Luz na wałku jest spowodowany zużyciem jednego lub obydwu łożysk.
Luz łożyska ma istotny wpływ na zużycie uszczelniacza wałka atakującego.
Rozmiaru uszczelniacza nie pamietam niestety, mam gdzies nr serwisowy ale nie moge znależc.
Zdecydowanie odradzam półsrodki w postaci zamiennika dwuwargowego.
Org jest 3-wargowy, do nabycia bez problemu w ASO, koszt około 40 pln, zaleznie od regionu.
Nr czesci znajduje sie na detali.ru(pomocny niezmiernie podczas kontaktu z pracownikiem serwisu.)
Wymiana samego uszczelniacza nie jest mega wyzwaniem, gorzej z łozyskiem.
Bedziesz potrzebował:
Dobrego pneumata( w przypadku jego braku musisz zrobić sobie przyrząd do zablokowania flanszy wałka)
Klucza nasadowego w rozmiarze 27.
Sporej grzechotki.
Sciagacza do łożysk(odradzam produkty z marketu.)
Do wymiany uszczelniacza nie Musisz demontować głowki mostu.
Do wymiany łozyska niestety tak.
1.odkrecasz wał, odsuwasz go na bok i mosujesz do ramy coby nie przeszkadzał ani tez nie wypadł z red, co zaskutkuje wyciekeim oleju z tego ostatniego.
2.Przy pomocy punktaka próbujesz odklepac zaklepana nakretke wałka.
3.Przy uzyciu klucza pneu usiłujesz odkrecic nakretke wałka.
4.Jesli operacja nie zakonczyła się sukcesem, znajdujesz pod nogami płaskownik o gr około 5-6 mm i szer 20mm, dł około 500mm, wiercisz w nim dwa otwory o srednicy 10mm i rozstawie takim samym jak dwóch na flanszy sąsiadujących z soba.
5. przykrecasz wczesniej wykonany własnoręcznie przyrząd do flanszy, blokujesz o cokolwiek i przy pomocy mega grzechotki, tudziez przedłuzki próbujesz odkrecić te nakretke.
6. Zakładasz na flansze sciagacz, i zgodnie ze sztuka sciagania demontujesz flansze.
7. Wygrzebujesz stary uszczelniacz,czyscisz wszystko i w odwrotnej kolejnosci montujesz.
A teraz kilka bardzo cennych uwag:
Dokładnie obejrzyj flansze, szczególnie zwróc uwage na powierzchnie po której pracuje uszcelniacz.
Jesli jest tam rowek to flansza do kosza.
Odradzam walenie młotkiem po wałku.
Przy wymianie samego uszcelniacza, dokrec flansze tak samo jak była zakrecona, czyli dokładnie w miejsce zaklepania nakretki.
Opis wymiany łożyska pojawi sie gdy zajdzie taka potrze

ba