta, sprężyn i amortyzatorów do ramy.
Sierżanta lepiej całego wymienić, oprócz gum może być luz na sworzniu.

A na tył nie powinno byc też 4 tuleje, po 2 na strone?
http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Polibusze-wahaczy-tylnych-Vitara/581

Sprawdź czy nie taniej caly wahacz tylny wyjdzie.
http://suzuki-czesci.pl/pl/c/Wahacz/31

Przygotuj sie, że śruby mocujące wahacze nie poddadzą się łatwo. Prawdopodobnie trzeba je będzie ogniem i mieczem brać :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 25, 2012 7:12 am 
Jak tak czytam ten wątek, to przypomina mi się moja pierwsza jazda vitarą. Wysiadłem z bejcy i na jazdę próbną a tu auto tak niesterowne, że bałem się zakrętów. Położyłem się pod auto a koleś mi ją rozbujał na boki i patrzę jak zawieszenie pracuje a tu zonk! Wszystko jak należy. Żadnych luzów. Myśłę, że to nie auto się źle zachowuje, a bardziej przyzwyczajenie do bardziej sztywnego zawieszenia daje znać o sobie. Teraz wyjąłem stabilizator, przednie amorki przestały trzymać, opony z względnie dużym balonem a po krętej leśnej drodze vitara jedzie jak po sznurku. Jak to jest pierwsze auto terenowe to trzeba się przyzwyczaić... Tak myślę, bo tak było ze mną.


Na górę
   
Post: śr kwie 25, 2012 7:37 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
cielaczek pisze:
Jak tak czytam ten wątek, to przypomina mi się moja pierwsza jazda vitarą. Wysiadłem z bejcy i na jazdę próbną a tu auto tak niesterowne, że bałem się zakrętów. Położyłem się pod auto a koleś mi ją rozbujał na boki i patrzę jak zawieszenie pracuje a tu zonk! Wszystko jak należy. Żadnych luzów. Myśłę, że to nie auto się źle zachowuje, a bardziej przyzwyczajenie do bardziej sztywnego zawieszenia daje znać o sobie. Teraz wyjąłem stabilizator, przednie amorki przestały trzymać, opony z względnie dużym balonem a po krętej leśnej drodze vitara jedzie jak po sznurku. Jak to jest pierwsze auto terenowe to trzeba się przyzwyczaić... Tak myślę, bo tak było ze mną.


Hehe, napisałem przecież ze łączniki wszystkie trzeba sprawdzić, ten między fotelem i kierownicą też :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 25, 2012 4:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn kwie 23, 2012 7:04 am
Posty: 30
Lokalizacja: Koszalin
Łącznik miedzy fotelem a kierownica jest jak najbardziej ok...(dla nie wierzących wgląd do badań i kilku duplomów) Nie czepiam się auta,że się buja bo to wkońcu vitara z lat 80-90 i nie jest to auto do pokonywania autostrady prędkościa 150 km/h Bujac bedzie i o tym wiem doskonale ale to o czym pisze to bardziej takie "niezgranie kół z budą " tak jak wczesniej napisałem-jak by tył nie nadązał za przodem a powinno byc odwrotnie.Napisałem,ze po samej wymianie amorów z tyłu poprawa jest wyczuwalna.Tuleje wachaczy tył ( po dwie tuleje na ten wleczony) wyglądają na całe ale guma ma lat 21 więc ona ma pewnie dośc i sie poparciała.To samo pewnie będzie ze sprężynami.Mocowanie w/w elementów o czym kol. wyżej pisał u mnie jest ok.Rama jest cała nie pognita i mocowania też wyglądają ok.Ciekawostka ad tym srubą co je trzeba ogniem i mieczem ....amortyzatory tył i łączniki stabilizatorów przód poszły normalnymi kluczami płaskimi !! może z wachaczami i reszta będzie gorzej ale nie wygląda to naprawde źle.Jak wrzuce spowrotem silnik to od razu podskocze na stacje ,poszarpac ją i zobacze jak się buda trzyma podczas szarpania( te krązki hokejowe łączące wydają się byc lekkuśko miekkawe) i zaczne po kolei wszystko robić....Szkoda,ze się pospieszyłem z tylnymi amorami kupiłem katalogowo do vitary gazówki delphi i teraz zachciało mi się ja podniesć ale maks to 5 cm bo już żona zaczeła rzępolić.


Na górę
Post: śr kwie 25, 2012 8:30 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
O kierowcy mówiłem w kontekście poprzedniego postu, że trzeba sie przyzwyczaić do innego prowadzenia. Nie miałem nic negatywnego na myśli.

Vitara nie musi bujać, można nią naprawdę dynamicznie pokonywać zakręty. Niejedna osobówka wymiękła podążając za mną w zakrętach :) Tylko trzeba zadbać o zawieszenie.
Te objawy które opisałeś są dokładnie takie jak u mnie teraz, podobno u mnie z zewnątrz widać jak tylny most próbuje wyprzedzić resztę samochodu. Właśnie jestem w trakcie wymiany wszystkiego w zawieszeniu przy okazji wymiany samego zawieszenia.
Podnieść możesz nawet na standardowych amorach: dystanse z profila chyba 50x50mm przedłużą amorki z tyłu i do tego gumy nad sprężyny 30-50mm. Tylko skoro na razie nie masz planów co do większych kół i wyjazdu w teren to po co psuć coś co jest dobre? Na małych kołach z liftem vitara wygląda jak... w sumie to nie wygląda :) sam oceń na podstawie mojej w fazie przejściowej z 2" liftu:

Obrazek

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 25, 2012 8:42 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
danthe ale ładna ( była kiedyś ) :lol:

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: śr kwie 25, 2012 8:52 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
dli009 pisze:
danthe ale ładna ( była kiedyś ) :lol:


Ano aż mi się łezka w oku zakręciła...

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl