suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 2:06 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 23, 2014 6:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
Witam

czytałem na tym forum o rożnych wariacjach obrotów w silniku 1,6 8v, ale podobnego rzypadku do mojego nie znalazłem.Otóż rano przy zimnym silniku podczas pierwszego uruchomienia obroty po zapaleniu momentalnie lecą do 3,5-4 tyś tak jakbym odpalał z nogą na gazie, po chwili spadaja do okolo 2-2,5 i w miare nagrzewania normują się do 900-1000 wydaje mi się ze jest to mocno szkodliwe dla silnika , czytałem na forum że nie powinny przekroczyć 2-2,5 tyś zaraz po odpaleniu i stopniowo spadać.Co może byc przyczyną takiego dziwnego zachowania?

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: wt wrz 23, 2014 8:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
nie jestem mocny w japonskiej technologii ale sprawdzilbym czujnik temperatury

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: śr wrz 24, 2014 5:34 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
obstawiam lewe powietrze
mam podobnie tylko moja chodzi około 2.5tys.obr/min aż do otwarcia termostatu potem spada na ok900
przed zabawą z kolektorem ssącym i uszczelkami korpusu było prawie że dobrze

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: śr wrz 24, 2014 6:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
jak najprosciej sprawdziś poprawność działana tego czujnika,znacie może jakie powinien mieć oporności przy temperaturach ? i który jest odpowiedzialny za obroty ten zielony na dwa kabelki czy czarny z jednym kabelkiem?

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: śr wrz 24, 2014 7:07 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
za temp dla kompa odpowiada zielony czujniczek na 2 pinową wtyczkę

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: czw wrz 25, 2014 11:37 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
a znasz może wartości jakie powinien mieć (rezystancje) albo może ktoś z użytkowników by u siebie zmierzył przy zimnym i przy ciepłym silniku dla porownania?

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: czw wrz 25, 2014 4:23 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
niestety nie znam rezystancji czujników w vitarce
a swojej nie odpalałem już chyba z 2 mies(i nie wiem czy odpalę jeszcze w tym roku)
zapytaj kostucha on tu jest spec od elektryki vitarowej

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: czw wrz 25, 2014 6:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 11, 2014 8:36 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Kraków
Wystarczy poszukać na forum :wink:
http://suzuki.info.pl/obrazek.php?f=fil ... any/08.jpg


Na górę
Post: czw wrz 25, 2014 6:44 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Nawet jakby czujnik wskazywał na zamrożony silnik, to nie jest powód do takich obrotów.
Na przepustnicy jest mieszek otwierający - sprawdziłbym czy tam jest zgodnie z manualem. Jest tam śrubeczka, a jak jest śrubeczka to każdego świerzbią ręce do kręcenia a potem są takie efekty :mrgreen:
W korpusie przepustnicy też jest jeszcze jedna śrubeczka do pokręcenia, która może mieć wpływ...


Na górę
Post: pt wrz 26, 2014 6:27 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
kostuch pisze:
Nawet jakby czujnik wskazywał na zamrożony silnik, to nie jest powód do takich obrotów.
Na przepustnicy jest mieszek otwierający - sprawdziłbym czy tam jest zgodnie z manualem. Jest tam śrubeczka, a jak jest śrubeczka to każdego świerzbią ręce do kręcenia a potem są takie efekty :mrgreen:
W korpusie przepustnicy też jest jeszcze jedna śrubeczka do pokręcenia, która może mieć wpływ...


ja tam się nie przejmuję,na przyszły sezon planuje swapa więc tego mogę zajeździć 8) :P :mrgreen:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: pt wrz 26, 2014 9:56 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
zbys19 pisze:
ja tam się nie przejmuję,na przyszły sezon planuje swapa więc tego mogę zajeździć 8) :P :mrgreen:

To daj znać jak już będzie do kupienia to twoje 1,6 8v w bardzo dobrym stanie nie jeżdżone w terenie :mrgreen:


Na górę
Post: pt wrz 26, 2014 7:14 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
kostuch pisze:
zbys19 pisze:
ja tam się nie przejmuję,na przyszły sezon planuje swapa więc tego mogę zajeździć 8) :P :mrgreen:

To daj znać jak już będzie do kupienia to twoje 1,6 8v w bardzo dobrym stanie nie jeżdżone w terenie :mrgreen:


spoko oddam 2 w cenie jednego ale to za rok :D :mrgreen:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: śr mar 11, 2015 2:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Czy udalo Ci sie znalezc winowajce tych wariacji? Mam identyczne objawy, z tym, ze dodatkowo gdy silnik sie zagrzeje, obroty trzymaja sie na wysokosci 1500. Zaplon mam na 0 bo kazdy stopien wyzej skutkuje wzrostem obrotow. Dodatkowo silnik chodzi niezbyt rowno i czuc niedopalona benzyne z wydechu. Zmienilem juz nawet kolektor dolotowy z wtryskiem i wszystkimi czujnikami. Wczesniej wystepowal problem z opadajacymi obrotami,teraz mam taki jak opisywany wyzej.
Prosze o pomoc bo jak tak dalej pojdzie to zarzne dopiero co remontowany silnik... Moze zna ktos machera z okolic krakowa ktory ogarnia vitary, bo ci u ktorych bylem do tej pory nje daja rady...

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: czw mar 12, 2015 5:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
niestety nie znalazłem , przez zimę odpalełem na kilka razy żeby nie zajechać silnika, dużo czytałem na ten temat i przyczyna może tkwić prawdopodobnie w zaworze obejściowym , niedługo będę się z tym grzebał bo muszę wymienić uszczelkę pod głowicą to wszystko posprawdzam jak będę do kupy składał, oczywiście jak rozwiąże problem dam znać

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: sob mar 14, 2015 12:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Sprawdź sobie uszczelkę od tego zaworu, u mnie jest przepalona, wymiana powinna pomóc.
Dostępna w aso na zamówienie, koszt to jakieś 60-70zł.

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl