lutajman pisze:
..
- maksymalny dopuszczalny chwilowej pracy- 45 stopni
.....
czyli w vitarze z przodu starczyło by na chwilę
s3R pisze:
Miałem jeepa przez jakiś czas i szczerze mówiąc półosi z krzyżakiem niczego kompletnie nie brakuje.
Pewnie że na dobrej przyczepności przy ciasnym skręcie czuć że oddawanie napędu nie jest homokinetyczne ale kto jeździ z napędem po asfalcie.
W praktyce kompletnie to nie przeszkadza a krzyżak jest sporo wytrzymalszy od homokinetyka pomijające jego cenę.
W jeepie akurat półosie same są słabszym elementem. Ale mówimy o silnikach 4.0 z 300 Nm momentu obrotowego
Ten sam most w Vitarze pewnie żył by wiecznie.
........
tylko, że w jeepie masz sztywny most i krzyżak pracuje tylko w jednej płaszczyźnie a w vitarze wahacze i praca w 2 płaszczyznach, czego krzyżak nie wytrzyma.
Jak krzyżaki są takie super to pokarzcie mi zastosowanie takich krzyżaków w zawieszeniu podobnym do przedniego vitarowskieg gdzie półoś przednia pracuje w 2 płaszczyznach (tatra i cherokee to jedna płaszczyzna pracy)
już więcej nic nie piszę bo szkoda czasu mojego i wszystkich na drążenie bezsensownego tematu.
a może przeguby z bambusa będą dobre ?

EDIT:
s3R pisze:
.....
Ci którzy tak krytykują to rozwiązanie powinni się przejechać peepem. Też mi się wydawało że to jest dziwny patent ale w terenowym wozie wolał bym mieć krzyżaki.....
To pewnie do mnie
Proszę bardzo:
tu super krzyżaki w jak to nazwałeś "peepie"
(0:15 sekunda filmiku)
http://www.youtube.com/watch?v=OKWi334n ... el&list=UL
_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na
https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !