suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 10:18 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 29, 2008 9:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
mam wyciek z przedniego mostu, w miejscu gdzie wchodzi wal napedowy. jak ruszam walem to ma lekki luz na boki, jeszcze nie rozkrecilem calosci i nie wiem ,czy jest tam jakis uszczelniacz,czy jak to wyglada.... na co sie nastawiac, czy to tylko uszczelniacz czy lozysko do tego?? jezeli zna ktos rozmiary uszczelniaczy zarowno tego na wejsciu walu napedowego jak i tych na wyjsciu polosi

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Post: pn wrz 29, 2008 11:06 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 11, 2007 5:13 pm
Posty: 496
Lokalizacja: Gliwice
Co do wyjscia przedniego wału, jest tam simering o rozmiarach 40/54/10, ja kupiłem 40/54/7 - oryginału nigdzie nie mogłem dostać. Takie wymiary sa napewno w wesji z silnikiem v6, ale z tego co pamiętam w 1,6, jest taki sam (jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi)

_________________
vitara 2.0 V6 32/10"po przeszczepie ;) + 0.5 lekko dłubnięta
XL7 2.7 V6 - dobinsons 2" 225/75r16 bfg/at :)
1,6 8v cabrio przyjemna na lato


Na górę
Post: wt wrz 30, 2008 8:15 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Luz na wałku jest spowodowany zużyciem jednego lub obydwu łożysk.
Luz łożyska ma istotny wpływ na zużycie uszczelniacza wałka atakującego.
Rozmiaru uszczelniacza nie pamietam niestety, mam gdzies nr serwisowy ale nie moge znależc.
Zdecydowanie odradzam półsrodki w postaci zamiennika dwuwargowego.
Org jest 3-wargowy, do nabycia bez problemu w ASO, koszt około 40 pln, zaleznie od regionu.
Nr czesci znajduje sie na detali.ru(pomocny niezmiernie podczas kontaktu z pracownikiem serwisu.)
Wymiana samego uszczelniacza nie jest mega wyzwaniem, gorzej z łozyskiem.
Bedziesz potrzebował:
Dobrego pneumata( w przypadku jego braku musisz zrobić sobie przyrząd do zablokowania flanszy wałka)
Klucza nasadowego w rozmiarze 27.
Sporej grzechotki.
Sciagacza do łożysk(odradzam produkty z marketu.)
Do wymiany uszczelniacza nie Musisz demontować głowki mostu.
Do wymiany łozyska niestety tak.
1.odkrecasz wał, odsuwasz go na bok i mosujesz do ramy coby nie przeszkadzał ani tez nie wypadł z red, co zaskutkuje wyciekeim oleju z tego ostatniego.
2.Przy pomocy punktaka próbujesz odklepac zaklepana nakretke wałka.
3.Przy uzyciu klucza pneu usiłujesz odkrecic nakretke wałka.
4.Jesli operacja nie zakonczyła się sukcesem, znajdujesz pod nogami płaskownik o gr około 5-6 mm i szer 20mm, dł około 500mm, wiercisz w nim dwa otwory o srednicy 10mm i rozstawie takim samym jak dwóch na flanszy sąsiadujących z soba.
5. przykrecasz wczesniej wykonany własnoręcznie przyrząd do flanszy, blokujesz o cokolwiek i przy pomocy mega grzechotki, tudziez przedłuzki próbujesz odkrecić te nakretke.
6. Zakładasz na flansze sciagacz, i zgodnie ze sztuka sciagania demontujesz flansze.
7. Wygrzebujesz stary uszczelniacz,czyscisz wszystko i w odwrotnej kolejnosci montujesz.

A teraz kilka bardzo cennych uwag:
Dokładnie obejrzyj flansze, szczególnie zwróc uwage na powierzchnie po której pracuje uszcelniacz.
Jesli jest tam rowek to flansza do kosza.
Odradzam walenie młotkiem po wałku.
Przy wymianie samego uszcelniacza, dokrec flansze tak samo jak była zakrecona, czyli dokładnie w miejsce zaklepania nakretki.

Opis wymiany łożyska pojawi sie gdy zajdzie taka potrze :wink: ba


Na górę
Post: wt wrz 30, 2008 8:22 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 11, 2007 5:13 pm
Posty: 496
Lokalizacja: Gliwice
simca pisze:
Co do wyjscia przedniego wału, jest tam simering o rozmiarach 40/54/10, ja kupiłem 40/54/7 - oryginału nigdzie nie mogłem dostać. Takie wymiary sa napewno w wesji z silnikiem v6, ale z tego co pamiętam w 1,6, jest taki sam (jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi)



sorki to co napisałem, dotyczy simeringa w reduktorze - wyjscie przedni most :oops:

_________________
vitara 2.0 V6 32/10"po przeszczepie ;) + 0.5 lekko dłubnięta
XL7 2.7 V6 - dobinsons 2" 225/75r16 bfg/at :)
1,6 8v cabrio przyjemna na lato


Na górę
Post: wt wrz 30, 2008 8:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
HADEK . Dzieki bardzo za dokladny opis. Tak mysle ze jezeli wyczuwam ten luz to jak nic lozyska do wymiany....mam drugi sprawny most i tak mysle ze moze latwiej by bylo wymienic caly most ze wzgledu na lozyska. a jak bede mial wszystko na wierzchu to profilaktycznie wymienic uszczelniacze.

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Post: wt wrz 30, 2008 8:37 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Jesli Masz drugo most, taki bez luzów i wycieków, to nic nie ruszaj tylko wymien cały.
Stary w wolnej chwili na stół i w ramach praktyk remoncik.
Wtedy pytaj to pomożemy :wink:


Na górę
Post: wt wrz 30, 2008 8:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
oki! tak zrobie. Dzieki za cenne wskazowki. Pozdrawiam

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Post: wt wrz 30, 2008 10:40 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
nr łozysk jak znajde to jutro podam

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr lut 24, 2010 2:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 23, 2009 7:34 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Sulejówek
Witam

Podłączę się do tego starszego, bardzo pouczającego tematu.
Jestem w trakcie wymiany łożysk na tylnych półosiach lecz mam jeszcze jeden problem, "mam wyciek z przedniego mostu, w miejscu gdzie wchodzi wal napędowy. jak ruszam walem to ma lekki luz na boki".

W związku z tym mam pytanie, czy ktoś zna jakieś numery katalogowe uszczelniacza i łożysk do przedniego mostu? i czy aby wyjąć główkę mostu, muszę wykręcać cały most, bo jest tam strasznie mało miejsca aby odkręcić główkę i po prostu wyciągnąć (może ktoś podpowie co odkręcić aby było łatwiej :) ). Moje autko to Vitara 1.6 8V 1991r 80KM.

Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl