suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 5:22 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 15, 2008 10:12 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Czy jest szansa, że silnik 16 V jest bezkolizyjny i przy pęknięciu paska rorządy nie wyginają się zawory ?
Może ktoś miał taką awarię i podzieli się ze mną czym się to skończyło ?
Wymiana paska czy wymiana paska i remont głowicy ?


Na górę
Post: śr paź 15, 2008 12:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Możesz założyć nowy pasek i bez skręcania osłon, wentylatora itp. zmierzyć kompresję, lub spróbować uruchomić na chwilę silnik. Jak będzie dobrze, to skręcasz wszystko, a jak źle to rozbierasz silnik dalej :(

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr paź 15, 2008 5:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Ciśnienie na zimnym motorze, po założeniu paska:
10,5 ? 10,3 ? 10,3 ? 10,0
Szału nie ma, ale może motor ocalał ? Jutro spróbuję go odpalić i zdam relacje.
Dziś już za ciemno :)


Na górę
Post: śr paź 15, 2008 6:34 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Wygląda na to, że jest OK :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr paź 15, 2008 6:46 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
czyżby potwierdzenie mitu bezkolizyjności ? :D mocno męczyłeś ten pasek ? Bo może trzeba by dużo szybciej wymieniać - drogi nie jest.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr paź 15, 2008 7:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Przejechałem na nim 15 tysięcy. Pasek był firmy JC AUTO. Więc raczej nie było to zaniedbanie z mojej strony ?
Zęby nie są wytarte. Wiec chyba nie był za mocno naciągnięty.
Kiedyś w kadecie naciągnąłem za mocno to gumowe zęby się starły i pasek przeskoczył o kilka. Ale nie pękł, ciągle był w jednym kawałku.


Na górę
Post: śr paź 15, 2008 7:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 29, 2007 4:43 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Połaniec
czyli z tego co widac i samuraie i vitary mają bezkolizyjne rozrządy :D
lecz przykład GV z sąsiedniego forum pokazuje że bezkolizyjne są tylko te proste silniki...

_________________
Suzuki Vitara X90


Na górę
Post: śr paź 15, 2008 7:16 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Czyli wniosek, żeby w JC pasków nie kupować ... Ja kupiłem Mitsuboshi bodajże, czy coś (jakaś tam japońska fabryka pasków wszelakich)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr paź 15, 2008 9:11 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ja jak kupuję taką rzecz jak pasek, to biorę najdroższy dostępny. Nigdy się nie zawiodłem.

To się wymienia raz na 90000 km i można dać nawet za oryginał te 400 PLN (Nie wiem ile kosztuje do Vitary bo mam udokumentowaną wymianę z ASO niemieckiego). Żeby później mieć całkowity spokój.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr paź 15, 2008 9:24 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kosciej pisze:
Ja jak kupuję taką rzecz jak pasek, to biorę najdroższy dostępny. Nigdy się nie zawiodłem.

To się wymienia raz na 90000 km i można dać nawet za oryginał te 400 PLN (Nie wiem ile kosztuje do Vitary bo mam udokumentowaną wymianę z ASO niemieckiego). Żeby później mieć całkowity spokój.
Nie będę pytał o to ASO niemieckie - ale koszt wyprodukowania wpisów i innych - 50zł :| Ja tam po zakupie każdego używanego wozu (nowy jeszcze mi się nie przydarzył :P) zmieniam wszystkie oleje, płyny i pasek rozrządu (ze wszelkimi rolkami itp.) - zasada ograniczonego zaufania ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł: podróbki
Post: czw paź 16, 2008 7:59 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Pasek szybko pęknie, jeżeli zostanie za mocno naciągnięty. W Vitarze ma zostać naciągnięty tylko przez sprężynkę na rolce napinacza. Ale niska jakość części też jest bardzo prawdopodobną przyczyną.

Ja niedawno przećwiczyłem dwukrotne wyjmowanie skrzyni biegów - bo założyłem tylny uszczelniacz wału korbowego z JC. Za drugim razem zamontowany został uszczelniacz oryginalny i dopiero wtedy zrobiło się sucho.

Wyleczyłem się z kupowania ważnych części z taniego źródła. (uszczelniacz kupiłem w JC, bo był od ręki, a na oryginał czekałem 3 dni)

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: czw paź 16, 2008 11:15 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
piotrk pisze:
kosciej pisze:
Ja jak kupuję taką rzecz jak pasek, to biorę najdroższy dostępny. Nigdy się nie zawiodłem.

To się wymienia raz na 90000 km i można dać nawet za oryginał te 400 PLN (Nie wiem ile kosztuje do Vitary bo mam udokumentowaną wymianę z ASO niemieckiego). Żeby później mieć całkowity spokój.
Nie będę pytał o to ASO niemieckie - ale koszt wyprodukowania wpisów i innych - 50zł :| Ja tam po zakupie każdego używanego wozu (nowy jeszcze mi się nie przydarzył :P) zmieniam wszystkie oleje, płyny i pasek rozrządu (ze wszelkimi rolkami itp.) - zasada ograniczonego zaufania ;)


Auto sprowadzał mi Wujek. Auto było przez niego znane, więc raczej nie ma mowy o dorobianiu wpisów.

Sprawdzałem ten pasek i jest w bdb stanie, napisy na pasku świeże :)
Ja też tak zawsze robię, że wymieniam, ale w tym wypadku naprawdę nie było potrzeby :D

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pt paź 17, 2008 12:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Kupiłem pasek ContiTech(400zł nie kosztował, 400zł to chyba przesada). Założyłem i działa. Jazda próbna wykonana.
Żebym nie miał za dobrze jakiś ciul przetrącił mi auto w nocy na parkingu :evil:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl