suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 7:08 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lip 02, 2012 3:44 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Pewnie zwiera pin w ECU odpowiedzialny za klime i ECU podnosi obroty tak jak by klima sie załączyla.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lip 02, 2012 6:42 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
danthe pisze:
Pewnie zwiera pin w ECU odpowiedzialny za klime i ECU podnosi obroty tak jak by klima sie załączyla.

Może i du.pa ze mnie, ale...
pierwsze primo:
To jest silnik z baleno i jego komputer. :mrgreen:
drugie primo:
Podnieść obroty o 100-150 obr to nie problem (o tyle podniesie symulacja klimy i krańcówka wspomagania). Są do tego odpowiednie końcówki na ecu. Ale podnieś o 1000 obr...
trzecie primo:
To było pierwsze podejście na zasadzie metody jak zrobiłem to w samuraiu - tam ecu dał się oszukać.
czwarte primo:
Teoretycznie mogę sterować wolnymi obrotami w zasadzie dowolnie, wysyłając odpowiednie polecenia do ecu z zewnętrznego sterownika. Ponieważ ma jednak być w miarę prosto, to rozwiązanie mi się nie podoba.

No :P


Na górę
Post: pn lip 02, 2012 6:50 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Da sie sterować komputerem tak żeby osiągnąć dowolne obroty na jałowym. Jest to możliwe poprzez złącze diagnostyczne, ale nie jest łatwe i raczej tylko w trybie serwisowym dostępne.
Chyba, że wymusić tryb pracy taki jak na zimnym silniku. U mnie jest wtedy 2000rpm. Wystarczy czujnik temperatury zbocznikować :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lip 02, 2012 6:50 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No to kombinuj, kombinuj. Z tego co kojarzę to podnosiło do 1500 obr. a miał to w vitarze duud .

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn lip 02, 2012 7:23 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
wracając do silnika to jak bym miał pchać vr6 którego wszyscy wolkswagenowcy pchają tylko i wyłącznie dla dźwięku, lepszą jednostką z vw jest 2.0 abf... a synchro i tak by ci nic nie dało to jest ta sama skrzynia co w każdym innym golfie tylko z tyłu z wyjściem na wał... i silnik nie jest wzdłóżnie tak jak np w audi tylko jest poprzecznie tak jak we wszystkich golfach i audi a3...
wracając do silnika opla wybrał bym 2.0 8v właśnie za jego niezniszczalność i wysoki moment obrotowy (prawie 200Nm) dostępny już coś koło 2 tys obrotów... zrywa ci się pasek iiiii... masz bezkolizyjny rozrząd zakładasz nowy i jedziesz dalej a we wszystkich vw zrzucasz głowicę i patrzysz na zniszczenia :D
i nie to żebym miał coś do vw przez moje ręce przeszło już kilka tych aut
polo z 1,3 a później 1.4 silnikiem
audi b4 kombi 2.0
audi b4 cabrio 2,3 5 cylindrów na mechanicznym wtrysku
aktualnie mam a4 2.6 v6
a w domu przewija się od 7 lat golf 2 1.8 GT SPECIAL który w niedługiej przyszłości zostanie zastąpiony przez audi a3 lub golfa 4

i pomimo tego dalej nie założył bym żadnego silnika z koncernu vag (chyba że jakiegoś klekota)

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: wt lip 03, 2012 10:31 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
danthe pisze:
Da sie sterować komputerem tak żeby osiągnąć dowolne obroty na jałowym. Jest to możliwe poprzez złącze diagnostyczne, ale nie jest łatwe i raczej tylko w trybie serwisowym dostępne.
Chyba, że wymusić tryb pracy taki jak na zimnym silniku. U mnie jest wtedy 2000rpm. Wystarczy czujnik temperatury zbocznikować :)

Dowolne obroty, to przesadziłeś. Max około 1600. I jest to łatwe, jeżeli się podepnie pod złącze. Nie ma czegoś takiego jak tryb serwisowy - wysyłasz polecenie do ecu i je realizuje.
W baleno zimny silnik kręci się jakieś 1200 obr. W samuraiu było prawie 3000 :twisted: .
Jak widać każdy silnik/sterownik ma swoją specyfikę i wymaga indywidualnego podejścia.

Koncepcję już mam, tylko czasu brakuje na realizację.


Na górę
Post: wt lip 03, 2012 10:56 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kostuch pisze:
Dowolne obroty, to przesadziłeś. Max około 1600. I jest to łatwe, jeżeli się podepnie pod złącze. Nie ma czegoś takiego jak tryb serwisowy - wysyłasz polecenie do ecu i je realizuje.
W baleno zimny silnik kręci się jakieś 1200 obr. W samuraiu było prawie 3000 :twisted: .
Jak widać każdy silnik/sterownik ma swoją specyfikę i wymaga indywidualnego podejścia.

Koncepcję już mam, tylko czasu brakuje na realizację.


Musze sprawdzić, ale o ile pamietam to dało sie i 2500 ustawić poprzez scantool suzuki.
Podziel sie koncepcją jak to bez scantoola bezpiecznie zrealizować - może ktoś sie podejmie.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lip 03, 2012 12:47 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
danthe pisze:
kostuch pisze:
Dowolne obroty, to przesadziłeś. Max około 1600. I jest to łatwe, jeżeli się podepnie pod złącze. Nie ma czegoś takiego jak tryb serwisowy - wysyłasz polecenie do ecu i je realizuje.
W baleno zimny silnik kręci się jakieś 1200 obr. W samuraiu było prawie 3000 :twisted: .
Jak widać każdy silnik/sterownik ma swoją specyfikę i wymaga indywidualnego podejścia.

Koncepcję już mam, tylko czasu brakuje na realizację.


Musze sprawdzić, ale o ile pamietam to dało sie i 2500 ustawić poprzez scantool suzuki.
Podziel sie koncepcją jak to bez scantoola bezpiecznie zrealizować - może ktoś sie podejmie.


Zażyczyć sobie można dowolnych obrotów, ale fizycznie realizowane to jest przez otwieranie zaworu ISC. Jak się zawór otworzy do końca, to bardziej się już nie da :mrgreen:

Koncepcja jest taka, żeby dać dodatkowy obwód do sterowania ISC i przed nim sumator logiczny (sygnału z ecu i mojego). Jakby dać zamiast pstryczka generatorek pwm, to można sobie na potencjometrze zrobić płynną regulację.
Realizacja jest banalna, tylko parę godzin spokoju potrzeba, żeby czegoś z dymem niechcący nie puścić.


Na górę
Post: czw lip 05, 2012 10:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
a tak niżej niżej czyli jakiś dieselek ok 140 konny to pewnie coś typu vw bo z bmw lać na 6 garów to ciężko ;d
a moja noga do lekkich nie należy

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 7:07 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
viewtopic.php?f=6&t=7386&hilit=diesel

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 9:40 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
znam to znamo to :)

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 9:41 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Można i tak:

http://www.shropshire-suzuki.co.uk/foru ... 15&t=16764

Albo tak w samcu:

http://forum.difflock.com/viewtopic.php?t=53747

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 12:37 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Samca 1.9tdi widziałem na żywca w akcji. Bardzo miły widok.
Ale wymiana silnika na tdi wymusza wymiane calego napedu, moment obrotowy z dołu robi swoje.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob lip 07, 2012 10:58 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
ciekaw jestem ile wytrzymuje ukł. napedowy na tym TDI 8)

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: ndz lip 08, 2012 9:31 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Patryk32 pisze:
ciekaw jestem ile wytrzymuje ukł. napedowy na tym TDI 8)


W tym samcu którego widziałem zgodnie z zapewnieniami właściciela niewiele pozostało z oryginalnego napędu.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl