Vitam, ponizej opis swapu przedniego mostu z samuraia w mojej Vitarze X90.
Prosze nie traktowac tego jako instrukcji w stylu: "jak to zrobić"
Moje auto nie porusza się po drogach publicznych.
Kazdy kto zechce w podobny sposob ingerowac w układ kierowniczy, napędowy, hamulcowy,
ROBI TO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
Co było mi potrzebne?, takie auto:

Przedni most z samuraia(szeroki) kpl razem z drązkami, zaciskami hamulcowymi, amortyzatorem skretu.
Wachacze przednie z LR Discovery, RR Clasic(tzw radiusy)najlepiej kpl, tzn z srubami, tulejami, podkładkami itp.
Panhard, tu wybór dowolny np LR przod, Pajero II tył lub inny
Spręzyny na przód ze skody felicji(tylne z kombi chyba

)
Amortyzatory na przód z MB 207
Nowy wąs zwrotnicy.
Całą opercaje rozpoczełem od demontazu fabrycznego zawieszenia, i przedniego układu napędowego:

Powycinałem mocowania przednich wachaczy i belke która podtrzymywała przedni most:


W miedzy czasie wykonałem mocowania wachaczy do mostu i ramy:


Ustawiłem most, jednoczesnie mocując przedni wał do flanszy:


Po tych przymiarkach przyszła pora na mocowania wachaczy przy ramie:

Niestety, mocowanie nadwozia do ramy kolidowało z pracującym wachaczem, pomogła szlifierka.
Kolejnym etapem było wykonanie mocowania panharda, gniazd spręzyn i mocowan amortyzatorów.
Nie pamietam juz dlaczego nie wykorzystałem org gniazd, w kazdym razie zamocowałem tylne vitarowe, akurat takie miałem gotowe.


Mocowanie panharda:

Całosc poszczepiana:



Na tym etapie wykonałem przyblizoną symulacje pracy zawieszenia, pozwoliło to wyeliminowac ew kolizje panharda, drązków kierowniczych.
Mocowanie spręzyn i amortyzatora:





Przy układzie kierowniczym wykorzystalem fabryczne drązki z samuraia.
Drązek łączący przekładnie ze zwrotnicą przedłuzyłem.
Zastosowałem dorabiany wąs zwrotnicy, przykręcany pod zacisk hamulcowy, dzieki tej operacji udało mi się podniesc cały układ, zmniejszyłem tez jega kat najbardziej jak to było mozliwe.
JAko ze moj nowy most nie posiadał zacisków, zamontowałem fabryczne z vitary.
Przełozenia mostu samuraiowego sa o wiele szybsze niz vitary, wiec zmieniłem kpl przednich przełozen na fabryczny vitarowy o przełozeniu 5,125
Jako ciekawostke podam, ze fabryczne przelozenia x90 to 4,3, zmieniajac na 5,125 udało mi sie zwolnic całosc, co pozwoliło zalozyc opony w rozmiarze 31/10,5" bez straty mocy.
Kilka fotek podglądowych:




