suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 10:52 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 04, 2013 3:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
strzelam w ciemno że w suzuki-czesci...

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: czw kwie 04, 2013 3:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 21, 2011 6:10 pm
Posty: 343
Lokalizacja: Mielec
to bedzie chyba to
http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Tuleja-pro ... amurai/215

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v 91r cabrio
Escape Evo 12000 Sprzedane;)
Silverstony 117 sport 31
------------------------------------
Suzuki Vitara 2.0 v6 95r
Lift +4' Radzikone, Body lift +2'
reszta w trakcie motania;)


Na górę
Post: czw kwie 04, 2013 6:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2009 1:41 pm
Posty: 544
Lokalizacja: okocim-rogal
ok. dzięki. i tak musze znaleźć czas żeby to ogarnąć.

_________________
1.6 8v cabrio
lift 4 cale
body 2 cale
MATADORY 235/75/15 na alu
FEDIMA X... E... 31/10.5/15
zapasowka odbita na klapie:(
---------------------------


Na górę
Post: pn kwie 08, 2013 6:15 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 14, 2012 8:47 am
Posty: 84
Lokalizacja: Mazowieckie/Tłuszcz
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1990
voytech pisze:
Witam kolegów
Problem jak w temacie, załączam 4x4 - nie ważne H czy L, próba ruszenia do przodu/tyłu chrobocze, wyje, przeskakuje nierównomiernie, żeby ruszyć trzeba mocno cisnąć, trzyma mocno jakby śrubokręt w tryby wsadził, ogólnie masakra.. Na 2H idzie normalnie i teraz moje pytanie, czy "skończył" mi się reduktor? Czy jakaś inna przyczyna takiego stanu? Po ostatnim moim podjeżdżaniu pod dosyć stromy najazd (jakieś70*) usłyszałem dosyć mocne pierdyknięcie (wydawało mi się że przyhaczyłem ramą o jakiś kamień), ale żadnych objawów zblokowania kół czy coś.. Dziś próbuję załączyć 4x4, a tu zonk..

Dodam jeszcze, że na mój chłopski rozum, przedni most raczej (zdecydowanie) odpada, nie mam sprzęgieł na piastach, tylko zbieraki, więc jeśli miałby być zmielony most, to nie pojechałbym wcale, a tak jak pisałem wcześniej- 2H robi..
Czy łańcuch w reduktorze w pozycji 2H pracuje tak samo jak w 4H/L, czy dopiero po załączeniu napędu zaczyna pracę (owe stuknięcie można by podpiąć pod przeskoczenie /uszkodzenie tryba napędowego/ zerwanie łańcucha)? Prosiłbym o potwierdzenie moich domysłów bardziej obeznanych użytkowników, ewentualnie wskazania kierunku do dalszego poszukiwania problemu.

Pozdrawiam


hej. u mnie objawy były identyczne, okazało sie że przegub się rozpadł. wymiana pomogła natychmiastowo :D

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v '90r., wyciung DW Maverick 12000lb, oponki MT, Lift 4" Radzikone


Na górę
Post: pn kwie 08, 2013 3:26 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2009 1:41 pm
Posty: 544
Lokalizacja: okocim-rogal
a u mnie narazie oznaki hrobotania ustały :wink: z tym że sprawdzenie polegało na wyjechaniu z garażu i zrobieniu paru metrów do przodu i tyłu i na tym sie zabawa skończyła(czytaj -siadłem w zamarzniętym śniegu ) jednak na taki śnieg lepsze są MT niż zimówki :mrgreen:

_________________
1.6 8v cabrio
lift 4 cale
body 2 cale
MATADORY 235/75/15 na alu
FEDIMA X... E... 31/10.5/15
zapasowka odbita na klapie:(
---------------------------


Na górę
Post: pt kwie 26, 2013 8:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2009 1:41 pm
Posty: 544
Lokalizacja: okocim-rogal
no i kiszka :evil:
tuleje nie dostępne :oops:
ma ktoś na zbyciu??
ewentualnie w grę wchodzi dotoczenie :?

_________________
1.6 8v cabrio
lift 4 cale
body 2 cale
MATADORY 235/75/15 na alu
FEDIMA X... E... 31/10.5/15
zapasowka odbita na klapie:(
---------------------------


Na górę
Post: sob kwie 27, 2013 6:58 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Przerób to na łożyska albo kup całe zwrotnice używki:roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob kwie 27, 2013 11:30 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
U Sławka też nie ma? Jak brak to używki z tulejami, lub z łożyskami, lub przeróbka na łożyska. U siebie mam jedną zwrotnicę z łożyskiem drugą z tuleją i wszystko śmiga

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: sob maja 04, 2013 8:27 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2009 1:41 pm
Posty: 544
Lokalizacja: okocim-rogal
czekam mają być dostępne. skoro tamte wytrzymały 24 lata to nie ma co kombinować i trzeba założyć nowe tuleje :wink:



p.s.
jak sie mają łożyska do tulei z wytrzymałością i odpornością na rózne syfy?

_________________
1.6 8v cabrio
lift 4 cale
body 2 cale
MATADORY 235/75/15 na alu
FEDIMA X... E... 31/10.5/15
zapasowka odbita na klapie:(
---------------------------


Na górę
Post: wt maja 28, 2013 7:33 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
witam,
mam podobny problem, jak zapnę 4x4 zazwyczaj (automaty) zapinam na 4L i bardzo delikatnie ruszam to z lewego koła słychać mocne pierdyknięcie a podczas jazdy tykania też z lewego koła,.

obwiniam sprzęgiełko bo podczas jazdy nawet przy największych obciążeniach nie występuje to mega pierdyknięcie natomiast ciągle słychać tykanie. czy mogę zamienić sprzęgiełka stronami żeby sprawdzić?

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt maja 28, 2013 8:13 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
jak najbardziej możesz

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: czw lis 07, 2013 8:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2009 1:41 pm
Posty: 544
Lokalizacja: okocim-rogal
jako że ostatnio człowiek zarobiony jest i vitka przebywa w większości w garażu, po wymianie tulei było spoko przez jakiś czas (w wiekszości po czarnym śmigała :wink: )
potem problem narastał i poszedł do wymiany oleum w moście-ze starego została tylko woda i szlam (skutki topienia i zaniedbania :wink: ) oraz uszczelniacza na wale, po wymianie było cichutko przez pare km i znowu sie zaczeło.
przy przekładaniu kół, prawe po rozłączeniu sprzęgiełka, nadal było zblokowane(sprzęgiełka przy wymianie oleum były czyszczone i smarowane)
przyszła pora na kolejne odstawienie do mechanika i sie okazało że jedno łożysko przestało istnieć a reszta do wymiany, z tym że cenowo około 550 i niedostępne na chwile obecną.
w związku z tym padła decyzja coby poszukać nowego mostu. czy aby to dobre rozwiązanie?

_________________
1.6 8v cabrio
lift 4 cale
body 2 cale
MATADORY 235/75/15 na alu
FEDIMA X... E... 31/10.5/15
zapasowka odbita na klapie:(
---------------------------


Na górę
Post: pt lis 15, 2013 9:41 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
wymieniłem sprzęgiełka na manuale, strzały chrobitania i terkania ustały:) kultura i jakość napędu nie do porównania bajecznie aksamitnie to chodzi

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn lis 18, 2013 7:49 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
gutek.a4 pisze:
wymieniłem sprzęgiełka na manuale, strzały chrobitania i terkania ustały:) kultura i jakość napędu nie do porównania bajecznie aksamitnie to chodzi

A przekręciłeś je w pozycję "lock"? :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn lis 18, 2013 9:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
zax pisze:
gutek.a4 pisze:
wymieniłem sprzęgiełka na manuale, strzały chrobitania i terkania ustały:) kultura i jakość napędu nie do porównania bajecznie aksamitnie to chodzi

A przekręciłeś je w pozycję "lock"? :mrgreen:


eeeh.... o tym nikt nie mówił...:)

nie no, oczywiście że przekręciłem, samo przekręcanie wymaga mniej siły niż ustawianie zegarka, koleś od którego kupiłem miał dekle na felgach które przysłaniały sprzęgiełka i nie wiedział że coś takiego tam jest, ciągle jeździł na lock, ma jeszcze skrzynie z reduktorem i most tylny do sprzedania wszystko nie zmęczone bo nie jeździł w terenie używał vitary typowo miejsko, a jego vitara dostała strzała tak że rama się poddała zresztą straszna rdza i na budzie i na ramie.

ale tak czy siak. jazda na manualnych jest aksamitna jak welvet, nie ma strzałów, przeskoków i terkotania, nie ma tej chwili bezczynności przedniego napędu.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl