suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 4:41 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 29, 2015 8:58 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
pompa suzuki vitary podaje ciśnienie od 3 do 4 bar a nie takie jak na aukcji 0,3 do 0,4 suzuki vitara ma bardzo wydajną pompe paliwa


Na górę
Post: pt sty 30, 2015 11:00 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Zauważ, że chodzi o pompę do gaźnika, a nie wtrysku, a ta musi być niskociśnieniowa.

_________________
SJ416


Na górę
Post: pt sty 30, 2015 10:20 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
nie doczytałem :shock:
a ja wiem co był zrobione ktoś zmienił głowice na taką od wtrysku i dla tego nie masz pompki i zaślepki :roll:


Na górę
Post: sob sty 31, 2015 7:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 04, 2014 8:42 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Stróża
A myślisz, że skąd w moim podpisie hasło "hybrydowy"? :P

Zdemontowałem dzisiaj zbiornik, który okazał się być w bardzo przyzwoitym stanie. Wypłukałem go porządnie benzyną, naprawiłem jeden z kabli od pływaka bo zaśniedział i się urwał, przedmuchałem i przepłukałem benzyną przewód zasilający i od powrotu, zamocowałem przy okazji zakupioną pompkę. Przy okazji wyszło, że potrzeba wymienić rurę wlewu i od przelewu bo są tak skorodowane, że się do niczego nie nadają. Może ktoś ma coś takiego? Nic więcej nie zrobiłem bo nie zdążyłem kupić wężyków i zamontuję wszystko dopiero za tydzień, no i muszę dokupić filtr paliwa. Mam jeszcze dwa pytania, otóż

1. Z wiązki, która idzie nad bakiem wychodzą dwie wtyczki. Jedną podłączony był pływak (żeńską), natomiast druga (męska) wisiała luzem. Czy całe wiązki w Vitarach nie były do siebie podobne? Tak wiem, że 16v sterowane jest komputerem, ale wygląda to tak, jakby ta druga wtyczka była do zasilania elektrycznej w tej właśnie wersji. Jeśli się mylę to do czego ona służy? Niestety nie mam zdjęcia żadnego.

2. Tutaj zdjęcie zrobiłem. Z gaźnika wychodzą te trzy króćce. Jeden to na pewno zasilający, drugi od powrotu, a trzeci nie mam pojęcia od czego. Moglibyście mi powiedzieć, który jest który i do czego służy ten trzeci? Z góry wielkie dzięki
Obrazek

_________________
Gaźnikowy potwór z bagien.


Na górę
Post: sob sty 31, 2015 8:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
potrzebny jest trójnik paliwa przed gaźnik . Z średnicami 8 wejście, wyjście powiedzmy 4 i 6. Ze zbiornika podłączasz do 8 , 4 na gaźnik 6 na rurki koło gaźnika(są dwie ) i powrót z drugiej rurki .
Jak chcesz to jutro zrobię fotę.

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: sob sty 31, 2015 9:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 04, 2014 8:42 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Stróża
best000 pisze:
potrzebny jest trójnik paliwa przed gaźnik . Z średnicami 8 wejście, wyjście powiedzmy 4 i 6. Ze zbiornika podłączasz do 8 , 4 na gaźnik 6 na rurki koło gaźnika(są dwie ) i powrót z drugiej rurki .
Jak chcesz to jutro zrobię fotę.



Każda pomoc z Waszej strony jest przeze mnie mile widziana!
A więc która z rurek, które zaznaczyłem na zdjęciu jest od powrotu? 1 czy 2?

_________________
Gaźnikowy potwór z bagien.


Na górę
Post: sob sty 31, 2015 9:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 29, 2013 9:28 am
Posty: 280
Lokalizacja: Garwolin
Jeżeli chodzi o przewód elektryczny do zasilania elektrycznej pompy paliwa to o ile sie nie myle powinien mieć różowy kolor.


Na górę
Post: ndz lut 01, 2015 9:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
owooveck pisze:
best000 pisze:
potrzebny jest trójnik paliwa przed gaźnik . Z średnicami 8 wejście, wyjście powiedzmy 4 i 6. Ze zbiornika podłączasz do 8 , 4 na gaźnik 6 na rurki koło gaźnika(są dwie ) i powrót z drugiej rurki .
Jak chcesz to jutro zrobię fotę.



Każda pomoc z Waszej strony jest przeze mnie mile widziana!
A więc która z rurek, które zaznaczyłem na zdjęciu jest od powrotu? 1 czy 2?

Nie miałem czasu rozkręcić i sprawdzić , w środę dam Ci znak. Ten 1 i 2 to chyba tak musi być i jest to obieg płynu. Suka za gaźnikiem ma osobno przykręcone trzy rurki w które podłączasz dopływ i powrót paliwa a one są podłączone go gaźnika . Nawet jak by co to mam w garażu takie rurki :). Pompę elektryka mam podłączoną przy gaźniku i wpięta jest pod napięcie zaworka w gaźniku, który na wyłączonym zapłonie odcina dopływ paliwa do gaźnika ( zapłon (+)jest napięcie i pompa działa , zapłon (-) nie ma napięcia pompa nie dział elektro zawór odcina dopływ paliwa.

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: pn lut 02, 2015 11:08 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 04, 2014 8:42 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Stróża
Im więcej zdjęć tym lepiej :)
Pompkę przykręciłem w miejscu filtra na ramie, ale chyba jednak to nie by dobry pomysł i dopóki jej nie podłączyłem to jednak zamocuję w innym miejscu. Ale to i tak dopiero w sobotę

_________________
Gaźnikowy potwór z bagien.


Na górę
Post: wt lut 03, 2015 10:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
opis do zdjęć:
za gaźnikiem do śrubek mocujących kolektor ssący powinny być przykręcone takie 4 rurki. Nr opiszę co one prowadzą i w którą stronę :)- u mnie z pompy elekryka uniwers.przez trójnik chyba 8/6/4
1) dopływa paliwo z pompy przez trójnik średnicy 4
2) dopływa paliwo z pompy przez trójnik śr. 6
3) powrót paliwa do zbiornika
4) rurka najcięższa doprowadza podciśnienie do ap. zapłonowego.
5) miejsce podpięcia pompy paliwa ( kostka od zaworu w gaźniku- przy przekręconym zapłonie jest napięcie + , minus złapałem z pod śrubki na ap. zapł.)


- a jeszcze jedno, pompa jest pod maską bo przy ramie bałem się o jej trwałość - powinienem jeszcze zamontować przed pompą zaworek zwrotny żeby wacha się nie cofała. po przekręceniu stacyjki słychać jak paliwo dociera do pompy po ok 2 sek i tyle pracuje na sucho a to jej pewnie nie służy :)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: pt lut 06, 2015 4:06 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 04, 2014 8:42 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Stróża
Dzięki, już wszystko jasne, jutro jadę wszystko motać i mam nadzieję wrócić na kołach :)

_________________
Gaźnikowy potwór z bagien.


Na górę
Post: śr lut 25, 2015 11:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 04, 2014 8:42 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Stróża
Po wielu przeciwnościach w końcu udało mi się podejść z całym zebranym majdanem do auta. Zrobiłem wlew, podłączyłem wszystkie węże według zdjęć, naprawiłem pływak, wyczyściłem bak, pociągnąłem kabel do pompki i kibel. Nie wiem co robię nie tak, ale powiedzcie mi proszę, jak Wy je zamontowaliście bo moja nie zasysa paliwa z baku. Ba! Nie zasysa nawet z bańki. Co ciekawsze przy zanurzeniu samego króćca pompuje, a przy podłączonym wężyku wcale. Bieguny podłączam dobrze, kierunek przepływu też jest dobry, a paliwo nie płynie...
Pompka to uniwersalna niskociśnieniowa SKV.

_________________
Gaźnikowy potwór z bagien.


Na górę
Post: sob lut 28, 2015 10:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
Miałem 2 uniwersalne pompy,
1. w gaźnikowcu - mocowana do grodzi, zasilanie ze stacyjki.
Działała, ale na początku trochę jej schodziło, musi się zalać by pociągnąć.
2. w 1.6 na wtrysk, mocowana na ramie, zasilanie z przewodów przy baku. Ta załapała od strzała, bo miała bliżej do paliwa.
Poczekaj chwilę, aż się zaleje.

Obie najtańsze z alle..ro
Ta do gaźnika wyglądała tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e14 ... 47fae.html
Buczały ale chodziły poprawnie.

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: ndz mar 01, 2015 12:23 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 04, 2014 8:42 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Stróża
W przypadku jednej czekałem, aż się zatarła bo nie ciągnęła. Drugą, którą kupiłem, i którą mam teraz "zalałem" poprzez podłączenie dodatkowo pompki z Webasto ze starego PKS'a (elektryczna membranowa). Kiedy ta zaciągnęła paliwo, to ta druga podłączona do zasilania też zaczęła pompować. Ale jak tylko auto postało minutę dwie, benzyna cofnęła się z przewodu aż do filtra i pompka znów nie miała siły zassać paliwa, które notabene było od niej oddalone o 4-5cm. W tej chwili mam podłączonego tylko tego starocia od Webasto i śmiga. Pyrkocze radośnie, ale auto jeździ. Zapaliło od pierwszego przekręcenia kluczyka, a silnik nie widział benzyny od kilku lat. Pompkę podłączyłem pod elektrozawór, który był na grodzi.
Ogólnie chciałbym podziękować wszystkim którzy mi pomogli czy to częściami czy poradami. Wasza pomoc była dla mnie bezcenna :wink:

Skoro problem został rozwiązany to myślę, że temat można zamknąć.

_________________
Gaźnikowy potwór z bagien.


Na górę
Post: ndz mar 01, 2015 11:11 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
owooveck pisze:
Skoro problem został rozwiązany to myślę, że temat można zamknąć.


Jakbyś kiedyś jednak dawał normalną pompkę, to zamontuj ją w obniżeniu przewodów paliwowych (taki delikatny syfon), żeby po wyłączeniu paliwo się z niej nie cofało. Ewentualnie zaworek zwrotny...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl