suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 9:55 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 914 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 31, 2013 6:58 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
Poszły instrukcje przed chwilą, poczekajmy a z się wytoczy z garażu :wink:

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: czw sty 31, 2013 8:47 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Kuuur...... już mam dość. Po wymianie uszczelki poprawy nie było. Zadzwoniłem do Slawa i zapytałem czy to możliwe bo u kolegi w Vitarze którą mam na warsztacie i ma taki sam silnik jak sprawdziłem na ile ma zapłon to wyszło że ma na 20 stopni. Powiedział że zapłon się sprawdza na zworce (czego nie wiedziałem) więc ustawiłem na 10stopni tak jak doradził (w sumie tak miałem ustawiony) ale sprawdziłem. Próba i to samo. Pomyślałem że ustawie na 20 stopni tak jak ma kolega i według mnie było lepiej. Potem jeszcze raz przestawiłem zwierając na kostce pin C i D i po każdym przestawieniu próba i według mnie najlepiej jest na 20 stopni więc tak zostawiłem. Dodam że próby odbywały się na tej samej trasie na odcinku jakieś 3-4 kilometry po każdym przestawieniu. Po pracy jadąc do domu czas na Pb obserwowałem i stwierdzam że nie jest dobrze. Wydaje mi sie że jak jej odbije to jedzie a jak nie to muli i koniec. Paliwo wciąga jak głupia. Kilkanaście prób na tym cudownym odcinku i pół baku zjadła.

Jeszcze jedna sprawa. Czy zwierając te dwa piny w kostce ma być jakaś zmiana w pracy silnika czy zmiana kąta? O co chodzi dokładnie z tym? Bo szczerze ja nie widze żadnej różnicy. Czy ustawiam ze zworką czy bez jest to samo. Nawet raz pojechałem ze zworkąna próbe i różnicy zadnej nie było. Może ja mam problem w tym właśnie że nie przyśpiesza zapłonu ?

Już nie mam siły do tego auta. :?
Ja pier...e !!! Nerwy mam!


Na górę
Post: pt lut 01, 2013 9:53 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kosib,
Zworka powoduje, że komputer nie reguluje kąta wyprzedzenia zapłonu i można go spokojnie ustawić na wartość spoczynkową (8-10 BTDC). Od tego kąta zaczyna się regulacja.
Jeżeli ustawisz "na dzień dobry" za dużo, to komputer przereguluje - w vitarze nie ma czujnika stuków i zacznie się spalanie detonacyjne (o ile w ogóle zmienia ten kąt :mrgreen: ).

Sprawdziłeś ten czujnik temperatury opornikiem?


Na górę
Post: pt lut 01, 2013 3:02 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Czujnik podmieniłem od Vitary która lata jak szalona. Opornika nie podstawiałem. Dzisiaj byłem u gaziarzy. Mikser zamontowaliśmy przed kolektorem i nic. Gaziarze z Krakowa czyli 40 km od emnie.Kolejne spostrzeżenie - im dalej się jedzie,im bardziej zgrzana tym gorzej. Zamula ją i koniec. Ani Pb ani LPG. Zastanawiam się nad sterownikiem bo w końcu on steruje tym wyprzedzeniem zapłonu tak?


Na górę
Post: pt lut 01, 2013 4:13 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Były vitary z podciśnieniową regulacją zapłonu. Ale to byś musiał mieć mieszek na aparacie zapłonowym.
Czujnik czujnikiem a to co widzi komputer to może być całkiem inna sprawa.


Na górę
Post: pt lut 01, 2013 6:12 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Jaki opornik podstawic do kostki? Ewidentnie na cieplym silniku jest gorzej po przejechaniu kilkunastu kilometrow.


Na górę
Post: sob lut 02, 2013 2:35 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kosib pisze:
Jaki opornik podstawic do kostki? Ewidentnie na cieplym silniku jest gorzej po przejechaniu kilkunastu kilometrow.

Jakieś 0,3-0,5k.


Na górę
Post: sob lut 02, 2013 4:44 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Bede działał z tym opornikiem w poniedziałek i nie tylko z opornikiem. Dzisiaj się wku....łem i pojechałem jej dać po garach czy chce jeżdzić czy nie. Znalazłem kałuże której wcześniej nie widziałem i która powstała po roztopach. Myślałem że jest płytko ale się okazało inaczej. Lewy przód zanurzony był po maske,pod nogami wody troche powyżej pedałów. Szybka akcja ratunkowa i szybkie wyciąganie uratowało komputer i reszte kabli. Niestety po wyjechaniu z wody nie działa obrotomierz i nie chodzi na PB więc grzebania ciąg dalszy i kolejne usterki do naprawy.


Na górę
Post: ndz lut 10, 2013 12:54 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Panowie. Ostatnio po tym jak auto na gazie w miare chodzi (tak mi się przynajmniej wydaje) dalłem troche spokój z grzebaniem którego mam dość już. Niestety po sobotniej przejażdżce kiedy brakło mi gazu myślałem że trzeba się będzie zwijać do domu bo na PB była masakra. Auto szarpie,raz jedzie raz nie,przerywa. Czuć nagłe spadki mocy. Zastanawiam się jakie objawy były by gdyby był uszkodzony regulator ciśnienia paliwa? A może pompa zaczyna szwankować ? Już nie wiem co mam robić. Może komputer jest uwalony? Co mam zrobić z tym autem. Brak pomysłów. :?


Na górę
Post: ndz lut 10, 2013 1:52 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
A sprawdzałeś rurki przy baku czy nie są przerdzewiałe albo popękane przewody co może być powodem zapowietrzania się układu paliwowego.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: ndz lut 10, 2013 5:23 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
marirus pisze:
A sprawdzałeś rurki przy baku czy nie są przerdzewiałe albo popękane przewody co może być powodem zapowietrzania się układu paliwowego.

Zanim sprawdzisz te rurki, to najpierw kup nowe albo jakieś gumowe, bo jak to wyjmiesz, to na 90 procent wszystko rozsypie się w rdzawy proszek ;)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz lut 10, 2013 6:20 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Nie sprawdzałem. Ale chyba czas się zabrać za tył czyli zbiornik w dół, wyciągnąć pompe może wymienić bo sądzę że ma już troche lat jak nie od nowości jest. Może sitko przytkane. Zbiornik wymieniałem z rok temu. Gdyby się zapowietrzał to jazda bez korka powinna załatwić sprawe prawda?


Na górę
Post: ndz lut 10, 2013 11:34 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kosib pisze:
Nie sprawdzałem. Ale chyba czas się zabrać za tył czyli zbiornik w dół, wyciągnąć pompe może wymienić bo sądzę że ma już troche lat jak nie od nowości jest. Może sitko przytkane. Zbiornik wymieniałem z rok temu. Gdyby się zapowietrzał to jazda bez korka powinna załatwić sprawe prawda?


Może po prostu zmierz ciśnienie paliwa.
Ale jak ci wychodziła za bogata mieszanka, to nie podejrzewam niewydajnego układu paliwowego - wtedy by było za ubogo.


Na górę
Post: pn lut 11, 2013 9:09 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Ale wcześniej była tylko zmulona czasem a teraz ją przytyka dosłownie i szarpie.


Na górę
Post: wt lut 26, 2013 10:29 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Oczywiście problem jest nadal. Raz lepiej raz gorzej ale ogólnie źle.Wczoraj jechałem i zapierdala jak szalona. Moje kolejne spostrzeżenie. Dzisiaj godz 21.00 wychodze z pracy. Auto stało cały dzień. Odpalam i jade na PB (gazu brakło) oczywiście od razu czuje że oprócz tego że niema czym jechać to auto poszarpuje. Zauważyłem to kiedyś i dzisiaj postanowiłem to sprawdzić i potwierdzić. A mianowicie że strasznie się wydech grzeje więc po przejechaniu około 1km zatrzymałem się żeby sprawdzić wydech czy jest nagrzany. Na końcu rura dosłownie parzy. Nie da się dotknąć. Po przejechaniu kilometra (auto zimne po całym dniu) to chyba dziwne. Kiedy auto jeździ normalnie tłumik ma normalną temperature. Ogólnie auto "pierdzi" "buczy" a nie jedzie.
Koledzy niech ktoś kto ma takie informacje powie mi dokładnie co steruje wyprzedzeniem zapłonu. Co daje sygnał do czego i co i jak działa.
Aparat z czujnikiem halla daje sygnał do sterownika tak? Co robi Map sensor. Troche wiem ale pytam. Wtedy sprawdze każdy element,każdy kabel,każdy wężyk. Opadam z sił. Jak auto nie jedzie to pali jak smok.

POMOCY POMOCY POMOCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 914 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl