suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 2:02 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 21, 2015 3:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 17, 2015 5:47 pm
Posty: 21
Silnik: 1.6 V8
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Witam :) Mam pytanie co może byc przyczyna kopcenia vici jak jade z góry "Hamujac silnikiem"?? :cry: Dodam ze jak jade mormalnie pod góre tak ze motor "ciagnie" nie kopci ani grama. Za wszelka pomoc serdeczne Podziekowania :!:


Na górę
Post: sob lis 21, 2015 5:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
Zbieraj kase na remont

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Na górę
Post: sob lis 21, 2015 5:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 17, 2015 5:47 pm
Posty: 21
Silnik: 1.6 V8
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Remont!!?? :shock: A jakies dokładniejsze stwierdzenia co moze byc przyczyna tej przypadłosci :?


Na górę
Post: sob lis 21, 2015 8:05 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 17, 2015 5:47 pm
Posty: 21
Silnik: 1.6 V8
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Dziwi mnie tylko to ze kopci tylko przy "hamowaniu silnikiem" :? Gdyby kopciła non stop to byłbym bardziej oswojony z mysla ze silnik padaka :) Dlatego też nie wiem na co to moze wskazywac czy obstawiac uszczelniacze zaworowe ,czy bardziej pierscienie :?:


Na górę
Post: ndz lis 22, 2015 1:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 17, 2015 5:47 pm
Posty: 21
Silnik: 1.6 V8
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Witam :mrgreen: Dzis troche pojezdzilismy z chłopakami i miałem okazje sprawdzic jak mój motor ma sie mocowo do ich te same motory (1.6 8v). I okazało sie ze mój jest najmocniejszy, stwierdziełem to ja i trzech włascicieli pozostałych aut wiec opinia wiarygodna :) Tylko nadal dylemat dlaczego kopci :?: Prosze o pomoc i o jakie kolwiek podpowiedzi Dzieki Artur


Na górę
Post: ndz lis 22, 2015 2:58 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Jak sobie potestujecie i jury wyda werdykt to proponuje następnie zdiagnozować silnik. Sprawdził bym czy wtryskiwacze nie leje, czy cała elektronika sprawna. Ewentualnie próbę olejową zrobił.
Ale tak jak napisałem, jury może ocenić inaczej.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz lis 22, 2015 3:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 17, 2015 5:47 pm
Posty: 21
Silnik: 1.6 V8
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
A co niby ma elektronika do kopcenia przy "hamowaniu silnikiem" :?: Dodam ze na lpg jest to samo :? A co do twoich uwag na temat "jury" to chyba lepiej miec porównanie z innymi silnikami,niz go nie miec :mrgreen: Wiec bez Ironi Prosze POZDRO!


Na górę
Post: ndz lis 22, 2015 6:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 17, 2015 5:47 pm
Posty: 21
Silnik: 1.6 V8
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Moze miał juz ktos podobny przypadek na forum :?:


Na górę
Post: ndz lis 22, 2015 8:41 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
arturf16 pisze:
Moze miał juz ktos podobny przypadek na forum :?:

Ja tak mam i ch.j :mrgreen:
Silnik to 1,8 Baleno, z 2 miesiące temu przeszedł kompletny remont, głowica kompletnie wyremontowana, pierścionki nowe, gładź idealna, nie zużyta, szlif wału i mam dokładnie ten sam objaw, czy ciepły czy zimny przy max obciążeniu nie ma ma mowy o pobieraniu oleju ale przy chsmowaniu silnikiem i dodaniu gazu puści chmurę drogiego oleju (castrol edge 5w40).
Któryś "znawca"napisał że szykuje się remont, bzdura.
Problem jest w sterowaniu, u mnie pomogła wymiana iść ale nie wyeliminowała problemu, podczas hamowania silnikiem, ile jest zaciągany do cylindrów w wyniku zamkniętej przepustnicy i powstawania podciśnienia w cylindrach, problem bardziej dla Kostucha niż mechanika.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: ndz lis 22, 2015 9:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 17, 2015 5:47 pm
Posty: 21
Silnik: 1.6 V8
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Tak se mysle ze puki co to dam se z tym spokój :mrgreen: Jeżeli zacznie sie pogarszac i vicia bedzie kopcic non stop, to wtedy bede drążyć temat :) Narazie jest inny priorytet pozbycie sie "RUDEJ" :lol:


Na górę
Post: pn lis 23, 2015 4:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Sprawdź czy nie zjada za dużo oleju.
Jeżeli pierścienie puszczają olej to będzie on doszczelniał cylinder (tak jak w próbie olejowej) i silnik może być mocniejszy. Ale do czasu, gdy koszt oleju nie przekroczy kosztu paliwa na 100km :lol:
A remontami to różnie bywa. Ciężko o naprawdę dobrych speców, którzy potrafią dobrze złożyć dokładniejszy silnik niż ursus :lol:


Na górę
Post: pn lis 23, 2015 7:51 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
moim zdaniem sprawa jest prosta, silnik zdrowy ale sterowanie nie domaga, gdyby silnik był w kiepskiej kondycji to paliłby olej przy obciążeniu, zwłaszcza zimny.
to nie jest silnik nie wiadomo jak skomplikowany pod względem układu korbowo tłokowego, niestety sterowania mechanicy nie ogarniają

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn lis 23, 2015 8:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 17, 2015 5:47 pm
Posty: 21
Silnik: 1.6 V8
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
Piszac "sterowanie" masz na myśli ................... :?: To ja już nie wiem co mam robić brac sie za to czy nie :? Może cos pomożecie :mrgreen: Jak by co to od czego trzeba by było zaczać :?: "Niech Moc bedzie z Wami" :)


Na górę
Post: pn lis 23, 2015 9:18 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
arturf16 pisze:
Piszac "sterowanie" masz na myśli ................... :?: To ja już nie wiem co mam robić brac sie za to czy nie :? Może cos pomożecie :mrgreen: Jak by co to od czego trzeba by było zaczać :?: "Niech Moc bedzie z Wami" :)



ja bym zaczął od miesięcznika :mrgreen: :P
Obrazek

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: pn lis 23, 2015 9:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 17, 2015 5:47 pm
Posty: 21
Silnik: 1.6 V8
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1991
:lol: Spoko chyba w monopolowym zapłacę abonament rok z góry ha ha ha :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl