suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 12:12 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 14, 2012 8:24 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 02, 2011 2:38 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Zachpom
Witam
niestety dopadła mnie bolączka "zagotowania" płynu. Dziwna sprawa bo nie upalam samochodu, służy do jazdy na co dzień i rekreacyjnie po polnych/leśnych drogach.

Pojawiły sie bąbelki w chłodnicy, aktualnie latam bez termostatu:)

Przed zdjęciem głowicy chce maksymalnie dużo dowiedzieć na temat tego zabiegu. Podstawy nie są mi obce ale...

- Jakiej firmy uszczelkę polecacie?
- czy uszczelniacze zaworowe koniecznie wymieniać?
- Jakie momenty dokręcania śrub?

Mam Service manual ale jakoś dziwnie piszą żeby dokrecac na dwa razy (ok rozumiem) ale poźniej odkręcić do zera i na nowo ? jakos tak dziwnie.

Na jakie niuansy mogę się natknąć podczas tego zabiegu? Byłem na podpytówce u dwóch mechaników którzy uspakajali mnie z splanowaniem....

_________________
GV1 2005r SQ420W + STAG300


Na górę
Post: pn maja 14, 2012 10:23 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Najpierw to sprawdź czy wisko wiatraka działa. Bo jeżeli masz padnięte wisko to w korkach i przy małych prędkościach na stówę będzie ci się grzał do zgotowania płynu w chłodnicy.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pn maja 14, 2012 10:47 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jak już mu kipi przez chłodnice to raczej powinien głowice gibać.
dodatkowo sprawdził bym drożność wszystkich sekcji w chłodnicy, żeby sie nie zdziwic po remoncie że znowu się zagotuje.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn maja 14, 2012 2:48 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
mam to samo gotowała mi się v6 nawet przy normalnej jezdzie, nie mowiac juz w terenie co sie działo
visko niby nowe i niby działa, obecnie wsadzilem stare visko spiete na szytwno i jest ok, plynu nie ubywa, wiec szczelka raczej nie. Zostaje jeszcze tak jak mi pisali koledzy chlodnia, Moja nie wyglada zle, ale moze faktycznie ktores sekcje nie działają.
Da się to jakoś sprawdzić pewnie, czy tylko ręką macać chłodnice czy wszedzie gorąca ?j
Moze najpierw zepnij visko na sztywno i zobaczysz czy bedzie ci plyn uciekac?

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: pn maja 14, 2012 8:31 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Ręką ostrożnie można sprawdzić czy równomiernie się nagrzewa chłodnica. Jeśli środkowa sekcja jest nieczynna to się visco nie będzie odpowiednio ogrzewała. Poza tym wydajność chłodnicy jest mniejsza.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn maja 14, 2012 8:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 02, 2011 2:38 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Zachpom
W tej chwili mam wode w układzie, w chłodnicy pieknie sie pieni jak piwo w pokalu:)

Czyli jakimi momentami krecić głowice? :)

_________________
GV1 2005r SQ420W + STAG300


Na górę
Post: pn maja 14, 2012 8:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 8:59 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: pn maja 14, 2012 9:00 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jak w manualu napisali że trzeba odpuszczać i dokręcać na dwa razy to zapewne jakiś cel w tym jest.
Jeśli silnik był zagotowany to sprawdził bym głowicę u speca od głowic i przy okazji lekko splanował aby wyrównać płaszczyznę głowicy. Nie wiem jak jest w J20, ale zazwyczaj daje się nową uszczelkę przy zdejmowaniu głowicy, tutaj może się ktoś bardziej doświadczony wypowie.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn maja 14, 2012 9:15 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
cel jest taki ze jak pamietam to uszczelka jest stalowa i inaczej sie układa

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw lip 05, 2012 7:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 02, 2011 2:38 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Zachpom
Odgrzeje temat bo nic sie nie zmieniło, mimo wymiany uszczelki...

Uszczelka wymieniona, przestało bąbelkować.

Założyłem termostat, procedura odpowietrzenia czyli kilka razy rozgrzac i ostudzić, wode ze zbiorniczka ładnie pobrało.

Odpalam i w trase, po ok 2km woda sie gotuje a wąż przy termostacie zimny....

Termostatu mam dwa, stary i nowy. Oba sie otwierają przy 82-83C -sprawdzone elektrycznym termometrem.
Pompę wody zdemontowałem do oględzin, wyglada jak nowa, bez luzu, bez śladów zużycia.

W tej chwili parownik gazu odłączony. Ogrzewanie na max .

Co robie nie tak?

_________________
GV1 2005r SQ420W + STAG300


Na górę
Post: czw lip 05, 2012 7:59 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Chłodnica cała ciepła?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 6:07 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 02, 2011 2:38 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Zachpom
Wisko odpada bo chlodnica zimna... jakby termostat sie nie otwierał.

_________________
GV1 2005r SQ420W + STAG300


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 7:31 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kufcio pisze:
Wisko odpada bo chlodnica zimna... jakby termostat sie nie otwierał.


a moze chłodnica zamulona?
całą zimna czy tak nierówno nagrzana?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz paź 28, 2012 2:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 02, 2011 2:38 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Zachpom
Całe lato jeździłem bez termostatu,na wodzie. Samochód codziennie potrzebny do pracy, czasu jak to bywa za mało.
Idą mrozy trzeba zalać płynem no i założyć termostat.:)

Założyłem termostat ale wyciąłem ten luźno latający bolczyk, takze przepuszczał wodę. Odpowietrzanie standard czyli nagrzany i pozostawiony.
Wszystko ok. Tylko kiedy w nocy temperatura ok 0-3C ciężko mu sie nagrzac, jak załapie to trzyma.
Kiedy założę ten bolczyk, momentalnie łapie temperature ale po 1-2km gotuje wode....
Rece opadają...
-Chłodnica tylko z gory gorąca, równomiernie. Rura termostatu zimna.

-Termostaty mam dwa, oba sprawdzane w garnku miernikiem elektronicznym, jeden zaczyna sie uchylając przy 81,8C a drugi 82,1C
-Pompe wody wykręcałem, wygląda jak nowa, bez luzów, wirnik plastikowy bez jakichkolwiek śladów uszkodzenia.
Jak samochód był bez termostatu po otworzeniu korka chłodnicy woda silnie sie przelewała.

Próbowałem go odpowietrzyć ustawiając samochód na stromym podjeździe - bez efektów.

Na uwage zasługuje parownik którego węże wodne biegną w jednym miejscu wyżej od korka chłodnicy... ale po odpowietrzeniu silnika węże sa równomiernie gorące, zasilanie cieplejsze jak powrót.
Niby normalnie.... a wodę gotuje.

_________________
GV1 2005r SQ420W + STAG300


Na górę
Post: ndz paź 28, 2012 8:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lip 20, 2012 10:17 am
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
U mnie przy takich objawach pomogła wymiana chłodnicy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl