suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 06, 2025 10:56 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 22, 2009 3:11 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Vitam, ponizej opis swapu przedniego mostu z samuraia w mojej Vitarze X90.
Prosze nie traktowac tego jako instrukcji w stylu: "jak to zrobić"
Moje auto nie porusza się po drogach publicznych.
Kazdy kto zechce w podobny sposob ingerowac w układ kierowniczy, napędowy, hamulcowy, ROBI TO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.

Co było mi potrzebne?, takie auto:
Obrazek

Przedni most z samuraia(szeroki) kpl razem z drązkami, zaciskami hamulcowymi, amortyzatorem skretu.
Wachacze przednie z LR Discovery, RR Clasic(tzw radiusy)najlepiej kpl, tzn z srubami, tulejami, podkładkami itp.
Panhard, tu wybór dowolny np LR przod, Pajero II tył lub inny
Spręzyny na przód ze skody felicji(tylne z kombi chyba :roll: )
Amortyzatory na przód z MB 207
Nowy wąs zwrotnicy.

Całą opercaje rozpoczełem od demontazu fabrycznego zawieszenia, i przedniego układu napędowego:

Obrazek

Powycinałem mocowania przednich wachaczy i belke która podtrzymywała przedni most:

Obrazek

Obrazek


W miedzy czasie wykonałem mocowania wachaczy do mostu i ramy:
Obrazek

Obrazek

Ustawiłem most, jednoczesnie mocując przedni wał do flanszy:

Obrazek

Obrazek

Po tych przymiarkach przyszła pora na mocowania wachaczy przy ramie:

Obrazek

Niestety, mocowanie nadwozia do ramy kolidowało z pracującym wachaczem, pomogła szlifierka.

Kolejnym etapem było wykonanie mocowania panharda, gniazd spręzyn i mocowan amortyzatorów.
Nie pamietam juz dlaczego nie wykorzystałem org gniazd, w kazdym razie zamocowałem tylne vitarowe, akurat takie miałem gotowe.

Obrazek


Obrazek


Mocowanie panharda:
Obrazek

Całosc poszczepiana:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na tym etapie wykonałem przyblizoną symulacje pracy zawieszenia, pozwoliło to wyeliminowac ew kolizje panharda, drązków kierowniczych.


Mocowanie spręzyn i amortyzatora:

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy układzie kierowniczym wykorzystalem fabryczne drązki z samuraia.
Drązek łączący przekładnie ze zwrotnicą przedłuzyłem.
Zastosowałem dorabiany wąs zwrotnicy, przykręcany pod zacisk hamulcowy, dzieki tej operacji udało mi się podniesc cały układ, zmniejszyłem tez jega kat najbardziej jak to było mozliwe.

JAko ze moj nowy most nie posiadał zacisków, zamontowałem fabryczne z vitary.

Przełozenia mostu samuraiowego sa o wiele szybsze niz vitary, wiec zmieniłem kpl przednich przełozen na fabryczny vitarowy o przełozeniu 5,125

Jako ciekawostke podam, ze fabryczne przelozenia x90 to 4,3, zmieniajac na 5,125 udało mi sie zwolnic całosc, co pozwoliło zalozyc opony w rozmiarze 31/10,5" bez straty mocy.


Kilka fotek podglądowych:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: ndz lis 22, 2009 3:39 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Dobra robota! Naprawdę jestem pod wrażeniem. :D

Przy okazji ciekawe co na takie przeróbki mówią przepisy, da się legalnie czym takim jeździć? :roll:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: ndz lis 22, 2009 5:19 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
przeca napisał "for offroad only" ten X nie widział asfaltu;)

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: ndz lis 22, 2009 5:28 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
KozioŁ pisze:
Przy okazji ciekawe co na takie przeróbki mówią przepisy, da się legalnie czym takim jeździć? :roll:


Znajomy motał unimoga i żeby wszystko było zgodnie z przepisami postanowił zarejestrować auto jako pojazd marki SAM
Tu jest trochę jakie wymagania trzeba spełnić by zarejestrować auto w tej specyfikacji
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec ... 0/__1.html

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 6:14 pm przez Art_zgl, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz lis 22, 2009 5:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
WOLVERINE pisze:
przeca napisał "for offroad only" ten X nie widział asfaltu;)


Czytać umiem. :lol: Ciekawi mnie czy takie coś przejdzie przegląd i co by powiedzieli w ubezpieczalni. :wink:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: ndz lis 22, 2009 5:50 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
KozioŁ pisze:
WOLVERINE pisze:
przeca napisał "for offroad only" ten X nie widział asfaltu;)


Czytać umiem. :lol: Ciekawi mnie czy takie coś przejdzie przegląd i co by powiedzieli w ubezpieczalni. :wink:



Tak zapytam, czy to temat o przeglądach, ubezp itp :roll:


Na górę
Post: ndz lis 22, 2009 5:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Przepraszam :oops:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: ndz lis 22, 2009 7:21 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Przerobiłem już dwie sztuki na sztywny przód,jedną na LR,a drugą na miśku,polecam tą drugą opcję. Radiusy miśka są lżejsze i mają lepszą geometrię,pozwalają też zostawić oryginalne gniazda sprężyn. Górne mocowanie panharda trzeba koniecznie wzmocnić zastrzałem,inaczej występuje tam zmęczenie materiału i rama pęka. Mocowanie wypada w miejscu kontrolowanego zgniotu,gdzie rama jest fabrycznie osłabiona.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: wt lis 24, 2009 1:56 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Super robota! Naprawde fajnie to wygląda. Jakie kółka przetrzyma :?: :mrgreen:

Hadek pisze:
Jako ciekawostke podam, ze fabryczne przelozenia x90 to 4,3, zmieniajac na 5,125 udało mi sie zwolnic całosc, co pozwoliło zalozyc opony w rozmiarze 31/10,5" bez straty mocy......

:?: Tzn że skrzynia i reduktor X90 mają inne przełożenia niż Vitarowe????? :shock: :shock:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lis 24, 2009 4:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
mosty

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: wt lis 24, 2009 4:21 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
KonarskiS pisze:
mosty

Umiem czytać.....
Jeśli mosty są szybsze fabryka żeby zachować podobne przełożenia X90 i Vitary musiałaby zastosować wolniejszą skrzynie+reduktor :!: A to by oznaczało ..... :mrgreen:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lis 24, 2009 4:35 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Też nad tym myślałem ale skrzynia z reduktorem jest taka sama :mrgreen:
Gdzieś w schematach to sprawdzałem jak rozważałem zakup 31" a nie 30 :evil:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: wt lis 24, 2009 4:38 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
KonarskiS pisze:
Też nad tym myślałem ale skrzynia z reduktorem jest taka sama :mrgreen:
Gdzieś w schematach to sprawdzałem jak rozważałem zakup 31" a nie 30 :evil:


To oznacza że seryjna X90 ma dłuższe przełożenia?? = nie nadaje się w teren :mrgreen: :?:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lis 24, 2009 4:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
No na to wychodzi :mrgreen:
Bigos nas zaraz dojedzie.
Bo o Hadkowej ciężko powiedzieć, że do czegoś się nie nadaje :mrgreen:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: wt lis 24, 2009 4:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Dla ścisłości poczekajmy aż Radek się wypowie.
Bo gdybym się mylił, to reduktory X90 nabiorą szybko na wartości :mrgreen:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl