suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 11:53 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 28, 2013 11:39 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob lis 24, 2012 4:17 pm
Posty: 4
Witam
juz pisalem na temat problemu z silnikiem, ale nikt mi nie doradzil.
Posiadam:
Grand Vitara 2006r
2.0 benzyna 140km +lpg
Przebieg - 125000

Wlewalem juz olej Shella 5w40, 5w30
Mobile
Castrol
Liqui Moly

Za pierwszym razem jak bylem u mechanika z tym problemem to wymienilem pierscienie bo byly `przepalone`. Uszczelka pod glowica itd. wszytko bylo ok.
Nie `pluje` z tlumika olejem, nie kapie i nie dostal sie olej do zbiornika od chlodnicy czy cos.

Po ostatnim nalaniu oleju Shell 5w40 przejechalem 3500km i patrze dzisiaj na miarce nie ma nic. Dolalem 1litr Shell 5w30 zeby mozna bylo jeszcze pojezdzic.

Pomoze mi ktos co moge z tym zrobic ? Zanim pojade do mechanika i wezmie mi majatek za rozebranie silnika ????

POMOCY!!


Na górę
Post: pt cze 28, 2013 2:25 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
GremliN pisze:
juz pisalem na temat problemu z silnikiem, ale nikt mi nie doradzil.

Jak pisałeś skoro to Twój pierwszy post? Dodatkowo przydało by się uzupełnić profil i przywitać.
GremliN pisze:
Wlewalem juz olej Shella 5w40, 5w30
Mobile
Castrol
Liqui Moly

Przy tak szybkim ubywaniu oleju nie ma znaczenia co lejesz.
Kup najtańszy markowy 10W40 - szkoda kasy na lepsze oleje.
GremliN pisze:
Za pierwszym razem jak bylem u mechanika z tym problemem to wymienilem pierscienie bo byly `przepalone`. Uszczelka pod glowica itd. wszytko bylo ok.
Nie `pluje` z tlumika olejem, nie kapie i nie dostal sie olej do zbiornika od chlodnicy czy cos.


Rozumiem że uszczelniacze zaworów i wszystkie pierścienie były wymienione. Powierzchnia cylindrów sprawdzona i jest ok?
Nie dymi na niebiesko?
Sucho jest wszędzie przy silniku?
GremliN pisze:
Po ostatnim nalaniu oleju Shell 5w40 przejechalem 3500km i patrze dzisiaj na miarce nie ma nic. Dolalem 1litr Shell 5w30 zeby mozna bylo jeszcze pojezdzic.

Masz problem z ubywaniem oleju i sprawdzasz poziom co 3500km?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt cze 28, 2013 2:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lis 08, 2012 8:34 am
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
Sprawdź po pierwsze kompresję na cylindrach. Poszukaj dokładnie wycieków. Możesz sprawdzić skład spalin.
Nie ma siły, żeby olej sam z siebie znikał.
Możesz wlać olej, który będzie bardziej lepki w wyżsyzch temperaturach (np 5w-50). Ja mam tak w Golfie żony. Jak wleję cokolwiek mniej niż 50 to znika. Zalany syntetykiem 0/5w-50 nie ubywa nic.


Na górę
Post: pt cze 28, 2013 2:47 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Sprawdziłeś stan oleju po wystygnięciu silnika, czy zaraz po jego zgaszeniu ?

:mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt cze 28, 2013 2:49 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
NuVo pisze:
Sprawdziłeś stan oleju po wystygnięciu silnika, czy zaraz po jego zgaszeniu ?

:mrgreen:

o tym nie pomyślałem :roll:

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt cze 28, 2013 2:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
Sprawdz po nocy na rownym.

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: pt cze 28, 2013 3:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
Ale wedlug mnie mechanior zmienil pierscienie, glowicy nie planowal,bo juz bys Sie za innym piecem rozgladal,a to akurat byly uszczelniacze.
I nie sadze ze nie kopci po nocy i jak mu depniesz....
Przepalaja Sie zawory chyba pierscienie Sie zapiekaja.....
Czy Twoja Vitarka nie przyjechala do nas z Danii?Bo jak tak to 125 tys. to miala ale na poczatku 2007...:-).

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: pn lip 01, 2013 9:45 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob lis 24, 2012 4:17 pm
Posty: 4
BartekWPR pisze:
Ale wedlug mnie mechanior zmienil pierscienie, glowicy nie planowal,bo juz bys Sie za innym piecem rozgladal,a to akurat byly uszczelniacze.
I nie sadze ze nie kopci po nocy i jak mu depniesz....
Przepalaja Sie zawory chyba pierscienie Sie zapiekaja.....
Czy Twoja Vitarka nie przyjechala do nas z Danii?Bo jak tak to 125 tys. to miala ale na poczatku 2007...:-).



Hehe tak z Dani ;P Ale jak patrzylem po Vinie to rok przed moim zakupem miala 125tysiecy km wiem ze ktos skrecil licznik:P


Na górę
Post: pn lip 01, 2013 9:49 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob lis 24, 2012 4:17 pm
Posty: 4
danthe pisze:
GremliN pisze:
juz pisalem na temat problemu z silnikiem, ale nikt mi nie doradzil.

Jak pisałeś skoro to Twój pierwszy post? Dodatkowo przydało by się uzupełnić profil i przywitać.
GremliN pisze:
Wlewalem juz olej Shella 5w40, 5w30
Mobile
Castrol
Liqui Moly

Przy tak szybkim ubywaniu oleju nie ma znaczenia co lejesz.
Kup najtańszy markowy 10W40 - szkoda kasy na lepsze oleje.
GremliN pisze:
Za pierwszym razem jak bylem u mechanika z tym problemem to wymienilem pierscienie bo byly `przepalone`. Uszczelka pod glowica itd. wszytko bylo ok.
Nie `pluje` z tlumika olejem, nie kapie i nie dostal sie olej do zbiornika od chlodnicy czy cos.


Rozumiem że uszczelniacze zaworów i wszystkie pierścienie były wymienione. Powierzchnia cylindrów sprawdzona i jest ok?
Nie dymi na niebiesko?
Sucho jest wszędzie przy silniku?
GremliN pisze:
Po ostatnim nalaniu oleju Shell 5w40 przejechalem 3500km i patrze dzisiaj na miarce nie ma nic. Dolalem 1litr Shell 5w30 zeby mozna bylo jeszcze pojezdzic.

Masz problem z ubywaniem oleju i sprawdzasz poziom co 3500km?



1. Ten tekst wklejalem z innego forum bo nie chcialo mi sie juz go redagowac ;)
2. Olej sprawdzam czesto, ale brak oleju zanotowalem po przejechaniu okolo 3500km
3. Wiem tylko tyle ze rozkrecil tak silnikmaby wymienic pierscienie bo wedlug nieto to byl problem
4. Moze teraz zauwazylem ze troche silnik jest `brudny` od oleju.
5. Pod samochodem czy cos nie ma sladu
6. Sprawdzam olej rano, jak jest zimny i stoi w garazu
7. A jesli chodzi o cylindry itd. tego juz nie sprawdzilem bo za ta prace co zrobil juz wzial nie male pieniadze.


Na górę
Post: pn lip 01, 2013 10:54 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
GremliN pisze:
1. Ten tekst wklejalem z innego forum bo nie chcialo mi sie juz go redagowac ;)

To zapraszam do powitań i uzupełnienia profilu :)
GremliN pisze:
2. Olej sprawdzam czesto, ale brak oleju zanotowalem po przejechaniu okolo 3500km

Nagle pomiedzy kolejnymi sprawdzeniami ubyło tyle że suchy bagnet był?
GremliN pisze:
4. Moze teraz zauwazylem ze troche silnik jest `brudny` od oleju.

Sprawdź więc dokładnie gdzie jest brudny, sprawdź kompresję i sprawdź czy nie dymi na niebiesko.
Szybki ubytek oleju może być spowodowany awarią uszczelniacza wału od strony skrzyni. Ale to by raczej chlapało olejem mocno.
GremliN pisze:
7. A jesli chodzi o cylindry itd. tego juz nie sprawdzilem bo za ta prace co zrobil juz wzial nie male pieniadze.

To sie zapytaj tego drogiego fachmana co zrobił za tą kasę.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lip 01, 2013 10:56 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
Teraz to mu powie że wszystko zrobił, nawet polerkę....:)

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: pn lip 01, 2013 12:09 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob lis 24, 2012 4:17 pm
Posty: 4
Ale to dymenie na niebieski to zimny czy cieply silnik ??
I moze Wam pokaze filmik jak glosno chodzi silnik i pare fot?? Bo co mechanik to rozbieramy silnik albo wlej byle co i jedz dalej ;PP


Na górę
Post: wt lip 02, 2013 8:11 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
GremliN pisze:
Ale to dymenie na niebieski to zimny czy cieply silnik ??
I moze Wam pokaze filmik jak glosno chodzi silnik i pare fot?? Bo co mechanik to rozbieramy silnik albo wlej byle co i jedz dalej ;PP


Nie powinien dymić na niebiesko ani przy zimnym ani przy ciepłym.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl